Budapest, 2015. október 1.
Lázár János Miniszterelnökséget vezetõ miniszter (j) és Spéder Zoltán, a Közép-európai Média Zrt. elnöke a Portfolio gazdasági konferenciáján a budapesti Sofitel hotelben 2015. október 1-jén.
MTI Fotó: Soós Lajos
Média

Spéderéké a HírTV védjegy, a Magyar Nemzetet pedig majdnem elbukta Simicska a G-Nap után

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 22. 10:04

A Spéder Zoltán tulajdonában lévő Közép Európai Média és Kiadó Szolgáltató Zrt. (CEMP), nem pedig a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó HírTV Zrt. a HírTV védjegyoltalom tulajdonosa - vette észre az egyik szakportál a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának adatbázisa alapján. A Magyar Nemzet elnevezés kapcsán pedig Simicskáék komoly bajba kerülhettek volna a G-nap után, csak a szerencséjükön múlott, hogy nem így történt.
Korábban a témában:

Az mmonline.hu vette észre azt a meglepő tényt, hogy a Spéder Zoltán érdekeltségébe tartozó, az Index.hu, a Portfolio.hu és az InfoRádió tulajdonosaként is ismert Közép Európai Média és Kiadó (CEMP) Zrt. védjegye a HírTv. A portál a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának adatbázisában kutakodva találta meg, hogy a HírTv elnevezés nem a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó HírTv Zrt. bejegyzett védjegye, sőt soha nem is volt a HírTv-é.

Ez azonban nem függ össze a napjaikban Spéderrel és a Simicskával kapcsolatos találgatásokkal, vagyis például azzal, hogy korábban több sajtóhír is arról szólt, hogy az Indexet megvenné Spédertől Simicska.

A HírTv nevét még 2000-ben jegyeztették be, amikor elindult a budapesti hírrádió, az InfoRádió, mely igyekezett alaposan bebiztosítani magát, ezért jó néhány, egyébként azóta sem használt elnevezésre is védjegyoltalmat kért. Ezek közé tartozott a Hír Rádió, a Hírrádió, az InfoTv és a HírTv név is.

Bár nem a HírTV Zrt.-é a HírTV védjegy, nem számítanak védjegybitorlónak

Az mmonline.hu szerint a 2003-ban indult hírtelevízió egyébként azért nem számít jogbitorlónak, mert a hivatal nyilvántartása szerint születhetett valamiféle megegyezés a rádió és a televízió tulajdonosai között, így ennek keretében 2003-ban használati jogosultságot kapott a 2000-ben bejegyzett névre a HírTv-t működtető részvénytársaság.

Az InfoRádió Kft.-t egyébként 2008-ban vásárolta fel a CEMP, 2011-ben pedig a rádió védjegyoltalmai is átkerültek az anyacéghez. Azaz így kötött ki Spéderéknél a HírTv neve – derül ki a portálról.

A Magyar Nemzetet majdnem elbukta Simicska

A portál egyébként arról is ír, hogy a Magyar Nemzet név kapcsán akár nagy bajba is kerülhettek volna Simicskáék. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának adatai szerint ugyanis 2010 nyarán hagyták lejárni az oltalmat. Csak az emlékezetes G-nap után, 2015 tavaszán, – amikor a Magyar Nemzettől viharos körülmények között, váratlanul távozott Liszkay Gábor és csapata, aki már a Napi Gazdaság Magyar Időkre történő átpozicionálásával foglalkozott – kapcsoltak és kértek újabb védjegyoltalmat a Magyar Nemzet névre. Ezzel párhuzamosan egyébként a Napi Nemzet elnevezést is levédették.

(Kiemelt kép: Spéder Zoltán nagyvállalkozó, a CEMP tulajdonosa barátjával, Lázár János miniszterrel egy tavalyi gazdasági konferencián. MTI-fotó: Soós Lajos)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.