origo
Média

Megszólalt a jegybanki pénzekkel támogatott New Wave Media tartalomigazgatója

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 04. 28. 21:09

György Bence, a VS.hu-t és az Origo-t is működtető New Wave Media nemrégiben - de még a napokban kirobbant friss MNB-s, alapítványi finanszírozási botrány előtt - kinevezett tartalomigazgatója azt mondta egy csütörtök esti szakmai, de szinte sajtótájékoztatóvá átalakult beszélgetésen a MÚOSZ-ban, hogy nem gondolkodott azon, hogy az MNB-s pénzek miatt neki is távoznia kellene.
Korábban a témában:

György Bence annak ellenére nem keresett kifogást és nem mondta le a Magyar Újságírók Országos Szövetségének (MÚOSZ) Vörösmarty utcai épületébe még azt megelőzően leszervezett szakmai beszélgetésen való részvételét, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra került: a Matolcsy György unokatestvérével kapcsolatba hozható New Wave Media csoport szakajtónyi pénzt kapott a Matolcsy György vezette jegybank alapítványaitól. Így György Bence számíthatott kellemetlen kérdésekre, és ezt egyébként bőséggel meg is kapta. György azt mondta, hogy a VS.hu távozó főszerkesztőjével, Lebhardt Olivérrel péntek óta nem volt alkalma beszélgetni, őt egyébként remek szakembernek tartja.

Sajnálkozását fejezte ki, hogy a VS.hu szerkesztősége a botrány miatt felbomlott, „mert ez egy jó csapat volt”, de „megértem, hogy nehezen érintette őket ez a borzasztóan ellentmondásos és tanulságos helyzet”.

Zajlik egy elemzés, hogy hogyan tudunk ebből a helyzetből továbblépni.

györgy bence (györgy bence)
György Bence

György kijelentette, az ügy szerinte nem érinti az Origót, csak közvetve. Kérdésünkre, hogy fairnek tartja-e, hogy állami segítséggel – többek között a Matolcsyék által szanált állami MKB hiteleinek felhasználásával, valamint a jegybanki alapítványoktól kapott támogatásoknak is köszönhetően – tudták megvásárolni az Origót a Telekomtól, és a tenderen emiatt az Origo Mediát ugyancsak megvásárolni kívánó többi pályázó (többek között a 24.hu-t is kiadó Central-csoport) versenyhátrányba kerülhetett, azt mondta, hogy ő ilyesmiről nem tud.

A beszélgetés másik részében egyébként a New Wave-es tartalomigazgató azt mondta, a történtek miatt nem tartja magát felelősnek, mivel csak nemrégiben érkezett a céghez, és bár sajnálta otthagyni saját gyerekét, a Faktort, de remek állásajánlattal keresték meg a New Wave-től. Bár neki a VS.hu távozó főszerkesztője és az Origo főszerkesztője is a beosztottja, György Bence azt mondta, nem jutott eszébe, hogy kiszálljon a történtek után. Azt viszont elismerte, hogy a botrány kirobbanása, az alapítványi adatok publikálása előtt néhány nappal már tájékoztatást kapott róla.

Saját ügyről csak közleményszerűen

A mostani helyzetben „olyan szinten vagyok felelős, hogy mi fog történni ezek után”. Szerinte a történtek nem roppantják meg a céget, sőt arról beszélt, hogy szeretné, ha piacvezetővé és nyereségessé válnának. Azon dolgoznak, hogy az Origo 5 százalékot növekedhessen az előttük álló időszakban, míg a többi brandjükben, például a blogjaikban vagy a szolgáltató oldalaikban még sok lehetőség van. Kérdezték, hogy az Origo miért ilyen visszafogottan számol be az MNB-s botrányról, erre azt mondta, hogy érthető, hogy saját magukról csak közleményszerűen tájékoztatnak.

A 24.hu azt is megkérdezte, hogy az Origo-tól nincsenek-e távozók a mostani balhéval összefüggésben, illetve a VS.hu-tól az eddigi 12 távozón kívül lehet-e tudni további kilépőktől. György Bence erre azt mondta, hogy az Origo esetében nincsenek távozók, a VS.hu esetében pedig zajlik egy beszélgetés Száraz István és a szerkesztőség tagjai között a „hogyan tovább”-ról, így egyelőre György se tudja, hogy hány ember marad, illetve megy el,

de szavai alapján valószínűsíthető: 12-nél magasabb lehet a szám.

György Bencét egy kolléga arról is faggatta, hogy ismeri-e a New Wave és a mögöttes cégháló tulajdonosi struktúráját: „Azt hiszem, hogy tudom” – mondta. Arra, hogy miért Szemerey Tamás fizette be az alapítótőkét, ha amúgy nincs köze a cégcsoporthoz, a tartalomigazgató viszont nem adott választ, mivel erről nem őt kell kérdezni.

Habony nem fért bele a Tényekbe

A beszélgetésen szóba került a TV2 is, amelynek Simon Zsolték idején György Bence hír- és programigazgatója volt. György szerint a politika mindig ott nyüzsög egy befolyásos médium körül, ez így volt a Tények körül is. „Hazudik, aki azt mondja, hogy ez nincs így. Emellett, rengeteg cég is nyomást fejt ki, beleértve a sales részleget is” – tette hozzá, majd azt mondta, hogy megfelelően tudták a nyomást kezelni. Hozzátette, hogy politikai téren leginkább az a jellemző, hogy valamelyik politikus nagyon be akart kerülni a Tényekbe, olyan viszont nem volt, hogy valaki kikerült volna politikai nyomásra. Azt is mondta, hogy a munkatársainak mindig a maguk döntése volt, hogy mit szerkesztenek adásba. György azt is mondta egy kérdésre válaszolva, hogy nem igaz, hogy a Napló című műsort politikai nyomásra szüntették meg.

A Tényekről azt mondta, hogy azért kezdtek el több bulvárt, bűnügyi hírt adni, mert nem ment jól a műsor 2011-ben, márpedig a Tények fontos volt a csatorna számára, ezért mindent megtettek a magas nézettségért. Hozzátette, hogy valóban megnövelték a bulvár mennyiségét, de egyidejűleg a hírműsor hosszabb is lett, a közéleti hírekről is beszámoltak.

A rendezvényen az egyik újságíró szóvá tette, hogy legalább a bűnügyi hírek közé miért nem fért be Habony Árpád nyugdíjasverése.

Dr. Polyák Gábor médiajogász a 24.hu-nak egyébként nemrégiben azt nyilatkozta a New Wave Media csoportnak a jegybanki alapítványokon keresztüli eltitkolt anyagi támogatása kapcsán, hogy nagyon nincs rendben, hogy az állam az őt ellenőrzésre hivatott médiavállalatokat támogatja, ez ráadásul piactorzító hatású és a médiarendszer alapjait is veszélyezteti. Polyák szerint az Origo-tender tisztasága is megkérdőjelezhető, ha az egyik versenyzőnek ilyen állami segítsége volt.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MOSCOW, RUSSIA- FEBRUARY,23 (RUSSIA OUT) Russian President Vladimir Putin attends a wreath laying ceremony to the Tomb of Unknown Soldier, marking the Defender of the Fatherland Day on February 23, 2017 in Moscow, Russia.  (Photo by Mikhail Svetlov/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.