Média

Döbbenet, ki képzi majd a jövő újságíróit

24.hu
24.hu

2016. 07. 27. 10:12

Újságíróképzést indít a vs.hu, amelynek tulajdonosa korábban eltitkolta, hogy 650 millió forint közpénzt kapott a Magyar Nemzeti Bank alapítványain keresztül. A tulajdonos New Wave-csoport egyébként egy új portált is indít.
Korábban a témában:

A Népszabadság információi szerint megszületett a döntés, hogy a vs.hu-t – amelynek tulajdonosáról, a New Wave csoportról idén tavasszal kiderült, hogy a Magyar Nemzeti Bank alapítványain keresztül titokban 650 millió forint nagyságrendben közpénzt kapott – újságíróképző és kísérletező műhellyé alakítják. A portál azóta működik csökkentett üzemmódban (lényegében csak híreket tesznek fel a weblapra), hogy áprilisban fény derült a szokatlan MNB-pénzekre,  ami alapjaiban kérdőjelezte meg a portál függetlenségét. Az ügy kirobbanását követően távozott az addigi főszerkesztő, Liebhardt Olivér és a szerkesztőségi stáb jelentős része. A távozó újságírók azt állították, hogy korábban nem tudtak a vs.hu-t működtető New Wave médiacsoportnak és Száraz Istvánnak átutalt pénzekről, és mivel azt nem tartották összeegyeztethetőnek az újságírói hivatással, inkább távoztak a cégtől.

A portált jelenleg Makai József, az Origo korábbi szerkesztője vezeti. A Népszabadság szerint a médiacsoport vezetése a jövőben „inkubátorháznak” szeretné használni a portált, ahol gyakornokokat és kezdőket tanítanak újságírásra, valamint kísérletezhetnek új tartalmak előállításával is.

Jön az Unikornis

A napilap azt is írja, hogy információi szerint unikornis.hu néven újabb portált is indít a New Wave csoport. (A webcímen ott jártunkkor csak egy jelszóval védett felület volt elérhető, de a lap szerint már a próbaüzemnél tartanak.) Az unikornis.hu főszerkesztője egyébként Vándor Éva újságíró lett, és szorosan együttműködnek majd az Origóval, amelyet tavaly év végén vásárolt meg 4,2 milliárd forintért a Magyar Telekomtól a New Wave.

Az unikornis.hu kulturális-életmód magazin lesz, és több olyan újságíró is szerepet kap a szerkesztésében, akik korábban a vs.hu-nál dolgoztak, és bár a nagy tavaszi botrány idején nem távoztak a cégtől, de jelezték, hogy inkább mással foglalkoznának. A Népszabadság szerint összesen nyolc újságíró dolgozik majd az új site-nál, amelyből hat egykori vs.hu-s, ketten pedig az Origónál dolgoztak mostanáig.

A napilap egyébként megkereste Szilágyi Dánielt, a cég vezetőjét is, de ő csak annyit közölt, hogy több termék fejlesztése is zajlik a cégnél.

A New Wave csoport a korábbi sajtóhírek szerint Száraz István mellett Szemerey Tamás üzletemberhez, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez köthető, ráadásul a VS.hu egykori főszerkesztője is azt mondta, Szemery mint a New Wave tulajdonosa tárgyalt vele, de a New Wave azt állítja, hogy a csoport tulajdonosa kizárólag Száraz István, miután a cseh Bawaco – amely Szemerey Tamás felé a kapocs – kiszállt a cégekből.

A New Wave egyébként az MNB kedvezményes NHP-hiteleiből is részesült.

Mint korábban megírtuk, a hatalmas közpénzek ellenére a vs.hu tulajdonosa az idén a jogszabályban meghatározott határidőhöz képest egy hónap késedelemmel közzétevő pénzügyi beszámolójában egyébként veszteséget mutatott ki.

(Kiemelt kép: Száraz István, a New Wave tulajdonosa. Fotó: MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

BARCELONA, SPAIN - SEPTEMBER 20 : Demonstrators hold placards within a protest in front of the Economy headquarters of Catalonia's regional government in Barcelona, Spain on September 20, 2017, during a search by Spain's Guardia Civil police. Albert Llop / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.