Média

Jól ment a Havasnak

Havas
Havas
17,3 százalékkal növelte árbevételét a világ hatodik legnagyobb reklámügynöksége tavaly.

2,43 milliárd dollár árbevételt ért el 2015-ben a francia hátterű nemzetközi cégcsoport, amely a felvásárlásokat és az árfolyambeli hatásokat nem számítva 5,1 százalékkal, ezekkel együtt 17,3 százalékkal több árbevételt el.

A francia cégcsoport több akvizíciót hajtott végre tavaly mint a megelőző három évben együttesen, beleértve a FullSix nevű francia digitális ügynökség 75 millió dolláros felvásárlását, amely a cég elmúlt 15 évének legnagyobb ilyen ügylete volt.

A Havas vezérigazgatója, Yannick Bolloré azt nyilatkozta, hogy erős évre számít 2016-ban is, és a cég folytatni fogja a felvásárlásokat idén is.

Egy újabb erős év lesz az iparág és a Havas számára 2016. Az amerikai és az európai piacok továbbra is jól teljesítenek, ugyanakkor Latin-Amerikával kapcsolatban már vegyes várakozásaink vannak. Kína az ipar felől egyre inkább a szolgáltatások felé fordul, ami kihathat néhány ügyfelünkre is, és Oroszország szenved a gazdasági szankcióktól, valamint az olcsó olaj és gáz áraktól

– mondta.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

A Havas egyébként Észak-Amerikában 6,4 százalékkal 863 millió dollárra növelte bevételeit, 7 százalékkal teljesített jobban az ázsiai és csendes-óceáni térség a maga 204 millió dolláros bevételével, mint 2014-ben. Európában 4,7 százalékkal 1,18 milliárd dollárra emelkedett a forgalom. Latin-Amerikában ezzel szemben csak 1,3 százalékos volt a növekedés, és mindössze 180 millió dollárt értek el.

A Havas a második legnagyobb reklámügynökség Franciaországban, és a 6. legnagyobb kommunikációs tanácsadó ügynökség a világon. A cég több mint 100 országban, köztük 2002 óta Magyarországon van jelen.

A cég főleg digitális, rádiós és tévés médiatervezéssel és médiavásárlással, márkázással, tartalom-előállítással, keresőoptimalizálással, social media feladatokkal foglalkozik, és idehaza is a legnagyobb ügynökségek táborába tartozik. A Havas Magyarországon a korábbi üzleti évben (2014-ben) 4,9 milliárd forint árbevételt ért el, ami a közvetített reklámszolgáltatások nélkül 320 millió forint körül alakult. Adózott eredményük 2014-ben Magyarországon 92,9 millió forint volt.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik