Computer Shop Or Responsive Web Design Service Concept. Vector
Média

Így alakult az adatvezérelt marketing piaca

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 03. 15:24

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) bemutatta a direkt marketing, vagy másképpen az adatvezérelt marketing szektor trendjeinek alakulását.
Korábban a témában:

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Tegnap számoltunk be az Evolution 2016 konferencián elhangzottak alapján arról, hogy hogyan alakult a magyarországi reklámpiac, illetve azon belül mekkora szeleteket hasítottak ki maguknak a különböző szegmensek, a rádió, a tévé, a sajtó, az internet, a mozi, az ambient, illetve köztük a direkt marketing (DM).  Eszerint a címzett és címzetlen küldeményeket, e-mail marketing, mobilmarketing és call-center megoldásokat is magába foglaló DM-szektor a 2015-ös évet az azt megelőző évhez képest minimális csökkenéssel, 29,3 milliárd forinttal zárta.

A DIMSZ most további részleteket közölt a reklámtortán belül negyedik helyét megőrző DM-piac alakulásáról.

A csatornák mérete

Az egyes csatornák tekintetében a címzett és a címezetlen DM küldemények piaci szegmensén kívül minden területen növekedés figyelhető meg. Az e-mail marketing és az adatbázis marketing szegmensek a 2014-es várakozásoknak megfelelően 2015-ben is növelni tudták részesedésüket, de az eddig is meghatározó call center is az utóbbi évek stagnálása után 2015-ben ismét számottevően növekedni tudott – közölte a DIMSZ. A mobilmarketing megoldások elterjedése valamennyivel lassabb, mint azt a piac szereplői várnák, de e szegmens is növekedett.

A DIMSZ arról is tájékoztatást adott, hogy a címzett küldemények piacának évek óta tartó csökkenése lassulni látszik, e piaci szereplői egyre optimistábbak és nem számítanak további csökkenésre. Habár a címezetlen szegmens a tavalyi évben ismét jelentős csökkenést könyvelhetett el, fontos tudni, hogy a 2014-es választások kihatottak az az évi költésekre, így ez a csökkenés a nem állami megbízások terén valójában a mértnél kisebb visszaesést valószínűsít.

Erre számítanak 2016-ban

A szakemberek az előző évhez hasonlóan 2016-ra a személyre szabott kommunikáció iránti igény további elterjedését prognosztizálják, ami az adatvezérelt marketing piac további erősödését hozhatja magával. Míg az e-mail és az adatbázis marketing megoldások terén egyöntetűen pozitívak a várakozások, a mobilmarketing robbanásszerű elterjedése még mindig várat magára. A szakemberek szerint ennek magyarázata, hogy a mobil költések jelentős része egyelőre a hirdetők online tartalmainak mobilra optimalizálásában jelenik meg, így a személyre szabott mobilmarketing megoldások szélesebb körben való elterjedése még mindig késik.

Szintén a piacot építő tényező, hogy egyre több kisvállalat jelenik meg a hirdetők között, akik bizalmat szavaznak az adatvezérelt marketing eszközöknek – ezen belül is elsősorban az email marketing megoldások után érdeklődnek. A szakemberek szerint a piacot negatívan befolyásoló tényezők idén is növekvő árverseny, valamint a szigorodó adatvédelmi gyakorlat lesznek.
A 2016-os év ismét az optimizmus jegyében telik; a szakemberek a piacot élénkítő folyamatokra számítanak.

A DIMSZ minden évben felméri a hazai adatvezérelt marketing szektor volumenét, valamint az egyes eszközök használatát és jelentőségét. A kutatás főtámogatója a Magyar Posta volt, lebonyolítója a Kutatócentrum.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor Angela Merkel greets an interactive robot at the digitalSTROM stand during the annual Girl's Day fair at the chancellery in Berlin on April 26, 2017.
The fair aims to attract young women to hi-tech and engineering jobs.  / AFP PHOTO / John MACDOUGALL
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.