Az RTL Group székháza
Média

Nagyon hasított az RTL Csoport

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 05. 17. 11:17

Az RTL Group legfrissebb üzleti jelentésében publikált adatok alapján nagyon erősen kezdték az évet, nagyot ugrott az árbevétel és a profit, a digitális terület pedig pláne nagyot nőtt.
Korábban a témában:

A Magyarországon az RTL Magyarországgal jelenlévő nemzetközi médiavállalat 9,5 százalékkal 1,432 milliárd euróra tudta növelni az előző évi azonos időszakban még 1,308 milliárd eurós árbevételét 2016 első negyedévében. Az árbevétel ekkora léptékű ugrását főleg a FremantleMedia és a Mediengruppe RTL Deutschland remek teljesítményének, valamint az RTL csoport digitális területeinek gyors növekedésének köszönhetik.

Látványosan nőtt a társaság profitja is: az EBITA 18 százalékkal 229 millió euróval lett több mint a 2015 első negyedéves 194 millió euró, ami főleg a Mediengruppe RTL Deutschland és a FremantleMedia nagyobb profitjának volt köszönhető. Az EBITA margin is emelkedett, méghozzá 16 százalékra, szemben az előző év azonos időszakában mért 14,8 százalékával.

Az EBIDTA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 16,6 százalékkal emelkedett meg, és elérte a 288 millió eurót, holott ugyanez a mutató 2015 Q1-ben még 247 millió euró volt. Az EBIDTA margin (az eredmény – EBITDA – és a vállalat teljes bevételének hányadosa) 20,1 lett.

Az RTL Group 2016 első negyedéves eredményei
Az RTL Group 2016 első negyedéves eredményei

A gyorsjelentés alapján az RTL Group digitális bevétele 36,4 százalékkal 120 millió euróra emelkedett.

Rendkívül népszerű az online videószolgáltatásuk, amely 58,4 milliárd videómegtekintetést ért el, ami 212 százalékos növekedés 2015 azonos időszakához képest. Érdekes az is, hogy a cégcsoporthoz tartozó FremantleMedia több mint 240 YouTube csatornával rendelkezik, és ezek együttesen 3,9 milliárd videómegtekintést produkáltak, ami 44,4 százalékos növekedés.

A digitális területek növekedése
A digitális területek növekedése

Ezzel együtt persze a hagyományos televíziós üzletág ma még továbbra is a legfontosabb jövedelemtermelő láb az RTL-nél, hiszen ez a terület produkálja a vállalat árbevételének 48,5 százalékát. A tartalomértékesítésből ezzel szemben a bevételek 23 százaléka, a rádiós hirdetési bevételekből az RTL árbevételének 4,2 százaléka származik, míg a digitális bevételek aránya 8,4 százalék.

A digitális területek ma már 8,4 százalékát adják az RTL bevételeinek
A digitális területek ma már 8,4 százalékát adják az RTL bevételeinek

Az eredmények kapcsán Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL Csoport társ-vezérigazgatói közös közleményükben elégedetten nyugtázták az adatokat.

Nagyon erős üzleti negyedévünk volt, Európa-szerte nagyon pozitívan teljesített a tévés üzletágunk, és a FremantleMedia is pozitív irányba járult hozzá a kimagasló eredményekhez.

Hozzátették, hogy az év hátralévő időszakára is kedvezően alakuló üzleti mutatókra számítanak.

A közleményben megemlítették a digitális területek által végrehajtott Smartclip akvizíciót is, amelynek köszönhetően jelentősen növekedni tudott a digitális területük.

A további részleteket, a teljes 2016 Q1-es gyorsjelentést ide kattintva találhatja meg.

(Kiemelt kép: az RTL Group székháza)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.