outdoor plakáthely hirdetés reklám
Média

Újdonság a magyar közterületi reklámpiacon

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 05. 25. 11:47

Új kampány-optimalizáló rendszert hoz be a magyar közterületi reklámpiacra az euroAWK hazai leányvállalata.
Korábban a témában:

Egy szerdai bejelentés értelmében az európai kültéri reklámpiacokról már alkalmazott, a médiakampányok pontos és személyre szabott tervezését lehetővé tévő optimalizáló rendszert vezet be a hazai piacra a magyarországi közterületi reklámpiacon 1993 óta jelenlévő, német tulajdonban lévő euroAWK GmbH magyar leányvállalata, az euroAWK Outdoor Kft. A prágai székhelyű MGE Data fejlesztőcég által kifejlesztett program már évek óta segíti az euroAWK német, cseh és szlovák ügyfeleinek reklámkampány-optimalizációját, a nyáron pedig a magyar piacon is elérhetővé teszi azt.

A cég tájékoztatása szerint a cseh fejlesztésű, reklámkampányok ügyféligényekre optimalizált tervezését segítő IMS (Inventory Mapping System) nevű programot a magyarországi médiavásárlók már őszi médiakampányaik tervezéséhez is igénybe vehetik. Az IMS jelentősége abban áll, hogy a korábbi rendszerekhez képest jelentősen nagyobb számú és komplexebb adatokat tárol mind a reklámfelületekről, mind az eszközök környezetéről, illetve a POI-król (Point of Interest), amelyeknek köszönhetően a reklámkampányok az ügyfél igényeire szabva, nemcsak területenként, de egyedi felületenként is optimalizálhatók. Az adatbázis olyan részletekre is kitér mint a felület magassága, illetve az úttesthez mért szöge és távolsága, a takarások helye és mértéke vagy a forgalom iránya, nézőpontja és intenzitása, emellett a rendszer lehetővé teszi a legfőbb, sőt akár az ügyfél által előállított és a rendszerbe betöltött POI-k (pl. üzletek, áruházak, szolgáltatók, pénzintézetek, közintézetek, saját üzletek) szerinti kampány-optimalizálást is.

A program már több országban bizonyított, a médiavásárló cégek számos plakátcégen keresztül már több százezer köztéri reklámfelületet az IMS-en keresztül választhatnak ki és illeszthetik be saját igényeik szerint összetett köztéri reklámkampányaikba. A rendszer csak Németországban közel félmillió óriásplakát, citylight és egyéb hirdetési felületek adatait tárolja és rendszerezi, és az euroAWK további két piacán, Csehországban és Szlovákiában is tízezres nagyságrendről beszélhetünk. A magyar leányvállalat közel 3000 budapesti és vidéki felületének adatait folyamatosan töltjük fel a programba, hamarosan így már az országos kampányok tervezése is lehetővé válik”

– közölte Boda János, az euroAWK Outdoor Kft. értékesítési vezetője.

A vezető hozzátette:

A programot az egyes piacokon több szereplő is alkalmazza, ezáltal a médiavásárló cégek a reklámfelületek egészen széles kínálatából választhatnak mind a helyszíneket, mind a felületek típusát tekintve. Mivel az euroAWK magyarországi ügyfelei igényeinek teljes körű kielégítése érdekében a hazai reklámpiac több szereplőjével is együttműködik, tervei közt szerepel, hogy egyedi együttműködések keretében az ő számukra is elérhetővé teszi a felületet.

Simicskamentes

A német hátterű euroAWK Magyarországon 1993 óta van jelen, a magyarországi köztéri (out of home) reklámpiacon közel 3 ezer óriásplakáttal és 250 citylighttal rendelkezik, ezenkívül egyedi hirdetési megoldásaik is vannak. Az euroAWK GmbH tavaly február óta egyébként két cégen keresztül is képviselteti magát a magyar közterületi reklámpiacon. Az egyikben, az euro-AWK Kft.-ben Simicska Lajos üzlettársának, Fonyó Károlynak is 15 százaléknyi tulajdonrésze van, de 2015 februárjában – egyébként épp akkortájt veszett össze Simicska Lajos Orbán Viktorral – az euroAWK gründolt egy másik céget is, amelyben Fonyó már nincsen benne. Ez utóbbi cég euroAWK Outdoor Kft. néven működik, és ennek az értékesítési vezetője a fent említett Boda János.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.