content marketing tartalommarketing branded content
Média

Berobban a tartalommarketing?

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 12. 07. 11:30

Minőség, technológia és személyre szabottság – erre a három tényezőre épülnek a jövő sikeres content marketing projektjei. A következő években a tartalommarketing robbanására lehet számítani.

Erről a Content Marketing Szövetség (Content Marketing Association – CMA) ügyvezetője egy nappal a CMA Londonban megtartott szokásos éves londoni konferenciája után, a Campaingban megjelent cikkében írt.

Claire Hill arra hívta fel a figyelmet, hogy Douglas McCabe, az Enders Analysis ügyvezetője a következő évekre a content marketing robbanását jósolta, ami kulcsfontosságú lehet a márkák számára, különösen, hogy az m-kereskedelem (azaz a mobilon történő vásárlás) volumene 2020-ra megduplázódik a mostani 60 milliárd angol fontról. ( A mobilon történő vásárlás esetében még inkább előretör a márkahűség kérdése.) Az Enders Analysis ügyvezetője szerint egyébként a content marketing a marketingmix leggyorsabban növekvő területe az Egyesült Királyságban, ahol a márkák 5,2 milliárd angol fontot költöttek idén a tartalom alapú marketingre, és ez a szám jövőre 25 százalékkal emelkedhet a cég elemzői szerint.

Személyes tartalmak kellenek unalmas márkakommunikáció helyett

A fogyasztói média és a márkákhoz kapcsolódó tartalmak, márkamagazinok kritikus szerepet játszanak majd abban, hogy a márkákat közelebb vigyék a fogyasztókhoz az elkövetkező években. A jövő kevésbé a display alapú hirdetésekről, inkább a prémium tartalom-előállításról szól majd, ami számtalan formában megvalósulhat, így print, videó, applikáció, események, és viselkedési adatelemzések formájában is.

Viszont ha a márkák nem állnak át a magas színvonalú tartalom-előállításra, az könnyen öngyilkos lépés lehet. Anna Watkins, a Guardian Labs, a brit napilap content marketing részlegének vezetője szerint a tartalommarketing arról szól, hogy a márkák olyan tartalmakat osztanak meg a fogyasztókkal, amivel az emberek szívesen töltik az idejüket. Ezek a tartalmak alkalmasak lehetnek a fogyasztók magatartásának megváltoztatására is, ez azonban nem is olyan egyszerű, mivel sokszor nehezebb színvonalas márkázott tartalmakat előállítani, mint független szerkesztőségi anyagokat – tette hozzá Anna Watkins, aki szerint az unalmas tartalmakat ugyanis az olvasók egyszerűen mellőzik. Ennek ellenére nagyon sok márka még most is unalmasan kommunikál. Épp ezért a márkázott tartalmak színvonalának javítására lenne szükség, hogy a közönség több időt töltsön ezekkel.

Hiperrelevancia, Big data, virtuális valóság

Alastair Cotterill, az Instagram fotómegosztó közösségi hálózat EMEA-régióért felelős kreatív vezetője azt mondta, hogy a hiperreleváns tartalom lesz a következő nagy trend az elkövetkező években.

A relevancia előretörését segíti a Big Data térnyerése is. Alastair Cotteril ezek után azzal folytatta, hogy a virtuális valóságot megjelenítő eszközök (ilyen például a Facebook esetében az Oculus Rift szemüveg) is fontos eszközei lesznek a content marketingben.

Hogyan segíthet a content marketing a márkáknak? Ez a videó némi betekintést nyújt a témába:

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.