Média

Az emberek kétharmada kész kikapcsolni a reklámblokkolóját

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 27. 13:28

Médiatulajdonosok, hirdetők és ügynökségek számára egyaránt izgalmas kutatás készült az adblockereket használó felhasználókról, akikről az is kiderült, mi zavarja őket a leginkább.
Korábban a témában:

A weboldalak megnyitásával automatikusan elinduló, hangos videók, illetve a reklámok miatt lassan betöltődő weboldalak – többek között ezzel a két, sokakat rendkívül zavaró dologgal magyarázzák a felhasználók, miért használnak a médiaipar számára hatalmas károkat okozó reklámblokkolókat, úgynevezett adblockereket, amellyel a látogatók elérhetik, hogy reklámok nélkül nyithassanak meg weboldalakat. Egy, az amerikai felhasználók körében végzett, tegnap publikált kutatás adatai szerint az amerikai internetezők kétharmada kész lenne eltávolítani a gépéről a reklámblokkolókat, ha nem találkozna ezekkel a zavaró jelenségekkel többé. Az átfogó, az orlandói C3Research piackutató által elkészített kutatás eredményeit az IAB (Internet Advertising Bureau) nemzetközi internetes reklámszakmai szervezet hozta a nyilvánosságra. Az IAB hosszabb ideje dolgozik annak a kérdésnek a megoldásán, hogy rávegyék az embereket arra, hogy ne használjanak többé adblockereket, mivel ezekkel lényegében meglopják a tartalomszolgáltatókat, akik a reklámbevételeikből próbálják finanszírozni a rendkívül költséges tartalomgyártást.

A tartalomszolgáltatóknak is változniuk kell, nem csak a felhasználóknak

Az derül ki az anyagból, hogy nagyon célravezető a tartalomszolgáltatók részéről, ha arra figyelmeztetik az embereket, hogy blokkolni fogják a tartalmaikat a reklámblokkolókat használók számára, de emellett a tartalomszolgáltatóknak is változniuk kell, meg kell szüntetniük az automatikus videó-, illetve hanglejátszást az oldalakon, illetve alaposan meg kell győződniük arról, hogy a reklámok a site-on nem takarják ki a tartalmakat.

A felhasználók emellett azért is használnak reklámblokkolókat, mert tartanak az egyes weboldalakon lévő malware-ektől (rosszindulatú kártevőktől, vírusoktól), ezért a weboldalak gazdáinak maximális biztonságot kell szavatolniuk. A kutatás alapján emellett olyan reklámokra van szükség, amelyek nem késleltetik, illetve nem nehezítik meg a tartalmakhoz való hozzáférést. Sok felhasználó panaszkodott például a videók előtt lévő túl hosszú, kikerülhetetlen reklámok miatt is. A tanulmány megállapította azt is, hogy a felhasználók által harmadik legirritálóbbnak tartott dolog, ha az oldalon való legörgetéskor olyan reklámmal találkoznak, ami a scrollozáskor ugyancsak lejjebb megy.

A fiatal férfiak blokkolnak leginkább

A kutatás arra is rávilágított, hogy a 18 és 34 év közötti férfiak számítógépein a legelterjedtebbek a reklámblokkolók.

Alanna Gombert, az IAB illetékese szerint a most elkészült tanulmányból a tartalomszolgáltatók, hirdetők és az ügynökségek is sokat profitálhatnak, mivel megismerhetik a felhasználók attitűdjét, és azt, hogy milyen irányba érdemes megváltoztatniuk a hirdetések megjelenítését.

A kutatási anyagban az is szerepel, hogy míg a PC-felhasználók negyede használ reklámblokkolót, ugyanez az arány az okostelefonok esetében egyelőre csak 15 százalék. A felhasználókat egyébként főleg azok a reklámok zavarják, amelyek megakasztják őket az adott oldal használatában.

Az IAB egyébként többek között azt tanácsolja a weboldalak tulajdonosainak, hogy alakítsák át a honlapjaikat, hogy azok megfeleljenek a felhasználók elvárásainak és az úgynevezett LEAN alapelveknek. (A LEAN a Light, Encrypted, Ad choice supported and Non-invasive kifejezés rövidítése. A LEAN-alapvelekről itt olvashat bővebben.)

A kutatást egyébként a C3Research mintegy 1300 számítógép-felhasználó és 200 mobilfelhasználó megkérdezésével végezte az Egyesült Államokban.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.