Metropol
Média

Csúnya vesztesége volt a megszűnő Metropolnak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 06. 13. 17:33

Nem meglepő, hogy megszűnik a lap, hiszen több mint negyedmilliárd forintos mínusszal zárták a 2015-ös évet. Pedig egy évvel korábban, az Orbán-Simicska háború előtt még jól ment a cégnek.
Korábban a témában:

Mint megírtuk, megszűnik a Metropol című ingyenes napilap, amely várhatóan kedden jelenik meg utoljára. A hírt a lapot kiadó cég vezetője, Hivatal Péter is megerősítette, de többet hivatalosan még nem tudni.

A magyarázatot azonban könnyen megtalálhatjuk, ha a cég legutóbbi, napokban közzétett pénzügyi beszámolóadatait lekérdezzük. Eszerint a 2014-ben még nyereséges, 408 millió forint adózott eredményt elérő MTG Metro Gratis Kft. 2015-ben átment csúnyán veszteségesbe.  A társaság 2015-ben 233 millió forint mínuszt produkált adózás után, valószínűleg ez is szerepet játszhatott abban, hogy a mostanáig Simicska Lajos, illetve az ő üzlettársa, Fonyó Károly érdekeltségei közé tartozó napilapot inkább megszüntetik.

Az újság hirdetésekből tartotta fenn magát, ám a bevételük, amióta tavaly februárban Simicska Lajos összeveszett Orbán Viktorral, közel a felére esett vissza: 2014-ben még az államtól, illetve állami cégektől érkező hirdetési pénzeknek is köszönhetően még 3 milliárd forint árbevételük volt, ám 2015-ben ez a pénz 1,8 milliárdra csappant meg. 

Ráadásul a Metropolt folyamatosan elkezdték kiszorítani a forgalmas tömegközlekedési csomópontokból, meglehetősen sajátos módon. Új konkurenciájuk, a Lokál közbeszerzés nélkül kerülhet oda a metrómegállókba, méghozzá már napi gyakorisággal, a lap emellett maximálisan élvezi a kormány támogatását, hiszen a Lokál mögött Orbán Viktor nem hivatalos tanácsadója, Habony Árpád és a Modern Media Group áll. A lapban már rögtön az első számban is láthatók voltak állami hirdetések.  A Lokál egyébként, ahogyan arról beszámoltunk, többek között a Blikktől szipkázott el újságírókat.

18 év után húzzák le a rolót

Az első Metropol még Metro néven jelent meg 1998. szeptember 7-én, Budapesten, méghozzá 160 ezer példányban, majd 2001-ben országos lappá vált. Az újság nevét egy védjegyoltalmi vita miatt kellett megváltoztatni 2008-ban.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.