Média

A New York Times is beszáll a reklámblokkolás elleni harcba

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 08. 12:19

Újabb tartalomszolgáltató lép be a reklámblokkolót használó felhasználók ellen keményen fellépő szerkesztőségek táborába. A látogatók dönthetnek, vagy fizetnek a tartalomért, vagy elviselik a reklámokat.
Korábban a témában:
new york times (new york, )
A The New York Times központja

A The New York Times hétfőn elkezdte tesztelni azt a rendszert, amivel fel kívánnak lépni a reklámokat letiltó, adblockereket ellen. Mivel egyelőre csak tesztről van szó, így nem minden felhasználó találkozik a dologgal – számolt be az Ad Age a szóvivőjük szavai alapján.

A The New York Times azt a megoldást választotta, hogy ha észleli, hogy a látogató reklámblokkolót használ, akkor felszólítja, hogy azt kapcsolja ki az oldalon, vagy fizessen a tartalmakért.

“A legjobb dolgok nem ingyenesek. Ön jelenleg egy reklámblokkolót használ, azonban a hirdetések teszik lehetővé számunkra, hogy finanszírozzuk a tartalom-előállítást. Hogy továbbra is élvezhesse a Timest, kérjük támogasson bennünket a következők szerint”

– áll a figyelmeztetésben, ami megjelenik a reklámblokkolót használók képernyőjén.

Az Ad Age azon kérdésére, hogy azokkal, akik egyik opciót sem választják, tehát nem kapcsolják ki a reklámblokkolót, de nem is fizetnek a tartalomért, mihez kezd majd a szerkesztőség, tervezik-e, hogy kitiltják ezeket a látogatókat, a szóvivő csak sejtelmes választ adott, mondván, több opciót is kipróbálnak a tesztek során.

A szóvivő hozzátette, a céljuk alapvetően az, hogy tájékoztassák az embereket a reklámblokkolás okozta károkról és arra ösztönözzék a látogatókat, hogy tegyék fehér listára a nytimes.com címet, vagyis a reklámtiltás erre az oldalra ne vonatkozzon.

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

A szóvivő ezek után arról beszélt, hogy a reklámblokkolók nem szolgálják a fogyasztóik érdekeit sem, hiszen a minőségi tartalom-előállítás költséges, és a digitális hirdetések teszik lehetővé, hogy a The New York Times és más magas minőségű oldalak a munkájukat végezhessék.

Egyébként egy február végi iparági konferencián a New York Times vezérigazgatója, Mark Thompson szavai már előrevetítették, hogy várhatóan fellépnek majd a reklámblokkolás egyre terjedő jelensége.

Egyre népesebb a reklámblokkolás ellen fellépők klubja

Az elmúlt időszakban egyre több kiadó lép fel a reklámtiltás ellen, többek között a The Washington Post és Forbes. A Wired más megoldással kísérletezik: ők heti 1 dollárt kérnek a reklámmentességért a látogatóktól, akik ha nem fizetnek és továbbra is reklámblokkolót használnak, akkor nem tudják megnyitni az oldalon lévő cikkeket.

Éppen tegnap számoltunk be arról, hogy az Egyesült Királyságban a Trinity Mirrror és a The Telegraph is elkezdett fellépni az ad-blockereket használó felhasználók ellen.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.