Média

A Snapchat új bevételi források után néz

snapchat
snapchat
Az e-kereskedelem felé nyit a közösségi média szolgáltató, amely mostanáig hirdetésekből és szponzorált tartalmakból szerezte bevételeit, de hamarosan webshopot is indítanak.

Az új irányról a Re/code’s Code/Media konferencián a múlt héten Joanna Coales, a Snapchat igazgatóságának tagja beszélt, aki egyébként a Hearst médiavállalat tulajdonában lévő Cosmopolitan magazin főszerkesztőjeként is ismert. A Cosmopolitan azért érdekes a történetben, mert a Sweet néven nyíló webshopot a Hearst médiacéggel közösen tervezi működtetni a Snapchat.

Joanna Coales, a Snapchat igazgatóságának tagja, a Cosmopolitan főszerkesztője. Fotó: wikipedia
Joanna Coales, a Snapchat igazgatóságának tagja, a Cosmopolitan főszerkesztője. Fotó: wikipedia

A Sweet voltaképpen egy csatorna lesz a Snapchaten, azzal a szlogennel, hogy „Szeress valami újat minden nap” – árulta el Coles, majd hozzátette, hogy egy bizonyos ponton egy e-commerce platformba csúszik át a dolog, így az emberek vásárolhatnak is majd a Sweetről.

Joanna Coales egyelőre nem bocsátkozott részletekbe, így egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mikortól tervezik a webshopos indulást, de abból a szempontból mindenképpen érdekes lesz, hogy a főleg fiatalokat, elsősorban az Y generációt megcélzó közösségi platform mostanáig inkább hirdetésekből és szponzorált tartalmakból próbálta fenntartani magát, bár eddig is voltak már jelei az e-kereskedelmi irány felé történő kacérkodásuknak és más bevételi források keresésének is.

A Snapchat például körülbelül egy éve azt a Krish Jayaramot nevezte ki kereskedelmi vezetőnek, aki korábban a PayPal internetes fizetési rendszerhez kapcsolódó Braintree-nél dolgozott. A Snapchat emellett az elmúlt időszakban különböző fizetős szolgáltatásokat is vezetett, például csekély díj ellenében a felhasználóik ma már fotófiltereket is használhatnak, sőt ezen extra szolgáltatások közé tartozik, hogy pénzért visszanézhetők a korábbi Snapchat-üzenetek is. Emellett bevezették a Snapcash nevű pénzküldő szolgáltatást is, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók egymásnak néhány egyszerű mozdulattal fizethessenek. A Snapchat ezenkívül még tavaly elindította a Spring nevű bevásárló applikációját is, ahol számtalan divatmárka is megmutathatta a portékáját, de ez mostanáig még nem tette lehetővé, hogy a felhasználók fizikai termékeket is vásároljanak a szolgáltatáson keresztül.

A Hearst egyébként nem az egyetlen médiavállalat, amely érdeklődik a Snapchaten keresztüli értékesítésben. A The Wall Street Journal, egy másik Discover partner a januári Re/code backen azt mondta, hogy szeretnének az applikáción keresztül előfizetéseket értékesíteni.

A Discover nevű funkció ugyan ma még csak a kiadóvállalatokat célozza, akik a tartalmaikat tudják terjeszteni ezen a módon, azonban az e-commerce platform integrációjával a márkák előtt is új lehetőségek nyílnak meg, hogy elérjék az Y generáció vásárlóit

– mondta Darren Struwig, a Born Social médiaügynökség senior stratégája a Marketing Weeknek.

Ugyanakkor Dan Moseley, a We Are Social senior account managere óvatosabban fogalmazott, mivel szerinte nem biztos, hogy könnyű lesz fenntartani a Snapchat-felhasználók érdeklődését. Példaként említette, hogy a felhasználók szórakozni mennek a Snapchatre, nem pedig azzal a gondolattal, hogy ott vásároljanak.

Nemrégiben számoltunk be arról, hogy a Snapchat a Viacom televíziós céggel is partnerségre lépett, ami szintén sok izgalmas lehetőséget tartogat a naponta 7 milliárd videómegtekintést kiszolgáló közösségi médiás startup jövője szempontjából.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik