tévé távkapcsoló
Média

Kiélezett a verseny a műsorterjesztők között

24.hu
24.hu

2016. 07. 11. 15:03

Az NMHH közzétette az egyes televíziós műsorterjesztő cégek piaci részesedéseire vonatkozó legújabb adatokat.  A piacvezető a UPC, de nem sokkal van lemaradva a Telekom és a DIGI, közöttük rendkívül kiéleződött a verseny.

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság legújabb gyorsjelentéséből, mely a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. május végén 3,266 millió előfizetést tartottak nyilván. Májusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 73 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül májusban 1,364 millióról 1,377 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabolaantennával fogható) szolgáltatást 902 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 42,2 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,9 százalék volt májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 27 százalékra csökkent.

Az NMHH gyorsjelentése szerint a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált májusi időszakban a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,3 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2,258 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 886 ezerről 880 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 26,1 százalék, második helyen a Telekom állt 23,5 százalékkal, amelyet a DIGI követett 23,0 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokban a piacvezető DIGI 29,6 százalékot mondhat magáénak, majd a Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik helyen a UPC található 28,8 százalékkal. 2016. május végén, a MinDig TV Extra az előfizetők 10,3 százalékát érte el.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.