stressz
Média

Stresszesnek tartják munkájukat a PR-osok

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 17. 15:58

A megkérdezett píárosok több mint fele stresszesnek tartja a munkáját, de túlnyomó többségük nagyon szereti is azt.

A PR-osok 84 százaléka válaszolta azt egy most publikált kutatásban, hogy szeretnek ebben a szakmában dolgozni, viszont több mint felük stressznek is tartja azt. Láthatóan több férfi dolgozik a magasabb fizetési kategóriát jelentő sávokban, és jellemzően nem csökkent a kommunikációs büdzsé nagyságrendje az elmúlt évhez képest – a kitöltők szerint.

Ezek voltak a legfőbb és leginkább kiugró megállapításai a Magyar PR Szövetség tavaly év végén végzett kutatásának. A kérdőív a lehetőségekhez képest megegyezik az egyesült királyságbeli Chartered Institute of Public Relations ’State of the Profession’ kutatásával. A két szövetség 2015 őszén kötött együttműködési megállapodást, amelynek része volt, hogy a magyar szervezet hozzájut az angol kutatás kérdőívéhez és háttéreredményeihez, így a két országban kapott adatok összehasonlíthatók lesznek.

Kevés információjuk van a saját szakmájukról

A kutatás kapcsán szakmai beszélgetést is rendezett a Magyar PR Szövetség egy PR Kávéházi Est keretében március elején. A beszélgetés a pr-szakma jövőjéről szólt, a programot Sztaniszláv András (stratégiai kommunikációs tanácsadó, a CIPR által akkreditált PR szakember, a Magyar PR Szövetség nagykövete) előadása nyitotta meg. A panel tagjai ügynökségi, megbízói és szervezeti oldalról érkeztek és egy végzős hallgatói is képviselte a szakmába épp belépő fiatal generációt.

Az MPRSZ beszélgetést is szervezett a témáról
Az MPRSZ beszélgetést is szervezett a témáról

A moderátor első kérdése, miszerint vajon hány PR-szakember van az országban, rávilágított arra, ami már a kutatás alapján is sejthető volt: kevés információval rendelkeznek szakmájuk jelenlegi állapotáról. Nagyon széles palettán mozognak a szakmai szereplők, más-más prioritásokkal és elvárásokkal akár a szakmai szövetség, akár a szakma képviselői felé.

A beszélgetés során Fadgyas Gábor (Café PR), az ügynökségi oldalt képviselve kiemelte a tendereknél a transzparencia fontosságát, a szakma számára a mérhetőség és teljesítményértékelés megteremtésének szükségességét. Károlyi Zsuzsanna (E.ON) a vállalati oldal szemszögéből azt a trendet látja, hogy a megbízói oldalon egyre komolyabb szakmai kompetenciák épülnek, egyre közelebb kerül a PR a vállalati döntéshozói fórumokhoz és egyre erősebb a specializáció és az integráció is, hiszen például a kommunikációs szakembereknek sokfajta szaktudással kell rendelkezniük. Pulai Adrienn (a PPKE végzős hallgatója) reméli, hogy egy szövetség nem csak kapcsolatrendszert, de naprakész információt is tud adni a szakmáról, segít a munkahely-keresésben és a nemzetközi trendeket is elérhetővé teszi a tagok számára.

Állandó készenlét, digitális térhódítás, összemosódó munkaterületek

A jó hangulatú beszélgetésbe bekapcsolódtak a résztvevők is, vállalati és ügynökségi oldalról is érkeztek hozzászólások. Egyértelműen kirajzolódik a két terület eltérő igényrendszere szakmai fejlődés szempontjából. A kutatás eredményét igazolta a beszélgetés résztvevőinek érzése is: komoly kihívást jelent a 0/24 órás készenlét, a digitális terület térhódítása, a szakmai határok (például közösségi média, content marketing) elmosódása.

A beszélgetés pozitív hangvétellel zárult, senki nem jósolta a PR-szakma megszűnését, épp ellenkezőleg. Közös szakmai fejlesztéssel, a vezetői fejekben még erősebb tudatosítás mellett saját reputációnkat is építeni kell. Mindezt pedig inkább tettekkel, a programokban való aktívabb részvétellel és nem elsősorban látványos deklarációkkal.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.