Skip ad sign
Média

Hoppon maradnak a reklámblokkolósok

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 07. 16:34

Egyre több internetoldalon figyelmeztetik azokat a látogatókat, akik reklámblokkolót használnak.  Van, ahol a tartalmat is elzárják előlük, mivel akkora kárt okoznak.
Korábban a témában:

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Az Egyesült Királyságban a Trinity Mirrror és a The Telegraph is belevág az ad-blockereket használó felhasználók elleni keményvonalas megközelítésbe.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Trinity Mirror és a The Telegraph is kipróbálja azt a módszert, amit nemrégiben például a Forbes és a City A.M. vetett be azokkal a látogatókkal szemben, akik letiltják a hirdetések megjelenítését egy erre szolgáló kiegészítő, azaz egy ad-blocker segítségével.

A kiadókat ugyanis nagy kár éri amiatt, hogy a látogatók számítógépén nem jelenik meg reklám, hiszen a legtöbb tartalomszolgáltató reklámokból finanszírozza a cikkek előállításának költségét. Ezek a látogatók tehát lényegében meglopják a médiavállalatokat.

A Trinity Mirror a Birmingham Mail nevű regionális oldalán egy üzenettel figyelmezteti az őt megkárosító, reklámblokkolót használói látogatóit.

De van, ahol a figyelmeztetésnél is tovább mennek

Piers North, a Trinity Mirror digitális stratégiai igazgatója arról beszélt a téma kapcsán a digiday.com-nak, hogy elérkezett az a pont, amikor a Forbeshoz és a City A.M.-hez nekik is ki kellett mondaniuk, hogy elég volt, és keményebb lépéseket kell tenni a reklámblokkolókat alkalmazó felhasználókkal szemben.

Az elmúlt hat hétben a The Telegraph azzal kísérletezett, hogy véletlenszerűen kiválasztott ad blockereket használó felhasználókat és egy olyan üzenetet jelenített meg számukra, hogy kapcsolják ki az ad-blockert az oldalon. Jim Freeman, a Telegraph Media Group illetékese azt mondta, hogy a lépésnek pozitív eredményei voltak.

Keményebb módszerrel kísérletezik az Incisive Media is azóta, hogy úgy tapasztalta, hogy már a látogatóinak 40 százaléka használ ad-blockert. Ők konkrétan ki is tiltják ezeket a látogatókat egészen addig, amíg azok nem teszik „fehér listára” az oldalt, vagyis nem kapcsolják vissza az oldalon a reklámokat. Addig a médiacég tartalmait az ad-blocker felhasználók egyszerűen nem tudják elolvasni.

“Az esetek többségében egyébként a fellépés eredményes”

– mondta Jonathan Barnes, az Incisive Media igazgatója.

Egyébként az IAB reklámszakmai szervezet és a YouGov is azt tapasztalta korábban, hogy a reklámblokkolót használók 54 százaléka rávehető volt, hogy kapcsolja ki az adblockert. Ehhez a kiadóknak elegendő volt egy figyelmeztető üzenetet bevetnie az oldalon, ahol felhívták a reklámblokkolók okozta károkra a figyelmet.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.