mobil versus desktop
Média

A mobil hirdetési piac hamarosan beelőz

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 12. 08. 14:36

2018-ra a mobil reklámpiac lekörözi a desktopon (azaz számítógép-képernyőn) megjelenő hirdetések piacát. A nemzetközi reklámpiac egyébként szépen szárnyal, és jövőre a foci EB, az olimpia és az amerikai elnökválasztás is segíti a növekedését.

Három éven belül a globális mobil hirdetési piac a teljes digitális reklámköltések 50,2 százalékát teszi majd ki – áll a ZenithOptimedia új, tegnap publikált előrejelzésében. A prognózis szerint a teljes mobilhirdetési piac 2018-ra 114 milliárd dollárra nő az idei 50 milliárd dolláros volumenről. A növekedést jól mutatja, hogy ezzel a mobil hirdetési piac mérete megelőzi majd a televíziós költések méretét is. (A tévés piac méretéről egyébként a ZenithOptimedia azt írta, hogy az idei 206 milliárdról 2015 milliárdra nő 2018-ra.)

A médiaügynökség azt is állítja, hogy a mobil hirdetési piacnak köszönhetően nő a leginkább a nemzetközi reklámpiac. 2015 és 2018 között a cég átlagosan 32 százalékos éves növekedéssel számol, és azt írják, hogy ez alatt a három év alatt a reklámpiaci növekedés 87 százalékát biztosítja majd.

A ZenithOptimedia előrejelzése szerint a desktopon (azaz számítógép-képernyőn) megjelenő digitális költések nagysága 114 milliárd dollárra ugrik meg 2017-ben, azonban 2018-ra 113 milliárdra csökken, ahogyan a hirdetések a desktopról mobilra vándorolnak át.

A programmatic előretör

A médiaügynökség azt is írja előrejelzésében, hogy a programmatic típusú hirdetések 2016-ra már a teljes display reklámpiac 60 százalékát teszik ki.

A programmatic előretörését mutatja, hogy idén ez a mutató a teljes digitális display piacon 53 százalék volt. A programmatic mindössze néhány év alatt tudott ekkorára nőni, hiszen 2012-ben még csak a digitális költések 12 százaléka volt programmatic jellegű, ezen részpiac mérete pedig mindössze 5 milliárd volt, szemben a 2015-ös 38 milliárddal, amit az évi átlagos 100 százalékos növekedés tett lehetővé.

A ZenithOptimedia arra számít, hogy a programmatic növekedése némiképpen lassulni fog 2016-ban és 2017-ben: jövőre 34, azuán pedig már csak 26 százalékot nő majd a piac.

A programmatic egyébként leginkább az Amerikai Egyesült Államokban tudta megvetni a lábát: idén az USA-ban költik el a programmatic pénzek 44 százalékát. A piac mérete az USA-ban 16,8 milliárdot tesz ki.

2018-ra a tévét megelőzi az internet

A cég előrejelzésében arról is olvashatunk, hogy bár a televízió ma még a legmeghatározóbb hirdetési felület, és a teljes reklámköltés 38 százalékéért felelős, 2018-ra az internet már megelőzi a televíziót, ugyanis 2018-ban a tévés reklámtorta mérete globálisan 34,8 százalék lesz.

A tévés költések csökkenésének egyik oka a keresőkben történő fizetett hirdetések előretörése.

A ZenithOptimedia összefoglalójában ezenkívül szó esik az audiovizuális hirdetési piacról és a magazinok digitális változatairól is. Amit még külön is érdemes kiemelni az összefoglalóból, az az, hogy a reklámpiac 2011 óta stabilan, 4-5 százalék körüli növekedést tud elérni, és a ZenithOptimedia szerint ez a növekedés legalább 2018-ig folytatódni is fog.

Jövőre 4,7 százalékot nőhet a reklámipar

2016 különösen is erős év lesz, mivel 4,7 százalékkal nőhetnek a reklámköltések az idei 3,9 százalék után. A reklámpiacot olyan események is segítik, mint az amerikai elnökválasztás, a nyári olimpiai és az UEFA európai foci vb.

Ezek közül csak az amerikai reklámpiac 3,2 milliárd nettó költést eredményezhet az amerikai reklámpiacon, azon belül is főleg a tévés és internetes médiában. Az Olimpiai Játékok jövőre 2,0 milliárd dollárral lökik meg a piacot, és főleg a televíziót valamint a kültéri hirdetési piacot segíti. Az UEFA Euro 2016 foci Európa-bajnokság további 0,9 milliárd dollárral támogatja a piacot, és szintén a televíziós valamint a kültéri piacot segíti, főleg Európában.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US President Donald Trump (C), Secretary of Defense James Mattis (L) and US Navy Captain Richard McCormack (R) attend an operations briefing at the pre-commissioned USS Gerald R. Ford aircraft carrier in Newport News, Virginia, March 2, 2017. / AFP PHOTO / SAUL LOEB
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.