reklamado(430x286).jpg (Array)
Média

A reklámadóról és a bónuszokról egyeztettek

24.hu
24.hu

2016. 04. 20. 16:59

A vártnál nagyobb, aktív érdeklődés övezte  a reklámadó workshopot, amit a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szervezett az egyik szakmai újsággal.
Korábban a témában:

A Magyar Reklámszövetség Jogi Tagozata és a Kreatív című szakújság közösen rendezte meg kedden „A reklámtörvény-változások és reklámadó-elszámolás megfelelő alkalmazása a gyakorlatban” című workshopját. A közel 60 résztvevőnek a bónusz törvényről és a reklámadóról szóló előadások mellett alkalmuk nyílt az MRSZ Jogi Tagozatának hat képviselőjétől is választ kapnia feltett kérdéseire, de az ezt igénylő résztvevők akár személyes jogi tanácsadást is kérhettek.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke szerint a vártnál nagyobb, aktív érdeklődés egyértelműen mutatja, hogy a reklámpiac minden szegmense – a hirdetőktől kezdve, a szolgáltatókon keresztül a médiáig bezárólag – igényli az edukációs jellegű tematikus workshopokat a jogszabályváltozások gyakorlati alkalmazásáról is, amelyek szervezésében a Magyar Reklámszövetség aktív szerepet kíván vállalni.

A Magyar Reklámszövetség Jogi Tagozatának állásfoglalását a reklámtörvény változások (az úgynevezett bónusz törvény) elszámolási tapasztalatairól, és a piacon még mindig nyitott kérdésekről dr. Nemes Ákos (NUIR – Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda) ismertette. A szakember előadásában kiemelten foglalkozott azzal, hogy a hatósági értelmezés és iránymutatások hiányában milyen szakmai trendek alakultak ki: valóban a szerződéses konstrukciótól függ, hogy egy adott vállalkozás mely reklámpiaci szereplőnek minősül. Valamint szót ejtett az árengedmény és reklám-közzétételi díj ellentétes hatásáról is.

A reklámadó elszámolás gyakorlatáról tartott előadásában dr. Pánszky Gyula, az MRSZ Jogi Tagozatának elnöke (Pánszky Ügyvédi Iroda) kitért többek között a közzétevői adóra, a saját célú reklám elhatárolására, a közzétevői nyilvántartásra, a megrendelői adóra, a közzétevői nyilatkozat jelentőségére és a mentesüléssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre. Legvégül a megrendelői láncolat és a társasági adóalap korrekciójáról is szót ejtett.

Dr. Kanyó Lóránd, a Nemzetgazdasági Minisztérium Jövedelem és Forgalmi Adók Főosztályvezető-helyettese a reklámadóról tartott előadásában többek között részletesen kifejtette, hogy mikor beszélhetünk saját célú reklámról, valamint arról, hogy hogyan helyes alkalmazni a közzétevői nyilatkozatot.

Az MRSZ Jogi Tagozatának célja, hogy a Reklámszövetség tagjai és a marketingkommunikációs szakma szereplői tisztában legyenek a tevékenységükre vonatkozó jogszabályokkal jogszabályváltozásokkal (pl. reklámadó, reklámtörvény) és a hatósági gyakorlattal. Ennek érdekében a Jogi tagozat meghatározó szerepet kíván betölteni a reklámozásra vonatkozó és általában a médiával kapcsolatos jogszabályok népszerűsítésében, ismertetésében, értelmezésében és oktatásában, elsősorban az MRSZ tagjai, de tágabb értelemben a teljes piac számára.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.