kozlony-e1457207 A bankreklámok kötelező eleme: a magyar reformok működnek
Média

Tiltakozik a reklámszakma a banki hirdetésekbe ágyazandó kormánypropaganda miatt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 09. 15:08

A Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály előírná a bankoknak, hogy a CSOK-reklámokban rá kell írni, hogy a magyar reformok működnek, és szabályozták ennek színét, betűméretét. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) aggályosnak tartja a banki kereskedelmi hirdetésekbe való kormányzati beavatkozást, ezért ma közleményben szólította fel a kormányt a rendelet visszavonására.
Korábban a témában:

Nagy felháborodást váltott ki a reklámszakmában a kormány legújabb rendelete, amely előírta, hogy a bankok milyen hirdetésekkel próbálhatják eladni a CSOK-ot, vagyis az új lakástámogatási konstrukcióhoz kapcsolódó hiteleiket. Az összes ezzel kapcsolatos reklámban fel kell világosítani a fogyasztókat arról, hogy “A magyar reformok működnek!”, de szabályozták azt is, hogy a szöveget milyen méretben, milyen betűtípussal és milyen színnel kell megjeleníteni.

A Magyar Reklámszövetség most kiadott közleményében tiltakozik a Magyar Közlönyben szombaton közzétett miniszterelnök kabinetfőnökének 2/2016. (III.5.) MK rendelete alapján a banki kereskedelmi hirdetésekbe való kormányzati beavatkozás miatt.  Az MRSZ közleményében azt írja, hogy a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, hiszen a reklám egy olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. Ezért a Magyar Reklámszövetség az olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza (mint például a gyógyszerreklámok esetében a kötelező fogyasztói tájékoztatás), mert az akár negatívan is befolyásolhatja a hirdető üzenetét.

Drágább lehet a kormány miatt egy reklám

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Az MRSZ úgy véli, hogy a „Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály” alapján a kormány üzenetekre eső kötelező reklámidő, – felület aránya egyértelműen a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpotidő egyértelműen növeli a hirdetői költségeket, amely semmiképpen nem elfogadható. Ezenkívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogában áll úgynevezett ’második hirdetői felárat’ kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésében.

Így a kormány nem csak a saját kommunikációja költségviselését hárítja át, hanem akár a többlet költség finanszírozására is kényszeríti a banki szolgáltatókat. Mindezt úgy, hogy a bank ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kap a kormánytól, hiszen a folyósított hitelösszeget a fogyasztó veszi igénybe – figyelmeztet az MRSZ.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.