Média

Félezer munkatársától válik meg az al-Dzsazíra

24.hu
24.hu

2016. 03. 27. 18:24

Az érintettek körülbelül hatvan százaléka a katari királyi család kezében lévő al-Dzsazíra dohai székhelyén dolgozik.

A társaságnak több mint négyezer munkatársa van, akik 70 különböző országból származnak. Mosztefa Szuag, a hírtelevízió ügyvivő igazgatója szerint “a munkamegosztás optimalizálását célzó” leépítésekre “a versenyképesség és a piaci helyzet megőrzése miatt” volt szükség.

Az 1996-ban alapított al-Dzsazíra több millió arab nézőt szerzett magának cenzúrázatlan politikai viták közvetítésével és széleskörű témafeldolgozásával. Sokan azonban bírálják is, mivel szerintük túl nagy hangsúlyt kapnak műsoraiban a különféle iszlamista csoportok.

A katari királyi család a műsorszolgáltató segítségével próbálta átalakítani gazdasági befolyását politikai hatalommá a térségben. Úgy tűnik azonban, hogy a legfőbb bevételt jelentő energiahordozók árának esése, valamint a széleskörű jóléti intézkedések miatt gazdasági nehézségekkel szembesülő emírség új vezetője, a 2013-ban hatalomra került Tamím bin Hamad ász-Száni sejk elődeitől eltérően nem tulajdonít akkora jelentőséget a külpolitikának és a médiadiplomáciának.

(MTI)

 

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.