Festipay sajtótájékoztató
Média

Külföldi fesztiválokat céloz a Sziget és a Cardnet új közös cége

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 01. 27. 13:35

Együtt tenné készpénzmentessé a nemzetközi fesztiválpiacot Kóka János és Gerendai Károly, illetve a közös cég, a Festipay.

“Mi kértük meg Karcsi kezét, és ő igent mondott” – ezekkel a szavakkal jelentette be Kóka János, az újonnan létrehozott Festipay Zrt. elnöke, hogy megalakult a Gerendai Károly féle Sziget Kft.-vel és a Cardnettel közös cég, mely egyesíti egy nemzetközileg elismert fesztiválszervező cég tapasztalatát egy készpénzmentes fizetési szolgáltató szakértelmével. A vállalat legfőbb célja, hogy a jövőben ne csupán az európai, hanem a nemzetközi piac egyik meghatározó szereplője is legyen. Mint a 24.hu kérdésére Kóka János elmondta, a közös cégben Gerendaiéknak körülbelül egyharmadnyi tulajdonrésze van, míg a maradék kétharmad a Cardneté. A Cardnet a technológiáját apportként viszi be a cégbe.

Kóka János a sajtótájékoztatón emlékeztetett, az elmúlt 5 évben a fizetési szokások a hazai és a nemzetközi fesztiválpiacon is jelentősen átalakultak. 2010-ben még világújdonság volt, amikor a Sziget Szervezőiroda rendezvényein megjelent a készpénzmentes fesztiválkártyás fizetés, ekkoriban azonban a fizetési rendszer még offline volt, amit időközben hálózatba kötöttek, így online hátterű, egy esetleges hálózati hiba esetén azonban képes offline is működni, ami nagy üzembiztonságot eredményez a fesztiválon, ahol kritikus kérdés, hogy a fizetési rendszer nem állhat le.

Tavaly egyébként már a legjelentősebb és legnagyobb látogatói számot vonzó magyar fesztiválok több mint 90%-a készpénzmentes volt. A 2015-ös Sziget Fesztiválon például összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyákkal, a Telekom VOLT Fesztiválon és a Balaton Soundon pedig az előző évekhez képest közel duplájára nőtt az érintés nélkül kiegyenlített tranzakciók száma.

Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója szerint: „Fesztiváljaink népszerűsége évről évre növekszik, 2015-ben a Sziget Fesztivál látogatottsága már elérte a 441 ezer főt. Ilyen nagyszámú vendég estén különösen fontosak a gyors és megbízható fizetési megoldások, amelyek segítik a látogatók igényeinek maradéktalan kielégítését. Szerencsére a legmodernebb fejlesztések segítségével most már nemcsak bevált megoldás a készpénzmentes fizetés, hanem lassan elvárás egy komoly fesztivállal szemben a közönség részéről. A Festipay Zrt.-ben a fesztiválok szervezése során szerzett tapasztalatainkkal segítjük a készpénzmentes fizetési szolgáltatások fejlesztését annak érdekében, hogy egy széles körben használható, a szervezők és a látogatók valós igényeihez és elképzeléseihez igazodó megoldást kínálhassunk a hazai és nemzetközi piacon.”

A Festipay készpénzmentes fizetési megoldásait használó fesztiválok közül három is kategóriája legjobbjának bizonyult az idei European Festival Awards-on: a Sziget Fesztivál a legjobb programkínálat, a Telekom VOLT Fesztivál a legjobb közepes méretű rendezvény, míg a romániai Untold a legjobb nagy fesztivál díját nyerte el az európai fesztiválok legrangosabb díjátadóján.

„Készpénzmentes fizetéssel kezdtük 5 évvel ezelőtt, de ennél már sokkal többre van szükség. Kényelmes és biztonságos mobilalkalmazásra, kreatív újdonságokra, automatákra, a jegyvásárlással és beléptetéssel való integrációra, hogy a látogatók még jobban érezzék magukat. A kereskedők pedig már nem csak egy új fizetési megoldást akarnak, hanem új utakat a vendégekhez, izgalmas marketinglehetőségeket. Amit a Cellum és a Cardnet ezen a piacon megtanult az utóbbi 15 évben, mind beletesszük ebbe a nagyszerű termékbe. Ezzel lehetünk olyan eredményesek a digitális szolgáltatásokban, mint a Sziget a fesztiválszervezésben” – mondta Kóka János. Az elnök hozzátette, legalább 5 külföldi fesztivált szeretnének rövidtávon is megnyerni maguknak, hogy ott készpénzmentessé tegyék a fizetést.

A társaság új fejlesztésekkel is készül a 2016-os fesztiválszezonra. A 2015-ös Sziget Fesztiválon már sikerrel debütált Festipay applikáció új funkcióval bővül, idéntől lehetőség nyílik bankkártyás feltöltésre is mobiltelefonon keresztül. Egy másik fejlesztés eredményeként a fesztiválozók már a fesztiválok területén kihelyezett, banki terminálokhoz hasonló Festipay automatákon keresztül is feltölthetik kártyáikat.

„A magyar fesztivál-szervezők nagy többségükben minket választottak, de mennünk kell tovább. Ahogyan tavaly már mi szolgáltuk ki az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Untold-ot és a marseille-i Delta fesztivált, készülünk új fesztiválokra a Balkánon és Nyugat-Európában. Ezzel már európai szinten is a legjobb 10-ben vagyunk. De van érdeklődés például Távol-Keletről is, ahol az ébredező fesztivál-kultúrához épp a Sziget és a Cardnet közös új cége adhat jelentős értéket” – hangsúlyozta Márki László, a Cardnet Zrt. vezérigazgatója.

A sajtótájékoztatón egyébként szóba került a Sziget rendezvény állami támogatása is. Az ezzel kapcsolatos újságírói kérdésre Gerendai azt mondta, egyelőre nem tudja, hogy idén kapnak-e támogatást, az ezzel kapcsolatos egyeztetés még zajlik, amely reményei szerint megnyugtatóan zárulhat.

(A felső képen balról-jobbra Márki László, a Cardnet vezérigazgatója, Kóka János, a Festipay Zrt. elnöke és Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője látható.)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Election posters with the leading candidates for the presidential elections in France with  Le Pen (l) and E. Macron (c) can be seen in Henin-Beaumont, France, 23 April 2017. A total of eleven candidates participates in the first round of the presidential elections. Photo: Kay Nietfeld/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.