Rich Stoddart Fotó: Leo Burnett
Média

Új nemzetközi vezérigazgatót kap a Leo Burnett

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 01. 28. 12:29

Rich Stoddart lesz a világ 15. legnagyobb reklámügynökségének vezérigazgatója.

A Publicis cégcsoporthoz tartozó Leo Burnett február elsejei hatállyal nevezi ki Rich Stoddartot nemzetközi vezérigazgatóvá – írja az Ad Age.

A febuártól a Leo Burnett globális vezérigazgatójaként dolgozó 52 éves szakember a Leo Burnett észak-amerikai leányvállalatának éléről lép elő globális vezetővé. A 62 éves Tom Bernardint váltja a Leo Burnett élén, aki 2004 óta töltötte be ezt a pozíciót. Illetve a múlt idő annyiban nem helyes, hogy 2017 júniusáig Bernardin még a helyén marad, ráadásul Stoddard, a leendő vezető egy darabig még az észak-amerikai leánycéggel is foglalkozni fog.

Stoddard kinevezéséhez nagyban hozzájárul, hogy az eddig általa vezetett amerikai Leo Burnett iroda a cégcsoport globális bevételeinek több mint egyharmadát biztosítja.

Bernardin arról beszélt, hogy a lépés a legoptimálisabb pillanatban történik, hiszen az iparág növekvő pályán van, és az ügynökségeknek folyamatosan igazodnia kell a változó piaci igényekhez, ezért szerencsés, ha 5-10 évente vérfrissítésre kerül sor a cég  élén is.

Stoddart februártól 36 Leo Burnett iroda tevékenységét felügyeli majd szerte a világban. Hogy a szakember egy igazi régi motoros a szakmában, azt jól mutatja, hogy első reklámszakmai tapasztalatait 1985-ben szerezte a Leo Burnettnél. Egy ideig ezután a Fallon cégnél dolgozott, majd a Ford Motornál szerzett ügyféloldali tapasztalatokat mint a cég marketingigazgatója. Ezután kérték fel a Leo Burnett USA vezetésére.

A Leo Burnett amerikai irodája az Ad Age Datacenter adatai szerint a 8. legnagyobb ügynökség az Egyesült Államokban. A cég 2014-ben 487,5 millió dollár árbevételt ért el. Globális léptékben a Leo Burnett csoport konszolidált adatai alapján a 15. legnagyobb ügynökségnek számít, árbevétele 1,38 milliárd dollár.  

A cég ügyfelei közé tartozik többek között a Procter & Gamble, a Samsung és a McDonald’s is.

A mostani bejelentésre azután kerül sor, hogy a tulajdonos Publicis cégcsoport reorganizációs terveket jelentett be december elején, ami a teljes holdingot érinti.

A Publicis hálózatába tartozik a Leo Burnett ügynökségen kívül az MSL, a Nurun, a Saatchi & Saatchi, valamint a BBH és Marcel, valamint a Prodigious.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.