Média

Érdekes keresési trendeket villantott fel a Google

rózsa szerelem
rózsa szerelem
A Valentin-nap az internetes keresési trendekre is kihat.  Rengetegen keresnek például az utazás szóra. Mutatjuk, hogy még mire.

A Google Trendek keresési kimutatásai alapján az “ajándék” szóra az elmúlt években a karácsonyi időszak után legtöbbször Valentin-nap környékén, illetve április-május környékén kerestek az emberek Magyarországon. A trend a jelek szerint idén sem törik meg, a Google-ben is ajándékkeresési dömpinggel érkezik február 14., ez pedig jó üzleti lehetőség a Valentin-nap környékén termékeiket az interneten hirdető vállalkozásoknak is, akiknek a keresőóriás néhány tippel is szolgál.

Így alakultak az ajándék szóra leadott keresések az elmúlt 5 évben – a karácsonyi időszak után Valentin-nap kapcsán ugranak meg a keresések:

Ennyien keresnek ajándékra az év különböző szakaszaiban
Ennyien keresnek ajándékra az év különböző szakaszaiban

Nem csak azok a vállalkozások örülhetnek a Valentin-nap közeledtének, akik ajándékként is adható terméket vagy szolgáltatást kínálnak, az utazási kedv is fellendül, a Google Trendek adatai alapján a nyári csúcsidőszak mellett ilyenkor keresnek a legtöbbször utazásra az emberek Magyarországon a neten.

Nagyon megugrik az utazás kifejezésre keresők száma
Nagyon megugrik az utazás kifejezésre keresők száma

Az ajándékok és utazás mellett az éttermekhez is újra megjön az internetezők kedve: a december-januári visszaesést követően az éttermekre irányuló keresések is megugranak Valentin-nap környékén az elmúlt évek keresési trendjei alapján.

Így alakul az étterem kifejezésre keresők száma
Így alakul az étterem kifejezésre keresők száma

Azért, hogy a Valentin-napból az ünneplő párok mellett a magyarországi vállalkozások is a legtöbbet hozhassák ki, a Google összeállított egy 5 tippből, és fontos, szem előtt tartandó trendből álló listát:

1. Meglátni és megszerezni

Az ajándékötletekre irányuló keresések Magyarországon és világszerte is kiugróak a Valentin-napot megelőző időszakban, ezért érdemes ezeket kiemelni a termékek leírásában. Általánosságban elmondható, hogy az “igazi” keresése közben sokan el is köteleződnek: az internetezők több mint ötöde (22%) az online keresést követően interneten vásárol.

2. Nem csak párosan szép

Nem érdemes megfeledkezni azokról sem, akik egyedül töltik a Valentin-napot. Szezonális akciókkal, termékekkel a Valentin-napot nem ünneplők is vásárlásra csábíthatók egy vonzó ajánlattal. Az online felhasználók közel ötöde (19%) pedig csupán néhány pillanatot tölt kereséssel a tényleges vásárlás előtt, így akár másodperceken múlhat a siker.

Érdekesség, hogy a neves napot megelőző időszakban megugrik a “társkereső” kifejezésre érkező keresések száma.

3. A megközelíthetőség a siker kulcsa

A magyarországi internetezők közel negyede (24%) csupán a netes keresés kapcsán fedezi fel a környéken lévő vállalkozásokat. Egyszerű lépésekkel is elérhetőbbé teheti vállalkozását online: a Google azt ajánlja a vállalkozóknak, hogy segítsenenek vásárlóinak megtalálni az olyan hasznos információkat mint a vállalkozás telefonszáma, címe. A helyi vállalkozásoknak kedvez az is, hogy az online vásárlók 72%-a személyesen, a boltban veszi át szerzeményét.

4. Online születnek a döntések

A magyarországi internetezők 77%-a először online tájékozódik, ha információra van szüksége, és az internezetők közel fele (46%) online keresés közben találkozik először a későbbiekben megvásárolt termékkel.

5. Ihletet is ad

Ugyan sokan céltudatosan keresnek ajándékot (ékszer, étterem, virágküldés), az internetes keresések esetében az online felhasználók 25%-a ötletszerzés céljából böngészik.  Egy-egy személyre szabott ajánlat, jól időzített kedvezménykupon segíthet vásárlóinak a döntésben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik