Média

Közösködik a NatGeo és a C&A

Közösen készített új dokumentumfilmet a National Geographic Channel a C&A divatmárkával.

Milyen környezeti, technológiai kihívások előtt áll a pamutipar napjainkban? Hogyan lehet átállni a fenntarthatóbb termelési módszerekre a Föld legfontosabb gyapottermő vidékein? Többek között ezeket kutatja új dokumentumfilmjében a NatGeo, amely az említett divatmárkával együttműködésben készült.

Gyapot nélkül nincs divat sem
Gyapot nélkül nincs divat sem

A Gyapot – A divat növénye című műsor európai premierje kapcsán Alexandra Cousteau, a vízügyi problémák és a fenntarthatóság nemzetközileg elismert szaktekintélye, valamint Jeffrey Hogue, a C&A fenntarthatósági felelőse is a szemléletváltás fontosságát hangsúlyozta a pamutiparban.

„Nagyjából a globálisan gyártott ruhák felénél használnak pamutot, ám a hagyományos gyapotgazdálkodás visszafordíthatatlan károkat okoz a bolygónknak” – mondta Cousteau a film berlini bemutatóján. Jeffrey Hogue hozzátette: “Örömmel támogatunk egy olyan dokumentumfilmet, amely bepillantást enged a fenntarthatóbb gyapottermesztési módszerekbe. Szeretnénk felhívni a márkák és a fogyasztók figyelmét, hogy a biogazdálkodással előállított pamut számtalan előnyt biztosít bolygónk és annak lakói számára.”

A nélkülözhetetlen divatnövény

A világ termőföldjeinek mindössze 2,4 százalékán termesztenek gyapotot, mégis a rovarölő- és növényvédőszerek globális értékesítésének 24 százalékáért felelős ez a termény. A biogazdálkodással előállított pamut jelentős gazdasági és környezetvédelmi előnyökkel bír, de a világ éves terményeinek kevesebb mint 1 százalékát adja.

A 60 perces dokumentumfilmben Alexandra Cousteau bemutatja, milyen fontos átállni az új, környezetbarát termelési módszerekre. A műsorvezető bejárja az indiai Madhja Prades gyapotföldjeit, hogy testközelből ismerkedhessen meg a gyapottermesztéssel és találkozhasson a helyi gazdálkodókkal, akiknek sokat javult az élete, mióta a hagyományos módszerek helyett fenntarthatóan dolgoznak. Az Indiában és másutt dolgozó munkatársakon kívül találkozik a legfontosabb németországi és amerikai piaci szereplőkkel is. Cousteau elbeszélget a C&A szakértőivel is, hogy megértse, miért mutatkozik globális igény a biogazdálkodásra, és miért vált fontossá a nemzetközi összefogás ezen a területen.  „Az európai divatcikkek fogyasztóinak meg kell értenie, hogy súlya van a választásuknak a gyapottermesztő országok fenntartható fejlődésének biztosítása miatt” – mondta Jeffrey Hogue.

Deborah Armstrong, a National Geographic Partners Europe alelnöke megjegyezte: „A National Geographic hisz a tudomány, a felfedezés és a történetmesélés világformáló erejében. A ruhagyártás olyan hatással van a környezetünkre, amelyre csak kevesen gondolnak. A Gyapot – A divat növénye című alkotás ezt a hatást hangsúlyozza, valamint számol be a lehetséges megoldásokról.”

A dokumentumfilmet hazánkban májusban 23-án, hétfőn 18 órakor mutatja be a National Geographic Channel.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik