Média

Bővül a Vodafone Digitális Iskola Programja

Digitális Iskola Program
Digitális Iskola Program
Öt új iskola bevonásával tovább szélesítik a programot, amely így országszerte már 25 iskolát érint. 1300 táblagépet osztanak ki, valamint kiképzik a tanárokat és a diákokat a használatra.

A tavaly útjára indított Digitális Iskola Program kiszélesítését a pécsi rendezvényen jelentették be szerdán.

Összesen 1300 LTE (4G) adatátvitelre képes táblagépet osztanak ki, illetve a mobilszolgáltató díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.

Szerdán összesen 71 darab táblagépet vehettek át a pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, valamint a Vasas-Somogy-Hird Általános Iskola tagintézmény tanárai és diákjai.

Bővülhetnek a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismeretei

A Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A sikeres indulást követően vállalatunk partnereivel egyetértésben úgy döntött, hogy kiszélesíti a programot, amely ily módon már 25 iskolát, összesen 6424 diákot és 690 pedagógust érint

– jelentette be a pécsi ünnepélyes tablet-átadó rendezvényen Marchhart Pál, a távközlési szolgáltató vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

A program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, a két pécsi intézménnyel együtt mostanáig 12 iskolába, 2138 gyermekhez és 264 pedagógushoz jutott el. A bővítésnek köszönhetően a következő néhány hét során további 13 iskolába látogat el a vállalat, hogy ünnepélyes keretek között átadja a diákok és pedagógusok számára a táblagépeket.

Napjainkban már nem kérdés, hogy a digitális írástudás az alapvető műveltség része. Elengedhetetlen tehát, hogy a fiatalok a legújabb eszközöket is képesek legyenek magabiztosan használni. A digitális kompetenciák fejlesztése kulcsfontosságú városunk versenyképessége szempontjából is, így az elmúlt évek során Pécs több százmillió forintot költött olyan beruházásokra, amelyek azt a célt szolgálják, hogy a gyermekek otthonosan mozogjanak a technológia világában. Digitális táblákat szereztünk be iskoláink számára, s fejlesztettük az oktatási intézmények informatikai rendszerét is”

– mondta dr. Páva Zsolt, Pécs polgármestere.

Örülünk annak, hogy a Digitális Iskola Programmal – amelynek egyik legnagyobb erénye, hogy az eszközök mellett egyben módszertant is ad a tanulók és tanáraik kezébe – immár piaci szereplők is segítséget nyújtanak elképzeléseink megvalósításában, így a korszerű technológia egyre szélesebb  körhöz juthat el

– tette hozzá a polgármester.

 Ez a generáció másként szerzi az információt, mint az előzőek, vagy mi, pedagógusok. A digitális technika mindennapjaik részévé vált. Ehhez a helyzethez a nevelőknek is alkalmazkodniuk kell, ezért olyan módszereket, és eszközöket kell bevetnünk, amellyel motiválni tudjuk a gyermekeket a tanulásra. Ma már elengedhetetlen az információk nagyon gyors elérhetősége, továbbítása és kezelhetősége, valamint azok látványos és sokrétű kidolgozhatósága, ily módon ugyanis könnyebben felkelthetjük a tanulók érdeklődését, és a rögzítést is elősegítjük. Mindeme kihívásokra tökéletes megoldás a digitális technika alkalmazása

– ezt Zámbó György, a Vasas-Somogy-Hird Általános Iskola tagintézmény igazgatója jelentette ki.

A programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program.

A Komplex Instrukciós Programot – amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára – immár 6. esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország. Közös célunk, hogy a gyermekek optimista életszemléletű, toleráns, az új iránt fogékony, de a hagyományokat is ápoló, szilárd és magabiztos tudással rendelkező felnőttekké váljanak

– mondta Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Program (KIP) országos bázisintézménye, a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója.

A KIP módszert jelenleg 17 iskolában – köztük a két pécsi oktatási intézményben is – alkalmazzák, ám a program keretében további nyolc magyarországi iskolában is bevezetik. A pedagógusok képzését szintén a mobilszolgáltató, illetve annak alapítványa finanszírozza.

Hálásak vagyunk, hogy megismerhettük, és alkalmazhatjuk ezt az eredményes oktatási módszert! A KIP valóban komplex, hisz nem csupán tökéletesen illeszkedik a mai gyermekek generációs jellemzőihez, de az állandó dicséretekkel erősíti az egészséges személyiségfejlődést, és pozitív hatással van a szocializációs folyamatokra is

– folytatta Tóth Ilona, a pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény igazgatónője.

Teher alatt nő a pálma – a latin eredetű gondolat különösen igaz a hátrányos helyzetű iskolák közösségeire, amelyek képesek a hátrányból erényt, sőt, előnyt  kovácsolni. A Digitális Iskola Program kiváló kezdeményezés, és szeretnék köszönetet mondani azért, hogy élhetünk a Program nyújtotta lehetőségekkel. A tabletek segítségével  diákjaink megtanulnak információkat, ismereteket keresni, gyűjteni,  és tudatosabban, ésszerűbben használják majd az internetet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik