Média

Andy Vajna és az RTL a foci-Eb vesztese

A foci-Eb miatt hirtelen a legnézettebb csatorna lett a köztévé sportadója, amely már a múlt héten is megelőzte Andy Vajna TV2-jét, pedig akkor még nem is rúgtak labdába a magyarok. Tegnap pedig piacvezető lett az M4.

Már a Nielsen Közönségmérés múlt heti adatai alapján is érezhető volt, hogy a foci-Eb rendkívül jótékony hatást gyakorol az MTVA sportcsatornájára, az M4 Sportra. Múlt heti teljes közönségarányuk 10,5 százalék volt, amelyet – az egész hetet tekintve – csak az RTL Klub előzött meg 17,7 százalékos közönségaránnyal (share). A TV2 nézettsége viszont a korábbi 14,7 százalékról 8,7 százalékra esett be, ami azt jelenti, hogy Andy Vajna csatornája hirtelen 40 százalékot esett a foci-Eb hatására.

Pedig arra, hogy a magyarok is játszhassanak, egészen tegnapig várni kellett.

Tegnap egy időre már az RTL-t is kiütötte a köztévé

Ezek után nyilván nem meglepő, hogy az M4 Sport nézettsége tegnap – a magyar-osztrák összecsapás miatt – az egekbe ugrott, konkrétan a tévénézők fele (SHR: 48,3 százalék) választotta a közmédia ezen csatornáját. Ezzel a köztévé – amelynek máskor a nézettsége nagyon sokszor egészen mélyen van – hirtelen piacvezetővé lépett elő, még ha csak az adás idejére is. 

Tegnap este egyébként közel 3 millióan néztek bele az M4 sporton az osztrák- magyar meccs közvetítésébe (reach: 2.820.651), de ez a szám a kivetítőtökön nézett tartalmat és az internetes közvetítés nézőszámát nem tartalmazza, amellyel kapcsolatban csak az MTVA becslésére tudunk hagyatkozni. A becslés szerint ezekkel együtt megközelítőleg 4,5 millió embert értek el tegnap.

A 20:53-tól kezdődő Portugália–Izland Európa Bajnoki labdarúgó-mérkőzés nézettsége is magas volt: 1 millió 39 ezer fő volt, a közönségaránya pedig 27,7 százalék, ezzel a műsor adásideje alatt ugyancsak a legnézettebb csatorna volt az M4 Sport.

A főműsoridőt tekintve tegnap a teljes lakosság körében az M4 Sportcsatorna 35 százalékos, rekord közönségarányt ért el a teljes (4 évesnél idősebbekből álló) lakosság körében.

Egyébként online is nagy érdeklődés volt a közmédia iránt. Online portfóliójukat összesen 296 ezer egyedi látogató (RU) nyitotta meg tegnap, a Médiaklikk ebből 149 ezer valódi felhasználót ért el, azm4sport.hu pedig 113 ezret, míg a Híradó.hu 73 ezer RU-t tudott felmutatni.

A nagy kérdés most az lesz, hogy az Eb végével hány néző tart majd ki az MTVA mellett.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik