brit sajtópiac
Média

Nagyon felpörgött a brit sajtópiac és az online média

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 26. 16:38

Van olyan médiatermék, amely iránt 43 százalékkal nagyobb érdeklődés mutatkozott júniusban, mint májusban. A magyarázat egyértelműen a Brexit-népszavazás.
Korábban a témában:

Szinte minden országos brit napilap növelte eladásait júniusban a Brexit-népszavazás hatására – derül ki a legfrissebb példányszám-adatokból. Az ABC (Audit Bureau of Circulations – vagyis a brit terjesztés-ellenőrzési szövetség) adatai alapján 2,7 millióval több napilap fogyott a múlt hónapban mint májusban.

A Guardian és a Times nyerte a népszavazást

A Guardian és a Times voltak a hónap nyertesei, melyek olvasótáborukat 3,63 és 2,51 százalékkal tudták növelni – olvasható a warc.com oldalon.

A fogyasztók a megbízható márkákhoz fordultak – kommentálta a példányszámok alakulását Douglas McCabe, az Enders elemzője, aki szerint sokan ugyan a tévévitákra és a közösségi médiára gondolhattak mint a népszavazás legfontosabb médiuma, de ezúttal ez inkább a napilapok eseménye volt – tette hozzá az elemző.

A vasárnapi újságok is profitáltak a helyzetből

Egyébként a vasárnapi újságok is ki tudták használni a felfokozott érdeklődést, így például az Observer 8,42, a Sunday Times 3,67, a Sunday Telegraph 3,23 százalékkal tudta növelni az eladásait. A Daily Telegraph ugyancsak növekedett, de mérsékeltebben: +1,12 százalékot. A Daily Maily 0,28 százalékot növekedett, szemben azzal, hogy a Mail on Sunday valamivel nagyobbat, 0,75 százalékot növekedett májushoz viszonyítva.

Az online is felpörgött

Az online elérések is nagy növekedést mutatnak – derül ki a Guardian egyik cikkéből. A Daily Mail forgalma például 7,88 százalékkal 15 millióra ugrott, míg a Guardian digitális változatát, a theguardian.com oldalt 10,3 millióan nyitották meg naponta, ami 15,48 százalékos növekedés. A sorban harmadik a Telegraph online kiadása lett, amely 29,5 százalékkal 5,6 millióra növelte elérését. A Mirror Group 8,38 százalékos növekedést tudott felmutatni, és valamivel több mint 5 millió látogatója volt.

A legnagyobb növekedést egyébként az Independent érte el, havi szinten 43,77 százalékkal többen voltak kíváncsiak az oldalra, mint máskor. A napi egyedi látogatószámuk egyébként 4,38 millió volt.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.