Média

Elképesztő reklámpiaci rekordot hoz az idei Super Bowl

Super Bowl
Super Bowl
377 millió amerikai dollárt, vagyis több mint 107 milliárd forintnak megfelelő összeget költenek az idei amerikai futballbajnokság döntőjének tévéközvetítése kapcsán a hirdetők. Az idei döntőből több hirdetési bevétel fog befolyni, mint a '60-as, a '70-es és a '80-as években együttesen. Mutatunk néhány szpotot is.

Hiába az egyre erősödő médiafragmentáció (a nézők figyelme számtalan csatorna között oszlik meg), hiába választja egyre több ember a hagyományos televíziós közvetítés helyett a digitális videostreaminget, a nagy márkák soha nem látott nagyságú összeget költenek el idén a Super Bowl közvetítések körül elhelyezett reklámokra.

A mostani 377 millió dolláros rekord még az 1960-as, ’70-es és ’80-as években összesen elköltött 229 millió dolláros költést is jócskán túlszárnyalja.

Ahogy azt az Adage összegyűjtötte, a hirdetők a mai napig összegesen 4,5 milliárd dollárt (illetve az infláció figyelembevételével 5,9 milliárd dollárt) fizettek ki a Super Bowl kapcsán. Igen, nem elírás, 1282,5 milliárd forintnak megfelelő összeget.

Bár azt gondolhatnánk, hogy a közösségi média előtörésével a hirdetők inkább a YouTube-on hirdetnek, és a hagyományos tévéközvetítés értéke inkább leértékelődik, az idei évben is olyan cégek fordítanak hatalmas összegeket a Super Bowl szüneteiben megjelenő hirdetésekre mint a Budweiser, a Pepsi, valamint a legnagyobb autógyártók. Hogy megmutassák magukat a fogyasztóknak, valamint a részvényeseknek, az idei évben először olyan cégek is hirdetni fognak mint az Amazon és a Colgate.

A YouTube-on egyébként máris számtalan videó található a Super Bowl kapcsán, többek között a legviccesebb Super Bowl szpotok is elérhetők. Mutatjuk:

A Super Bowl reklámszüneteiben a hirdetések ára a 2007-es esés óta folyamatosan emelkedik. Idén például egy 30 másodperces szpot a döntő alatt 5 millió dollárba (körülbelül 1,425 milliárd Ft) kerül, ami 7 százalékkal több mint tavaly. Igaz, az árba az idei évtől benne foglaltatik az élő tévés megjelenésen kívül a CBS online streamingje is.

A már ismert nagy márkák mellett egyébként idén is lesz jó néhány olyan hirdető, amelyek azért fizetnek ki egy hatalmas összeget, hogy kitűnjenek az ismeretlenség szürke homályából. Aki itt hirdet, azzal azt üzeni, hogy felkerült a nagyok térképére, hiszen ki tud fizetni egy hatalmas összeget. Ilyen hirdető lesz idén például a Death Wish Coffee is – hívta fel a figyelmet a Yahoo Finance egy videós riportban.

A Super Bowl 50. döntője most vasárnap, magyar idő szerint hétfő hajnalban lesz látható a CBS-en.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik