Média

Egyesíti erőit az Uber két konkurense

24.hu
24.hu

2016. 07. 26. 18:10

A német Daimler Mytaxi összeolvad eddigi brit riválisával, a Hailóval, így Európa legnagyobb alkalmazás alapú taxihívó szolgáltatója kel versenyre a jövőben az Uberrel.
Korábban a témában:

A német Daimler Mytaxi összeolvad eddigi brit riválisával, a Hailóval, így Európa legnagyobb alkalmazás alapú taxihívó szolgáltatója kel versenyre a jövőben az Uberrel.

Az összeolvadás tényét a két európai közösségi személyszállító megoldás tulajdonosa jelentette be kedden.

A megállapodás szerint a Daimler 60 százalékos, a Hailo tulajdonosai 40 százalékos részesedést kapnak az új cégben, amely a Mytaxi márkanév alatt, a cég mostani platformja alapján fog működni. A tranzakció készpénzmentes, azt teljes egészében részvénycserével hajtják végre. Az új cég vezérigazgatója Andrew Pinnington lesz, aki jelenleg a Hailo élén van, a székhely Hamburgban lesz.

A cégek közlése szerint egyébként a közös vállalat 70 millió felhasználóval, több mint 50 városban 100 ezer regisztrált taxisofőrrel rendelkezik majd kilenc európai országban  – tudósít az MTI.

A Mytaxi felülete
A Mytaxi felülete

A Hailo jelenleg Nagy-Britanniában, Írországban és Spanyolországban működik. A Mytaxi Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban és Svédországban érhető el. A Mytaxi annyiban különbözik az Ubertől, hogy nem saját sofőrökkel dolgozik, hanem taxiscégekkel működik együtt.

A Mytaxi és a Hailo konkurense, az Uber egyébként épp a napokban szüntette be a magyarországi szolgáltatását a közösségi személyszállítók számára egyre kedvezőtlenebb szabályozási feltételek következtében. Az Uber helye azonban nem teljesen marad betöltetlenül, érkezik ugyanis például a Taxify nevű applikáció Magyarországra is. A rendszer azonban azonos tarifával működik majd, mint a hagyományos sárga fóliás taxik.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. augusztus 27.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi  Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.