nyomda nyomtatás
Média

Közös céggel spórolna a két legnagyobb amerikai magazinkiadó

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 05. 10:48

PubWorx LLC néven hoz létre vállalatot a Condé Nast és a Hearst, az Egyesült Államok két legnagyobb magazinkiadója. A céljuk ezzel költségtakarékosság, illetve hatékonyságnövelés, amire szükségük is van, mivel 2015-ben 4,5 százalékkal csökkentek a hirdetési bevételek a fogyasztói magazinok piacán.

Az újonnan létrehozott cég felügyeli majd a két kiadó nyomtatott magazinjainak back-office tevékenységét.  A PubWorX LLC létrehozásával az a két kiadó célja, hogy konszolidálja a terjesztési, a beszerzési és a gyártási folyamatait olyan magazinoknak, mint például a Voge, a Vanity Fair, a Wired, a Cosmopolitan, az Elle, az Esquire és a Hearst magazinok – derül ki a wwd.com cikkéből.

Mindez azért nagyon fontos, mert így a méretgazdaságosságnak köszönhetően kedvezőbben tudják beszerezni a nyomdai előállításhoz szükséges papírt, illetve olcsóbban tudják megrendelni a nyomtatást és a terjesztést.

A PubWorx február 29-én nyitja meg az irodáját, és önálló cégként más kiadóknak is szeretné a szolgáltatásait nyújtani.

Ez egy önállóan működő cég lesz, amelytől elvárjuk, hogy profitot termeljen

– közölte Bob Sauerberg, a Condé Nast vezérigazgatóa,

Condé Nast - Hearst. Összefognak a nagyok.
Condé Nast – Hearst. Összefognak a nagyok.

Az új céget egyébként Al Perruzzára, egy igazi kiadói veteránra bízzák, aki elnök-vezérigazgatóként dolgozik majd a vállalatnál. Al Perruzza korábban a Reader’s Digest kiadó elnökhelyettese volt, és a Condé Nast és a Hearst Magazines tagjai által alkotta igazgatótanácsnak tartozik majd beszámolási kötelezettséggel.

A Condé Nast és a Hearst Magazines mostani “frigyére” épp akkoriban kerül sor, hogy számtalan kiadónál a csökkenő példányszámok és a print hirdetési bevételek esése miatt keresik a költségtakarékossági lehetőségeket a háttértevékenységek kapcsán. A Kantar Media adatai alapján például a fogyasztói magazinok hirdetési bevételei 2015-ben 4,5 százalékkal 17,4 milliárd dollárra estek.

A PubWorx létrehozásával ugyanakkor nem létszámcsökkentés a cél, hanem hogy a kiadók együttes beszerzései révén különböző előnyökhöz jussanak

– mondta David Carey, a Hearst Magazines elnöke.

Az új cégnél, amelyben 50-50 százalékos tulajdonrésszel bír a két magazinkiadó, 130-140 fő dolgozik majd Manhattanben.

Csökkennek a lappiaci hirdetési bevételek, költséget spórolnának a kiadók
Csökkennek a lappiaci hirdetési bevételek, költséget spórolnának a kiadók

A Condé Nast és a Hearst Magazines egyébként már a múltban is szorosan együttműködött. Közel négy évtizeddel ezelőtt marketinggel, kereskedelemmel és terjesztéssel foglalkozó céget alapítottak Comag Marketing Group néven. A cég amerikai szárnyát azonban 2012-ben eladták, de a brit üzletág azóta is működik.  Emellett a Condé Nast anyavállalata, az Advance Publications Inc. és a Hearst Magazines is szorosan együttműködik különböző beszerzések kapcsán.

Sauerberg egyébként azt mondta, hogy a PubWorx létrehozása során nem vetődtek fel versenyjogi problémák, mivel a Condé Nast és a Hearst Magazines változatlanul versenyez egymással a hirdetői bevételekért és a szerkesztői tartalmakért.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.