content
Média

2016 a tartalommarketing éve lesz?

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 01. 12. 12:59

Egyre többen használnak hirdetésblokkoló megoldásokat, erre reagálva egyre több cégnél gondolják úgy, hogy növelni kell a tartalommarketing (content marketing) szerepét.

A Millward Brown Digital and Media Predictions (azaz Digitális és Média Jóslatok) című tanulmánya szerint 2016-ban meghatározó szerepbe kerülhet a tartalomba ágyazott marketing.  A content marketing előtérbe kerülését többek között az indokolja, hogy a fogyasztók kezdenek kiábrándulni a hirdetésekből, egyre többen használnak ad-blockereket, vagyis olyan megoldásokat, amellyel letilthatók a sokakat zavaró bannerek. A bannerek letiltása miatt azonban a kiadóvállalatok meglehetősen nehéz helyzetbe kerülhetnek, hiszen emiatt jelentősen csökkenő hirdetési bevétellel kell számolniuk, miközben a tartalom előállítása meglehetősen költséges. Ezért a médiacégek évek óta keresik, hogy milyen más típusú bevételekre tehetnének szert. Voltak és vannak, akik “B” tervként a fizetős tartalmakra álltak át, ám ez jellemzően csak akkor tud igazán működni, ha az adott tartalom exkluzív, az máshonnan nem érhető el ingyenesen.

Mivel a fizetős üzleti modell sem hozta meg igazán a sikert, most az iparág már “C” tervekben gondolkodik, ilyen lehet a content marketing is,  amelynek egyik nagy előnye, hogy azt hirdetésblokkolóval nem lehet tiltani, a fogyasztó nem tudja kikerülni. Kivéve persze, ha teljesen elzárja magát a médiatartalmaktól.

A tartalommarketinggel élményhez juttatják az olvasókat
A tartalommarketinggel élményhez juttatják az olvasókat

A Millward Brown tanácsadó tanulmánya rámutat, hogy milyen tartalom lehet vonzó, ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy miközben a marketingesek igyekeznek az ügyfeleiket a tartalommarketing felé terelni, az ügyfeleknek várhatóan megtérülési mutatókra is szüksége lesz, vagyis látni akarják, hogy például egy content marketing cikk hatására nőtt-e az értékesítésük.

Duncan Southgate, a Millward Brown nemzetközi digitális márkaigazgatója a warc.com-nak nyilatkozva arról beszélt, hogy 2016-ban a hirdetésblokkolás különösen súlyos problémává válik,  ami miatt a márkák egyre nehezebben tudják megszólítani a fogyasztókat hagyományos hirdetésekkel, a hirdetések egyre kevésbé lesznek elkötelezettséget kialakítani az ügyfelek felé, vagy növelni az értékesítést. A szakember ezért úgy látja, hogy elérkezett az idő, hogy a vállalatok felvértezzék magukat azokkal a képességekkel, hogy érdekfeszítő tartalmak segítségével, diszkrét módon tudják megszólítani az embereket.

A tanulmány készítői egyébként már 2016-ban az értékesítés és a média oldal szorosabb együttműködésére számít digitális téren. Így a márkatulajdonosoknak nagyobb lehetősége lesz, hogy élményekhez juttassák fogyasztóikat, és ezen keresztül növeljék a márkahűséget, a piaci részedést és az értékesítést. A sales és a média, vagyis a tartalom-előállítás eddig hagyományosan elkülönült egymástól, de a változások miatt ezek hamarosan közeledni fognak egymáshoz – mondta Southgate.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21: US actor Adam Sandler (R), US actor Ben Ben Stiller (C) and British actress Emma Thompson (L) arrive for the film ‘The Meyerowitz Stories’ in competition at the 70th annual Cannes Film Festival in Cannes, France on May 21, 2017.  Mustafa Yalcin / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.