Média

Adatvizuális szolgáltatást vezetett be a Sakkom

Az adatvezérelt marketingkampányok stratégiai tervezését megkönnyítő szolgáltatásról van szó.

Manapság már egy kisebb kampány is több tucatnyi eszköz és csatorna összehangolt működésével zajlik. Az adatokat ma már a digitális marketing­kampányok új eszközeként használjuk csakúgy mint egy ppc rendszert vagy egy jól megírt pr cikket. Ám ahogy az AdWords vagy a Facebook hirdetési rendszerének aprólékos működése és finomhangolása sem a marketingvezetők feladata, úgy a marketingkampányokból kinyerhető adatokban való elmerülésre sincs se ideje, se energiája egy döntéshozónak.

Árok Bianka, Sakkom
Árok Bianka, Sakkom

„A mi feladatunk, hogy az interaktív adatvizualizációs felületen az ügyfél az adatok helyett már csak azokat az összefüggéseket lássa, ami alapján hatékonyan tud dönteni. Pillanatfelvételeknek számító kampánybeszámolók helyett egy olyan panorámaképet nyújtunk, aminek a látószögét az ügyfél változtathatja egy kattintással az interaktív felületen keresztül” – magyarázta Árok Bianka, a Sakkom Interaktív vezető kommunikációs tanácsadója.

Végső soron minden megrendelő az eredményekre kíváncsi, és az azok mögött álló összefüggésekre, és ehhez ma már nem elég a tendenciák és magatartásmintázatok vázolása, mélyre kell ásni az adatok között. „Amikor egy időszakos kampányban közel 1000 paraméterezett URL keletkezik, akkor könnyen azt hihetnénk, hogy bőven van adat az elemzéshez. De számos esetben éreztük azt, hogy a kampányeszközök révén kinyerhető adatok nem elegendők, kellenek a vállalati rendszerekből származó információk vagy éppen az ügyfélszolgálati riportok, hogy a teljes képet lássuk. Az összefüggések ábrázolásához pedig szükség volt egy hatékony adatvizualizációs rendszer kialakítására” – tette hozzá Árok Bianka.

Az interaktív ügynökség szakemberei a Microsoft Power BI interaktív platformot használva egyetlen felületen jelenítenek meg valós idejű és historikus elemzéseket, amelyek a felhő alapú megoldásnak köszönhetően bármikor, bármilyen mobileszközről elérhetők.

Az ügynökség munkatársai elsőként meglévő ügyfelük, a Vidanet Zrt. regionális távközlési szolgáltató adatvizualizációs projektjén dolgoztak. „Már a bevezetést követő első pár hónapban rengeteg időt és pénzt takarítottunk meg azzal, hogy a vezetői értékelésekhez nem volt szükség az egyes eszközökhöz tartozó riportok bekérésére, hanem egyetlen felületen okostelefonról egy kattintással elérhetővé vált az összes kampányeszközünk mutatószáma az értékesítési és CRM rendszerünkből származók adatokkal való összefüggésben” – tette hozzá Takács László, a Vidanet marketing és kereskedelmi vezetője.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik