OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Média

Gyorsabb ütemre kapcsol a reklámipar jövőre

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 12. 21. 14:39

A globális reklámköltések várhatóan 4,4 százalékkal nőnek jövőre, ami kétszerese a 2015-re becsült 2,2 százalékos növekedésnek. Jövőre már az interneten költi el a legtöbb pénzt a reklámipar.
Korábban a témában:

Warc legújabb nemzetközi reklámpiaci tanulmánya szerint az idén 2,2 százalékkal nőtt globális szinten a reklámköltés. A költések összegét a tanulmány 414 milliárd amerikai dollárra becsli.

Az inflációval korrigált érték egyébként 325 milliárd dollár, ami mindössze 8 milliárd dollárral marad el a nemzetközi gazdasági válságot megelőző csúcsidőszakhoz képest.

A kínai és az amerikai reklámpiac a legnagyobb

A világ két legnagyobb reklámpiaca a kínai és az amerikai, mindkettő szép növekedési pályán van. Ezek várhatóan 6,9 és 4,9 százalékot tudnak növekedni 2016-ra.

Az amerikai reklámpiacot olyan események is stimulálják majd, mint az elnökválasztás és a nyári olimpiai játékok. Ennek ellenére várhatóan tovább már nem tud gyorsulni a növekedés az amerikai piacon.

A növekedés üteme várhatóan kis mértékben lassulni fog az angol, a kanadai és a kínai piacon, de az angol piac így is 5,7 százalékkal, a kanadai 2,0 százalékkal, a kínai 6,9 százalékkal emelkedhet. A legnagyobb lassulásra Brazíliában lehet számítani, ahol 2,3 százalékponttal mérséklődik a növekedés, de még így is 5,4 százalékkal megy felfelé a reklámpiac. Ennek magyarázata, hogy bár a 2016-os nyári olimpiai játékokra Rio de Janeiro-ban kerül sor, ami segít a brazil reklámpiacnak a növekedés szempontjából, de az iparágra meglehetősen káros hatással van az  1930 óta leghosszabbnak számító, az országot sújtó recesszió.

Az internet beelőz

Ha a különböző csatornákat nézzük, az előrejelzés a 12 főbb piaci területből 7-nél pozitív elmozdulásokra hívja fel a figyelmet. Az internet esetében 17,4 százalékos növekedésről beszélhetünk az idei évben, ami 2016-ban 12,2 százalékra lassul, de így is a legnagyobb hirdetői médiává lép elő.

A tévés költések ezzel szemben a becslés szerint idén 2,5 százalékkal mérséklődtek nemzetközi szinten, de ezt ellensúlyozni fogja várhatóan a 2016-os 2,9 százalékos felfelé tartó elmozdulás. Ami a hagyományos csatornákat illeti, a mozi terén 2,2 százalékos növekedést prognosztizálnak jövőre, az OTT (azaz over-the-top, tehát széles sávú internetkapcsolat segítségével közzétett tartalom) esetében 2,3, a rádió esetében 0,3 százalékos növekedés várható. Ezzel szemben a magazinpiacon 7,7 százalékos, a napilap piacon 6,5 százalékos esésre számítanak a Warc elemzői.

James McDonald, a Warc elemzője szerint a következő évben a sport és a politika teszi lehetővé a reklámköltések nemzetközi szinten várható 4,4 százalékos növekedését. „A digitális növekedés várhatóan továbbra is két számjegyű lesz, és a technológiai alapú hirdetés is gyorsan fejlődik”- tette hozzá a szakértő, aki ezek után még kitért a programmatic típusú hirdetési szegmensre is: „az automatizált (vagy más néven programozott) kereskedés egyre általánosabbá válik az összes hagyományos média esetében is, így a közterületen, a rádióban és a televízió esetében is” – mondta.

 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.