Média

Rekordösszeget kalapozott össze a közmédia

jónak lenni jó
jónak lenni jó
Idén rekordösszeggel, közel 225 millió forinttal segítette a közmédia Jónak lenni jó! című adománygyűjtő műsora a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat tevékenységét.

A Duna Televízió egész napos műsorfolyamának célja az volt, hogy a fix áras, valamint a licitálható tárgyak eladásából befolyó összeggel, továbbá a magánszemélyek és a cégek által tett felajánlásokkal segítsék a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot sokrétű tevékenységeinek biztos megvalósításában. A Szolgálat a hátrányos helyzetű gyermekek és családok segítésén túl, figyelmet fordít a tehetséggondozására is, valamint beteg és sérült gyermekek gyógyítását és terápiáját teszi lehetővé számos olyan család számára, akiknek nélkülük nem lenne lehetősége a jobb élet reményére, a gyógyulásra.

Vasárnap több olyan család életébe is betekinthettek a nézők, akik a Szolgálat támogatásának köszönhetően új esélyt kaptak az élettől. Megismerhették a gyermekeit nehéz körülmények közt nevelő Szilvia családját, beleshettek Bálint, Szabolcs, Liza, Olivér, illetve Bence terápiás foglalkozásaiba, valamint találkozhattak lelkiismeretes, szerető családot biztosító nevelőszülőkkel is. Mazsi példája megmutatta, hogy milyen hasznos az idejekorán érkezett orvosi, illetve terápiás segítség, hiszen ma már ugyanolyan tinédzser, mint a vele egykorú társai, míg Emese történtén keresztül azt is láthatták, hogy a korábbi támogatást akár a Szolgálatnál eltöltött önkéntes munkával is meg lehet hálálni.

A Duna Televízió egész napos műsorfolyamában nemcsak a magánemberek tették meg felajánlásaikat, de számos nagyvállalat is hozzájárult segítségével a jó ügy támogatásához. A legnagyobb összegű, 75 millió forintos felajánlást az OTP Bank Nyrt. tette, de emellett a Mercedes-Benz Hungária Kft. csaknem 45 millió forinttal, míg az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport közel 33 millió forinttal, a Metro Kereskedelmi Kft. pedig 7 millió forinttal támogatta a hátrányos helyzetben élő, valamint a beteg gyerekek segítését és gyógyítását célzó programok megvalósítását.

A kezdeményezést azonban nem csak magánemberek pénzbeli adományai és cégek nagyobb összegű felajánlásai támogatták. Fix áras, illetve licitálható személyes tárgyak felajánlásával, valamint a stúdióban és az élő bejelentkezéseknél is megszólalva, ismert művészek, híres sportolók, neves előadóművészek is kivették a részüket az adománygyűjtésből. A támogatók között volt többek között Ákos, Andrea Bocelli, Brian May, Csányi Sándor, Cseke Péter, Csézy, Demjén Ferenc, Ennio Morriccone, Fekete Péter, Kemény Dénes, Kiki, Louis Hamilton, Miklós Edit, Miklósa Erika, Melocco Miklós, valamint Mocsai Lajos is.

A fix áras termékek közül egyébként vannak még megvásárolhatóak, ezek listája a www.mediaklikk.hu/jonaklennijohonlapon december 31-ig elérhető még.

A licitálható tárgyak közül Lewis Hamilton, a MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team háromszoros Forma 1-es világbajnok pilótájának overalljára kelt el a legmagasabb áron, közel 2 millió forinttért, a Herendi Porcelánmanufaktúra által felajánlott Viktória mintás díszserleg 1 millió 50 ezer forintért talált új gazdára, míg a sportrajongók számára igazi gyöngyszemnek számító Aranycsapat tagjai által aláírt bőr focilabda 750 ezer forintot, Doncsev Angéla festménye pedig 165 ezer forintot ért.

A közmédia immár negyedik alkalommal indított gyűjtést egy nemes cél támogatására, 2012-ben a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítványt mintegy 100 millió forinttal, 2013-ben pedig a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból. Tavaly a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet segítette a közmédia, ekkor a felajánlások összege elérte a 167 millió forintot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik