rádióstúdió
Média

Andy Vajna rádiója nevet vált, Simicska rádiója bírságot kap

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 05. 12. 10:13

Végül nem DJ FM néven kezdi meg tevékenységét Andy Vajna kormánybiztos új rádiója, ehhez most kaptak engedélyt a Médiatanácstól. Az RTL Klub és a Simicska-féle Class FM ezúttal is bírságot kapott.
Korábban a témában:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa úgy döntött, hogy megadja a hozzájárulást Andy Vajna kormánybiztos rádiójának, a Radio Plus Kft.-nek ahhoz, hogy a Budapest 96,4 MHz-en (a korábban a Roxy Rádió frekvenciáján) eddig DJ FM névvel tervezett körzeti kereskedelmi rádiójukat Rádió 1-re kereszteljék át. (Mindez azért is érdekes, mert a Rádió 1 nem új elnevezés a hazai rádiós piacon.)

A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Class FM adó január 11-i Morning Show című műsorának hibás korhatár-besorolása miatt a kiskorúak védelmére hivatkozva a Médiatanács ezúttal 750 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a szolgáltatót. Az indoklás szerint bár a rádió a műsorszámot a 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta, a Médiatanács megítélése szerint az elhangzott tartalom 16-os korhatár-kategóriájú, és ennek megfelelően azt csak a 21–5 óra éjszakai sávban tehette volna közzé. “A műsorban a drog- és alkoholfogyasztást a gyerekek számára félreérthetően, a humor eszközével bagatellizálták, pozitív megvilágításba helyezték, kétszer erős trágárság is hallható volt, a homoszexualitásról pedig ironikusan, nem a kiskorúak érettségi szintjének megfelelő módon beszélgettek” – olvasható a közleményben. A Médiatanács közleménye emlékeztet rá, hogy egyébként korábban már két esetben is kiszabtak 500-500 ezer forint bírságot a médiaszolgáltatóra ugyanennek a szóban forgó korhatár-besorolási jogszabályhelynek a megsértése miatt a tavaly december 30-i, illetve a január 4-i adások kapcsán. (A közlemény persze nem említi, de a korábbi hírek alapján ezek  az ügyek komolyan veszélyeztetik a Class FM hamarosan lejáró frekvenciaengedélyének, koncessziós szerződésének meghosszabbítását.)

Az RTL Klub ezúttal sem maradt ki a hatóság bírságlistáról: egy tavaly december 6-i és 9-i Egészségkalauz című műsorában egy patikahálózatról szóló burkolt reklámot tett közzé, ezért a Médiatanács a két alkalommal elkövetett jogsértés miatt 100 ezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra.

A Médiatanács eheti ülésén hozzájárult a Kultúr M Kft. Eger 100,7 MHz és a Diórádió Gyöngyös Kft. Gyöngyös 101,7 MHz + Hatvan 87,9 MHz médiaszolgáltatási jogosultságainak hálózatba kapcsolódásához, és ennek következtében a médiaszolgáltatások állandó megnevezésének kérelmezett módosításához.

Pénzosztásról is döntés született

A fenti döntéseken kívül a testület 67,8 millió forint támogatást ítélt meg 14 közösségi rádiónak és televíziónak a 2016-os rezsiköltség-támogatási pályázat harmadik fordulójában a Magyar Média Mecenatúra program keretében. A közösségi rádiók közül sikerrel pályázott a budapesti Klasszik Rádió 92,1 és debreceni FM90 Campus Rádió; a kisközösségi rádiók közül az Első Pesti Egyetemi Rádió, a gyomaendrődi Rádió Sun, a Rádió Szarvas és a gyöngyösi MaxiRádió. A közösségi televíziók közül nyertessé vált a fővárosi City TV, a Zugló Televízió, az esztergomi Körzeti Televízió, a tahitótfalui Danubia Televízió, a Városi Televízió Kistelek, a borsodi Irány TV, a kaposvári Somogy TV és a Balmazújváros Televízió.

 

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.