Média

Szorosabbra fűzi a szálakat a Snapchat és a Viacom

snapchat
snapchat
A millenniumi generáció körében népszerű közösségi szolgáltatás a Music Televisiont és a Comedy Centralt is működtető médiacéggel fogott össze.

Az együttműködés lényege, hogy a jövőben a Viacom fogja értékesíteni a tinik körében rendkívül népszerű Snapchat videós üzenetküldő szolgáltatásban megjelenő hirdetéseket. Mindez egyúttal válasz a főleg televíziós iparágban erős Viacom Inc. részéről azokra a befektetői aggodalmakra, hogy a cég hogyan maradhat nyereséges a digitális gazdaságban.

A két cég együttműködése egyébként nem teljesen új keletű, hiszen eddig is bekerültek bizonyos snapchates tartalmak a Viacom portfóliójába tartozó Comedy Central és MTV műsoraiba. A mostani megállapodás azonban egy olyan többéves szerződés, amely lehetővé teszi, hogy a médiavállalat közvetlenül értékesítsen hirdetési felületeket a Snapchaten.

A Snapchat számára azért fontos ez a bejelentés, mert egy nagy médiavállalat támogatása segíthet becsalogatni a nagy hirdetőket a fiatal generációra fókuszáló platformra, a Viacom pedig kap egy esélyt, hogy elkezdje megerősíteni a digitális hirdetési üzletágát, ahol nem a műsorok nézettsége alapján történik a sales tevékenység.  Ráadásul mivel a tipikus MTV-néző ma már felnőttkorú, a Viacom keresi azokat az együttműködési lehetőségeket, ahol fiatal nézők eléréséről van szó.

Az együttműködés keretében a Viacom exkluzív jogokat szerez, hogy közvetlenül értékesítsen a Snapchat által tulajdonolt és üzemeltetett tartalmak körül hirdetéseket harmadik fél számára. Ebbe beleértendő a Live Stories nevű helyfüggő szolgáltatást tartalmazó pop-up felület is.

Ezenkívül bekerül a Viacom két csatornája, a Comedy Central és az MTV is a Snapchat Discover elnevezésű felületre, ahol már eddig is olyan médiavállalatok voltak jelen mint a CNN, a Vox, a Mashable és a The Wall Street Journal.

A Snapchat hiába szolgál ki naponta 7 milliárd videómegtekintést, ennek ellenére a hirdetések terén még kezdőnek számít. Néhány hirdető, például a General Electric, a Coca-Cola, a Samsung mégis kipróbálta az oldalt hirdetőként. Bár a Snapchat hirdetői alapvetően elégedettek voltak azzal, hogy az alkalmazással valóban könnyen el tudtak érni fiatal fogyasztókat, többen azért panaszkodtak is, például a Snapchat relatíve magas hirdetési áraira, vagy arra, hogy a közösségi médiás cég nem épített ki megfelelő reklámértékesítői szervezetet. A Viacommal most létrejött megállapodás azért is izgalmas, mert a nagy hirdetők nagyobb tévés hirdetői csomag részeként is megjelenhetnek az oldalon. A szerződéssel pedig a médiavállalat és a Snapchat is jól jár, hiszen megosztják egymással a bevételeket.

Jeff Lucas,  a Viacom kereskedelmi vezetője a hír kapcsán arról beszélt, hogy a két cég egymásra találása szinte evidencia volt, ugyanis a Viacom és a Snapchat is főleg a fiatal nézőket célozza, és a két célközönség között nagy a hasonlóság.

A Snapchat iránt egyébként a befektetők is intenzíven érdeklődnek, ennek köszönhetően tavaly májusban például 500 millió dollár tőkét is szerzett a bővüléshez a videós üzenetküldő. A startup értékét akkor 16 milliárd dollárra taksálták.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik