rádióstúdió
Média

2,7 millió hallgató aggódhat most a rádiójáért

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 08. 01. 14:28

A  TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium épp ma, a Médiatanács Class FM országos frekvenciájára vonatkozó döntése után tette közzé a március-júniusi rádióhallgatottsági adatokat.
Korábban a témában:

Változatlanul magas Magyarországon a rádióhallgatók száma – derül ki a ma még az országos és fővárosi rádióhallgatottságot mérő TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. március-júniusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből. Eszerint naponta országosan 5,7 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak a 15 éves és idősebb magyar felnőtt lakosságban.

Az országos adatokon egyébként már érződött némi visszaesés a nyár elejére általában jellemző szokásos visszaesés miatt, de Budapesten nem változott érdemben a hallgatók száma az előző mérési hullámhoz képest.

A Class FM-et – amelyről épp ma vált hivatalossá, hogy nem hosszabbítja meg automatikusan országos frekvenciáját a Médiatanács, és ha tovább akarnak működni, pályázniuk kell – a 15 éves és idősebb korosztály körében az említett időszakban naponta átlagosan csaknem 2,7 millióan hallgatták országosan. A Music FM közönsége 900 ezres, a Sláger FM hallgatósága a félmilliót közelítette. Százezer feletti táborral még az InfoRádió (113 ezer) rendelkezik. Egy átlagos napon a Lánchíd Rádiót 86, a Jazzy-t 77, a Klasszik Rádiót 57 ezren hallgatták.

Sajnos azonban a kutatás nem nevezhető teljes körűnek, ugyanis például arról, hogy a közmédia adóit, a Kossuth, a Bartók, a Petőfi és a Dankó Rádiót mennyien hallgatják, egy ideje semmit nem tudni, mivel a rádiók hallgatottságát mérő konzorciummal az MTVA nem hosszabbította meg a lejáró szerződését, az pedig erre hivatkozva nem közöl adatokat. Ez azzal is összefügg, hogy a rádióhallgatottsági piacon hamarosan változás lesz, ami annyit jelent, hogy az állam az NMHH részvételével beszállna a hallgatottságmérésbe. (Hallgatottsági adatokat az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő Radio 1-ről sem közöltek egyelőre.)

Budapesten is a Class volt a piacvezető

A hallgatottsági adatokat fővárosra lebontva egyébként az látszik, hogy Budapesten a Class FM-et 446 ezren, a Sláger FM-et 290 ezren, a Music FM-et 254 ezren hallgatták naponta. Az InfoRádió napi hallgatótábora 84 ezres, a Jazzy-é 53 ezres, a Klasszik Rádióé és a Lánchídé 50 ezer alatti.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 7.
A kormány bevándorlásról szóló plakátja a főváros VIII. kerületében, a Hungária körúton 2015. június 7-én. Több helyen megrongálták a plakátokat, ezért a Fidesz feljelentést tesz bűncselekményre felbujtás miatt. Németh Szilárd, az országgyűlési képviselője felszólította Szigetvári Viktort, az Együtt elnökét és párttársait, hogy "ne uszítsák tovább az embereiket ilyen agresszív és törvénytelen cselekedetek elvégzésére".
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.