Média

Így alakult az adatvezérelt marketing piaca

direkt marketing ThinkstockPhotos-481053689
direkt marketing ThinkstockPhotos-481053689
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) bemutatta a direkt marketing, vagy másképpen az adatvezérelt marketing szektor trendjeinek alakulását.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Tegnap számoltunk be az Evolution 2016 konferencián elhangzottak alapján arról, hogy hogyan alakult a magyarországi reklámpiac, illetve azon belül mekkora szeleteket hasítottak ki maguknak a különböző szegmensek, a rádió, a tévé, a sajtó, az internet, a mozi, az ambient, illetve köztük a direkt marketing (DM).  Eszerint a címzett és címzetlen küldeményeket, e-mail marketing, mobilmarketing és call-center megoldásokat is magába foglaló DM-szektor a 2015-ös évet az azt megelőző évhez képest minimális csökkenéssel, 29,3 milliárd forinttal zárta.

A DIMSZ most további részleteket közölt a reklámtortán belül negyedik helyét megőrző DM-piac alakulásáról.

A csatornák mérete

Az egyes csatornák tekintetében a címzett és a címezetlen DM küldemények piaci szegmensén kívül minden területen növekedés figyelhető meg. Az e-mail marketing és az adatbázis marketing szegmensek a 2014-es várakozásoknak megfelelően 2015-ben is növelni tudták részesedésüket, de az eddig is meghatározó call center is az utóbbi évek stagnálása után 2015-ben ismét számottevően növekedni tudott – közölte a DIMSZ. A mobilmarketing megoldások elterjedése valamennyivel lassabb, mint azt a piac szereplői várnák, de e szegmens is növekedett.

A DIMSZ arról is tájékoztatást adott, hogy a címzett küldemények piacának évek óta tartó csökkenése lassulni látszik, e piaci szereplői egyre optimistábbak és nem számítanak további csökkenésre. Habár a címezetlen szegmens a tavalyi évben ismét jelentős csökkenést könyvelhetett el, fontos tudni, hogy a 2014-es választások kihatottak az az évi költésekre, így ez a csökkenés a nem állami megbízások terén valójában a mértnél kisebb visszaesést valószínűsít.

Erre számítanak 2016-ban

A szakemberek az előző évhez hasonlóan 2016-ra a személyre szabott kommunikáció iránti igény további elterjedését prognosztizálják, ami az adatvezérelt marketing piac további erősödését hozhatja magával. Míg az e-mail és az adatbázis marketing megoldások terén egyöntetűen pozitívak a várakozások, a mobilmarketing robbanásszerű elterjedése még mindig várat magára. A szakemberek szerint ennek magyarázata, hogy a mobil költések jelentős része egyelőre a hirdetők online tartalmainak mobilra optimalizálásában jelenik meg, így a személyre szabott mobilmarketing megoldások szélesebb körben való elterjedése még mindig késik.

Szintén a piacot építő tényező, hogy egyre több kisvállalat jelenik meg a hirdetők között, akik bizalmat szavaznak az adatvezérelt marketing eszközöknek – ezen belül is elsősorban az email marketing megoldások után érdeklődnek. A szakemberek szerint a piacot negatívan befolyásoló tényezők idén is növekvő árverseny, valamint a szigorodó adatvédelmi gyakorlat lesznek.
A 2016-os év ismét az optimizmus jegyében telik; a szakemberek a piacot élénkítő folyamatokra számítanak.

A DIMSZ minden évben felméri a hazai adatvezérelt marketing szektor volumenét, valamint az egyes eszközök használatát és jelentőségét. A kutatás főtámogatója a Magyar Posta volt, lebonyolítója a Kutatócentrum.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik