drogok(430x286).jpg (gyógyszerek, )
Média

Eligazítják a gyógyszeripart, hogyan hirdethet a közösségi médiában

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 18. 13:21

A gyógyszerek digitális kommunikációjáról szóló útmutatót tett közzé az Önszabályozó Reklámtestület, az ÖRT, hogy így segítse a reklámozók, az ügynökségek és a média munkáját. Többek között a közösségi médiában történő reklámozás kérdését is tisztázzák.
Korábban a témában:

Az ÖRT részletes útmutató elkészítésével kívánja segíteni a reklámozók, ügynökségek és a média munkáját. Most került sor a gyógyszerek digitális kommunikációjával kapcsolatos friss útmutató közzétételére.

A Reklámetikai Kódex elkészítésekor megfogalmazott kérés volt, hogy a Kódex általános szabályain kívül részletesebb magyarázó szöveg is készüljön. Korábban is készített az ÖRT útmutatókat, de azok rendszeres felülvizsgálata is szükséges, hiszen akár a hatósági gyakorlat szempontjait, akár, ha van, az új jogszabályt, valamint a gyakorlati munka során felmerülő kérdéseket és válaszokat is tartalmaznia kell a tájékoztatónak.

„Az útmutató kiadása előtt gyakorló szakemberekkel és az illetékes hatósággal is konzultáltunk, hogy biztosak legyünk abban, hogy nem kerülte el semmi a figyelmünket és pontos tájékoztatást tudjunk adni. Nagyra értékeljük az OGYEI illetékeseivel történt konzultáció lehetőségét” – fogalmazott Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.

Örömmel olvastuk az útmutatóban, hogy a betegközösségek közösségi oldalainak támogatóiként megjelenhetnek a vényköteles gyógyszereket gyártó cégek – cégnévvel és céglogóval – OTC termékként pedig a márkanév is lehet támogató. Ezekhez a kampányokhoz már a mellékhatás monitoring is elérhető a hazai piacon”

– hangsúlyozta Vágvölgyi Mihály, a DeepInsight társalapítója.

Mindig nagy segítség az ÖRT, az előzetes véleménykérés mellett most ez az útmutató is segít bennünket abban, hogy a szabályoknak megfelelően, felelősen kommunikáljunk – ez a digitális marketing esetén különösen fontos, hiszen az internetes kommunikáció széleskörű lehetőségeinek és a gyógyszerkommunikáció kötött szabályrendszerének etikus, szabálykövető összehangolása fontos mérföldkő az iparág továbbfejlődése szempontjából”

– tette hozzá Sipos Balázs, a Boehringen Ingelheim Consumer Health Care üzletágvezetője.

(Fazekas Ildikóval, az ÖRT főtitkárával egyébként a 24.hu egy nagyobb lélegzetvételű interjút is készített a reklámpiac önszabályozó működéséről, ami itt olvasható.)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LONDON, ENGLAND - MARCH 22:  A member of the public is treated by emergency services near Westminster Bridge and the Houses of Parliament on March 22, 2017 in London, England. A police officer has been stabbed near to the British Parliament and the alleged assailant shot by armed police. Scotland Yard report they have been called to an incident on Westminster Bridge where several people have been injured by a car.  (Photo by Carl Court/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.