kozlony-e1457207 A bankreklámok kötelező eleme: a magyar reformok működnek
Média

Tiltakozik a reklámszakma a banki hirdetésekbe ágyazandó kormánypropaganda miatt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 09. 15:08

A Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály előírná a bankoknak, hogy a CSOK-reklámokban rá kell írni, hogy a magyar reformok működnek, és szabályozták ennek színét, betűméretét. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) aggályosnak tartja a banki kereskedelmi hirdetésekbe való kormányzati beavatkozást, ezért ma közleményben szólította fel a kormányt a rendelet visszavonására.
Korábban a témában:

Nagy felháborodást váltott ki a reklámszakmában a kormány legújabb rendelete, amely előírta, hogy a bankok milyen hirdetésekkel próbálhatják eladni a CSOK-ot, vagyis az új lakástámogatási konstrukcióhoz kapcsolódó hiteleiket. Az összes ezzel kapcsolatos reklámban fel kell világosítani a fogyasztókat arról, hogy “A magyar reformok működnek!”, de szabályozták azt is, hogy a szöveget milyen méretben, milyen betűtípussal és milyen színnel kell megjeleníteni.

A Magyar Reklámszövetség most kiadott közleményében tiltakozik a Magyar Közlönyben szombaton közzétett miniszterelnök kabinetfőnökének 2/2016. (III.5.) MK rendelete alapján a banki kereskedelmi hirdetésekbe való kormányzati beavatkozás miatt.  Az MRSZ közleményében azt írja, hogy a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, hiszen a reklám egy olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. Ezért a Magyar Reklámszövetség az olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza (mint például a gyógyszerreklámok esetében a kötelező fogyasztói tájékoztatás), mert az akár negatívan is befolyásolhatja a hirdető üzenetét.

Drágább lehet a kormány miatt egy reklám

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Az MRSZ úgy véli, hogy a „Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály” alapján a kormány üzenetekre eső kötelező reklámidő, – felület aránya egyértelműen a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpotidő egyértelműen növeli a hirdetői költségeket, amely semmiképpen nem elfogadható. Ezenkívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogában áll úgynevezett ’második hirdetői felárat’ kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésében.

Így a kormány nem csak a saját kommunikációja költségviselését hárítja át, hanem akár a többlet költség finanszírozására is kényszeríti a banki szolgáltatókat. Mindezt úgy, hogy a bank ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kap a kormánytól, hiszen a folyósított hitelösszeget a fogyasztó veszi igénybe – figyelmeztet az MRSZ.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.