Média

Kísérletezik a New York Times

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 06. 21. 12:46

Új üzleti modellel próbálkozik meg nemsokára a tekintélyes amerikai lap online kiadása, hogy kiszolgálja a reklámok miatt idegeskedő, netán már reklámblokkolók használatára is ráfanyalodó olvasóit.
Korábban a témában:

A New York Times reklámmentes digitális előfizetési rendszer bevezetésével reagál a növekvő reklámblokkolásra – számol be a Wall Street Journal.

A New York Times Co. vezérigazgatója, Mark Thompson is megerősítette, hogy egy olyan opció bevezetésére készülnek, ami alapján azon olvasók, akik hajlandóak mélyebben is a pénztárcájukba nyúlni,  a megszokottnál kicsivel több előfizetési díjért teljesen megszabadulhatnak majd a reklámoktól.

Thompson erről a Cannes Lions reklámfesztiválon is beszélt hétfőn – derült ki a Wall Street Journal cikkéből.  Thompson azt mondta, hogy az olvasóknak meg kell értenie, hogy a tartalom-előállításnak költségei vannak, meg kell fizetni az újságírókat, ezért a médiavállalatoknak bevételekre van szüksége.  Thompson úgy látja, hogy azok a szoftvervállalatok, amelyek reklámblokkolókat fejlesztenek, nem viselkednek fair módon, illetve komoly rombolást végeznek. A vezérigazgató szerint ezért a médiavállalatoknak – lehetőleg közösen – fel kell lépniük a reklámblokkolás jelensége ellen.

A New York Times mindenesetre választási lehetőséget fog felkínálni az olvasóinak, tehát aki nem akar többet fizetni azért, hogy ne találkozzon reklámokkal, maradhat a megszokott csomagnál, aki viszont ki szeretne iratkozni a reklámok világából, a prémium opciót is kérheti, de akkor többet kell majd fizetnie. A vezető ugyanakkor pontos árakat, további részleteket egyelőre még nem említett meg.

A Wall Street Journal cikkéből az is kiderül, hogy a Times hirdetési árbevétele 6,8 százalékkal 140 millió dollárra csökkent a jelen pénzügyi év első negyedévében, de ebben szerepet játszhatott az is, hogy a nyomtatott sajtótermékükben, magyarán a napilapjukban megjelenő hirdetési bevételük is esett, méghozzá 9 százalékkal. A társaság május eleji közlése szerint mindenesetre a hirdetési árbevételének hasonló ütemű csökkenésére lehet számítani a második negyedévben is.

A Timesnak jelenleg 1,16 millió olyan előfizetője van, aki csak a digitális kiadásért fizet.

Az emberek hajlandók kikapcsolni a blokkolást

Mi is beszámoltunk róla, hogy a kiadónál korábban is folytattak egyébként különböző kísérleteket a reklámblokkolók miatt, de eddig inkább azzal próbálkoztak, hogy figyelmeztették az olvasókat. Thompson ezek kapcsán azt mondta nemrégiben, hogy az olvasóik körülbelül 40 százaléka hajlandó volt kikapcsolni a Times oldalán a reklámblokkolót, ha egy erős üzenettel figyelmeztették rá, hogy a magas minőségi tartalomnak ára van, amiért fizetni kell.  Erről a vezérigazgató annak az Interactive Advertising Bureau (IAB) nevű nemzetközi internetes reklámszakmai szervezetnek a panelbeszélgetésén beszélt, amely a reklámblokkolás elleni harc egyik kemény csatára, és amely azt tanácsolja a médiavállalatoknak, hogy korlátozzák a reklámblokkolókat használó látogatóik által elérhető szolgáltatások körét a weboldalaikon.

Thompson egyébként azt is elárulta, hogy natív hirdetésekből – vagyis amikor szerkesztőségi tartalomhoz hasonló megjelenésű reklámokat közölnek – az idei évben 60 millió dollár árbevételük lesz. Ezen cikkszerű anyagok előnye, hogy a reklámblokkolók nem tudják kiszűrni.

A WSJ cikkében egyébként hivatkoznak az Ovum nevű piacelemző cégre is, amely szerint 24 milliárd dollár kárt okoz világszerte a reklámblokkolók használata.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.