Yahoo!
Média

Nagy bajban a világ egyik legnagyobb netes cége

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 03. 11:41

A Yahoo több mint 1600 fő leépítésére, valamint stratégiai újratervezésre kényszerül súlyos üzleti problémái miatt.  Amit csak lehet, megpróbálnak pénzzé tenni.
Korábban a témában:

Az internetes piac valamikori úttörőjének számító Yahoo Inc. stratégiai alternatívákat keres a legfontosabb, internetes üzletágával kapcsolatban, valamint bejelentette, hogy a munkaerő 15 százalékos leépítésére készül. Így a továbbiakban már kevesebb mint 1000 szerződéses partnerük lesz és globálisan 9 ezer főre csökken a cég létszáma.

A bejelentés egy újabb erős jelzés arra, hogy Marissa Mayer vezérigazgató és az igazgatóság az elégedetlen részvényesek nyomására kész megválni a Yahoo vergődő netes üzletágától, amely lényegében weboldalakból, e-mail szolgáltatásból és online keresőből áll.

A Yahoo vezetője megerősítette, hogy továbbra is fontos célkitűzés az Alibaba leválasztása, és fontos prioritás az alaptevékenység elkülönítése egy fordított spin-off érdekében. Mayer egy, a Reutersnek adott interjúban azt mondta, hogy fogadják a beérkező ajánlatokat, de az elsődleges prioritás most az átszervezési terv megvalósítása.  Azonban vételi ajánlat esetén sem valószínű, hogy a tranzakció 9-12 hónapnál rövidebb idő alatt lezárulhat – mondta.

Pénzzé teszik, amit csak lehet

Az átszervezési terv keretében egyébként a Yahoo bezárja 5 irodáját is, lenyesik a termékeiket, több erőforrást biztosítanak a mobilkeresőre, valamint megpróbálják eladni a nem stratégiai jelentőségű vagyonokat, például egyes ingatlanjaikat és szabadalmaikat. Ezekből 1-3 milliárd dollárnyi bevételt remél a cég.

Az átszervezések során a három főbb platformjukra, a Searchre (kereső), a Mailre (ingyenes levelező), valamint a 2013-ban felvásárolt Tumblr közösségi oldalra, illetve 4 digitális lábra, a hírek, a sport, a pénzügyek és a lifestyle kategóriára fókuszálnak majd.

A változásokkal a cél, hogy 8 százalékkal, 1,8 milliárd dollárra növeljék a mobil, a videós, a natív és a közösségi hirdetési bevételeket, miközben 400 millió dollárral csökkentik a költségeket.

A befektetők a bejelentett tervektől egyébként nem különösebben voltak elájulva, legalábbis a részvények 1,2 százalékkal estek a bejelentést követő órákban kedden, pedig már így is jókora “zakón” vannak túl a befektetők, hiszen az elmúlt 12 hónapban 36 százalékos zuhanást szenvedett el a részvények értéke.

Talán később megnyugvást hozhat, ha a a tervezett intézkedések bejönnek, azok ugyanis számítások szerint 400 millió dolláros megtakarítást hozhatnak, ami már ellensúlyozhatja a bevételek meredek esését.

A webes piac egyik úttörő cége, a Yahoo bevételei 2008-ban voltak a csúcson, és hiába ők a tulajdonosai több, a világ legolvasottabb oldalai közé tartozó portálnak, a cég évek óta képtelen lépést tartani a Google (illetve most már Alphabet), valamint a Facebook cégekkel a hirdetők pénzéért folytatott ádáz küzdelemben.

A Yahoo most is siralmas üzleti adatokat tett közzé, az elmúlt negyedévben 15 százalékkal, 1 milliárd dollárra csökkentek a tényleges bevételei, és 4,43 milliárd dolláros veszteséget értek el a különböző leírások után.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.