Média

Megmutatta számait a Discovery

Discovery Channel
Discovery Channel
Elárulta a Discovery Communications médiacsoport, hogyan alakultak a nemzetközi hirdetési és terjesztési bevételei

Nincs különösebb oka panaszra a Eurosportot, a Discovery Channelt, a TLC-t és több más csatornát is tulajdonló nemzetközi televíziós cégnek, amely 2015-ben 11 százalékkal tudta növelni hirdetési bevételeit Európában és Latin Amerikában.

A terjesztési bevételeik ugyancsak szépen növekedtek, itt 7 százalékos bővülésről van szó, ami a Latin Amerikában tapasztalható áremelkedésnek és az előfizetői tábor bővülésének, valamint a Közép-Kelet Európát, Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló CEEMEA régióban növekvő előfizetői tábornak köszönhető – derül ki a társaság üzleti jelentéséből.

Panaszuk legfeljebb a devizaárfolyamok elmozdulására lehet, az üzleti jelentés alapján ugyanis a cég szempontjából kedvezőtlenül alakuló árfolyamhatás miatt a Discovery árbevétele éves szinten 2 százalékkal 3,092 millió dollárra esett.

2015-ben a Discovery Communicationshöz tartozó csatornák összes nézőszáma meghaladta a 3 milliárdot, és a cégcsoport növelte piaci részesedését. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy erős globális növekedést és jó üzleti eredményeket értünk el – emelte ki David Zaslav, a médiacég elnök-vezérigazgatója.

Az amerikai piacokon egyébként 2015-ben 6 százalékos növekedéssel, 3,131 millió dollár árbevétel-növekedést tudtak felmutatni, köszönhetően a 11 százalékos terjesztési és 3 százalékos hirdetési bevételnövekedésnek.

Hiába növekedtek azonban a Discovery üzleti bevételei 2 százalékkal 6,394 millió dollárra, a korrigált OIBDA (értékcsökkenés és amortizáció nélkül számított működési eredménye) 4 százalékkal 2,398 millió dollárra esett. Itt is a kedvezőtlen árfolyamhatás a magyarázat, az árfolyam-elmozdulás nélkül ugyanis 4 százalékos növekedés lett volna az eredménysoron.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik