Média

Osztalék a közpénzekkel megtámogatott tényfeltáró médiánál

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 06. 15. 17:55

Jelentősen növelte árbevételét és osztalékot is fizetett a közpénzekkel is megtámogatott, magát tényfeltáró portálnak deklaráló Pestisrácok oldalt működtető vállalkozás résztulajdonosa.
Korábban a témában:

2015-ben a Huth Gergely és Szenvedi Zoltán tulajdonában lévő Gerilla Press Kft. cég 125,3 millió forint nettó árbevételre tett szert, ami két és félszerese a 2014-es 49,9 millió forint árbevételnek – szúrta ki a Vastagbőr blog.

A kft. adózott eredménye 38,8 millió forint volt 2015-ben, ez több mint harmincnyolcszorosa a 2014. évi 1 millió forint profitnak. A blog hozzáteszi, hogy most először osztalékfizetésre is sor került a cégnél, méghozzá 30 millió forintot vettek ki a tulajdonosok.

Átrendezték a céges hátteret

Bár a blog valószínűleg még nem vette észre, mivel a Gerilla Press Kft.-t a pestisracok.hu oldal kiadójaként említik a postban, de tudomásunk szerint (erre utal a website impresszuma is) 2015 végén az oldal kiadói jogait egyébként egy újonnan létrehozott cég, az Insider Media Kft. vette át. Ez utóbbi vállalkozásnak a Gerilla Press ugyan 50 százalékot meghaladó mértékű tulajdonosa, de ebben tulajdonos egy magánszemély, Tóth Gábor Szilárd is. Ennek az új kft.-nek, úgy látjuk, egyelőre csak vesztesége keletkezett, a cég a tavalyi tört üzleti évben 353 ezer forint veszteséget hozott össze. Mindez azonban nem csoda, hiszen a működését csak november végén kezdte meg, így árbevételt tavaly egyáltalán nem tudott szerezni.

A tényfeltáró portál egyébként arról vált ismertté, hogy számtalan alkalommal kaptak közpénzeket, a budapesti V. kerületi önkormányzat is megszavazott nekik pénzt (cserébe némi lejárató jellegű cikk közléséért), de a Fidesz-frakció és és a kiskunfélegyházi önkormányzat is jelentős összegekkel gazdagította a Gerilla Presst, illetve tulajdonosait.

A Gerilla Press kiegészítő mérlegéből egyébként az is kiderül, hogy 125,3 millió forint árbevételt 4 fős munkavállalói létszámmal hozták össze.

A kormánybarát Pestisrácok főszerkesztője mostanában egyébként az ugyancsak kormánybarát Széles Gábor médiavállalkozóval csatározik. Az Echo TV és Magyar Hírlap tulajdonosa ugyanis konkrétan nagy nyilvánosság előtt lealkoholistázta egykori munkavállalóját, Huth Gergelyt, aki emiatt pert indít a korábban UFO-kat emlegető Széles ellen.

Kíváncsi, hogy mekkora veszteséget produkált Széles Gábor médiacége, illetve hogyan teljesített néhány másik magyarországi médiavállalat? Ezt és ezt a cikket ajánljuk. 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.