tv televízió
Média

Szárnyal a brit tévés reklámpiac

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 12. 07. 12:25

A brit televíziós műsorszolgáltatóknál rekordösszegű hirdetési bevételre számítanak az idei karácsonyi szezonban.  A tévés iparág növekedése jövőre is folytatódhat.

A hirdetők idén decemberben várhatóan 310 millió angol fontot költenek el az ITV, a Channel 4 és a Sky tévécsatornánál.

A ZenithOptimedia, amely az előrejelzést összeállította, azt közölte, hogy a motoripar, a pénzügyi cégek, a légitársaságok és a gyorsan forgó fogyasztási termékek (FMCG) piacán működő cégek voltak a legnagyobb hirdetők a tévés reklámpiacon, amely 8 százalékos növekedést tudott elérni éves szinten, és hasonló eredményre lehet számítani decemberre is.

Jonathan Barnard, a ZenithOptimedia vezető elemzője azt mondta a Campaign című internetes brit szaklapnak, hogy a hagyományosan amúgy is erős decemberi tévés költések idén azért különösen is magasak, mivel a fiatal tehetős férfiakat megcélzó hirdetők a Rögbi Világbajnokság idején kiszorították a többi kategória szereplőjét, például a kiskereskedőket. Emiatt ezen kategóriák képviselői költései az év végére koncentrálódtak.

Továbbra is kiemelt helyzetben a tévé

A médiaügynökség előrejelzése szerint jövőre is folytatódhat a brit televíziós piac növekedése. 2016-ban a ZenithOptimedia 5 százalékos emelkedésre számít. A folyamatot erősíti az is, hogy az alacsony infláció és mérsékelt béremelések is jótékony hatással vannak a reklámpiacra, mivel ezek is javítják a brit fogyasztók vásárlóerejét.

Steve King, a ZenithOptimedia vezetője azt mondta, hogy a televízió továbbra is az egyik legfontosabb eszköze a márkakommunikációnak, de emellett az online videó ugyancsak növeli az audiovizuális reklámok részesedését a globális display piacon.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.