snapchat
Média

Szorosabbra fűzi a szálakat a Snapchat és a Viacom

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 12. 16:56

A millenniumi generáció körében népszerű közösségi szolgáltatás a Music Televisiont és a Comedy Centralt is működtető médiacéggel fogott össze.
Korábban a témában:

Az együttműködés lényege, hogy a jövőben a Viacom fogja értékesíteni a tinik körében rendkívül népszerű Snapchat videós üzenetküldő szolgáltatásban megjelenő hirdetéseket. Mindez egyúttal válasz a főleg televíziós iparágban erős Viacom Inc. részéről azokra a befektetői aggodalmakra, hogy a cég hogyan maradhat nyereséges a digitális gazdaságban.

A két cég együttműködése egyébként nem teljesen új keletű, hiszen eddig is bekerültek bizonyos snapchates tartalmak a Viacom portfóliójába tartozó Comedy Central és MTV műsoraiba. A mostani megállapodás azonban egy olyan többéves szerződés, amely lehetővé teszi, hogy a médiavállalat közvetlenül értékesítsen hirdetési felületeket a Snapchaten.

A Snapchat számára azért fontos ez a bejelentés, mert egy nagy médiavállalat támogatása segíthet becsalogatni a nagy hirdetőket a fiatal generációra fókuszáló platformra, a Viacom pedig kap egy esélyt, hogy elkezdje megerősíteni a digitális hirdetési üzletágát, ahol nem a műsorok nézettsége alapján történik a sales tevékenység.  Ráadásul mivel a tipikus MTV-néző ma már felnőttkorú, a Viacom keresi azokat az együttműködési lehetőségeket, ahol fiatal nézők eléréséről van szó.

Az együttműködés keretében a Viacom exkluzív jogokat szerez, hogy közvetlenül értékesítsen a Snapchat által tulajdonolt és üzemeltetett tartalmak körül hirdetéseket harmadik fél számára. Ebbe beleértendő a Live Stories nevű helyfüggő szolgáltatást tartalmazó pop-up felület is.

Ezenkívül bekerül a Viacom két csatornája, a Comedy Central és az MTV is a Snapchat Discover elnevezésű felületre, ahol már eddig is olyan médiavállalatok voltak jelen mint a CNN, a Vox, a Mashable és a The Wall Street Journal.

A Snapchat hiába szolgál ki naponta 7 milliárd videómegtekintést, ennek ellenére a hirdetések terén még kezdőnek számít. Néhány hirdető, például a General Electric, a Coca-Cola, a Samsung mégis kipróbálta az oldalt hirdetőként. Bár a Snapchat hirdetői alapvetően elégedettek voltak azzal, hogy az alkalmazással valóban könnyen el tudtak érni fiatal fogyasztókat, többen azért panaszkodtak is, például a Snapchat relatíve magas hirdetési áraira, vagy arra, hogy a közösségi médiás cég nem épített ki megfelelő reklámértékesítői szervezetet. A Viacommal most létrejött megállapodás azért is izgalmas, mert a nagy hirdetők nagyobb tévés hirdetői csomag részeként is megjelenhetnek az oldalon. A szerződéssel pedig a médiavállalat és a Snapchat is jól jár, hiszen megosztják egymással a bevételeket.

Jeff Lucas,  a Viacom kereskedelmi vezetője a hír kapcsán arról beszélt, hogy a két cég egymásra találása szinte evidencia volt, ugyanis a Viacom és a Snapchat is főleg a fiatal nézőket célozza, és a két célközönség között nagy a hasonlóság.

A Snapchat iránt egyébként a befektetők is intenzíven érdeklődnek, ennek köszönhetően tavaly májusban például 500 millió dollár tőkét is szerzett a bővüléshez a videós üzenetküldő. A startup értékét akkor 16 milliárd dollárra taksálták.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.