Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu oldal alapítója
Média

Felpörög az online orvosfoglalás Magyarországon

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 12. 04. 14:20

Ma a magyar lakosság 15 százaléka keres magánorvost. A szakemberre szorulók körében egyre népszerűbb az internetes szállásfoglaló-rendszerekhez hasonlóan működő orvosfoglaló, amit a magyar egészségügy kaotikus állapota is erősít. Az online orvoskeresés és -foglalás piac sajátosságairól Straub Fanni, a Foglaljorvost Online Kft. ügyvezető igazgatója, a 2011-ben létrejött foglaljorvost.hu alapítója nyilatkozott a 24.hu-nak.

Mekkora az igény a foglaljorvost.hu oldalhoz hasonló szolgáltatásokra?

Jelenleg havonta 2500 foglalást közvetítünk és mostanra körülbelül már 1000 orvos regisztrált a rendszerünkbe, de mindkét szám folyamatosan növekszik. Jövőre ezt a foglalásszámot szeretnénk minimum megötszörözni, de inkább tízszerezni, mert azt látjuk, hogy gyújtóponthoz érkeztünk: az utóbbi időben nagyon dinamikus növekedésbe kapcsolt az oldal az eddigi organikus növekedéshez képest. Mostanra egyébként 40 ezer felhasználó regisztrált nálunk és már 50 ezer foglalást szolgáltunk ki. A honlap látogatottsága egyébként nem nagy, ezt nem is nagyon szoktuk figyelni, mert nálunk nem az olvasottság számít, hanem hogy azt a célcsoportot elérjük, akik magánorvoshoz szeretnének menni. Ma egyébként a magyar lakosság 15 százaléka kifejezetten csak magánorvosokat keres. Persze ez az onkológia vagy az intenzív ellátás területén nem lehetséges, de viszonylag széles körben, a szakterületek nagy részét lefedik a magánklinikák, rendelők, magánorvosok szolgáltatásai.

Hány magánorvos dolgozik Magyarországon, és hogyan kerülnek velük kapcsolatba?

Körülbelül 8 ezer magánorvos dolgozik ma Magyarországon, de ezt csak megbecsülni lehet. Sajnos ma Magyarországon az, hogy valaki magánorvosként tevékenykedik, és ha igen, akkor hány órát és mennyi rendelőben, mennyi pénzt kér el vizsgálatonként vagy kezelésenként, szinte sehol nem regisztrálódik, nincs egy egységes és teljes körű adatbázisa ennek a témának. Kis részadatbázisokban elérhetők ugyan bizonyos információk, például az orvosi kamaránál, vagy a korábban GYEMSZI-nek nevezett hatóságnál, de ez nem egy külön mért kategóriája az egészségügyi ellátórendszernek, tehát nagyon sok mindenben csak találgatni tudunk a teljes piacot tekintve. A doktorokat és asszisztenseiket egyébként a különböző konferenciákon személyesen, vagy sales megkeresésesekkel telefonon próbáljuk utolérni, netán közvetlenül a rendelőjükben keressük fel, hogy megismertessük velük az oldal működését.

Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu alapítója és ügyvezetője. Fotó: Pál Anna

Azután, hogy az adott orvos bekerül a foglalórendszerbe, érdeklődő betegként össze tudom az árait hasonlítani a többi orvoséval?

Igyekszünk minél több információt feltölteni minden orvosról, de ez az orvoson is múlik. Ami a legfontosabb, hogy legyen egy fotó, mert az interneten mégiscsak vizuálisan választunk és nagyon fontos az első benyomás, hogy a gyerekednek vagy neked megfelelő lesz-e az adott orvos. A fotón kívül kialakítunk közösen egy bemutatkozó profilt is, amiben az orvos leírja, hogy milyen területeknek a specialistája, például a bőrgyógyászaton belül kifejezetten a  melanomával foglalkozik, és a rendelő árait is feltöltjük, de ezzel kapcsolatban számtalan nehézséggel szembesülünk, mert sok orvosnak egész egyszerűen nincsen árlistája. Ilyenkor a doktor tőlünk kérdezi, hogy milyen áron kellene hirdetnie a szolgáltatásait. Ez is mutatja, hogy az orvosok jelentős része nem annyira üzletileg gondolkodik, hanem inkább kényszervállalkozó, és ha bejön egy beteg, akkor félig-meddig ránézésre mond egy árat. A beidegződés még mindig az, hogy az orvoslásért nem lehet pénzt kérni, az nem üzleti téma, hiszen az orvosok felesküdnek a gyógyításra, és ezt sok orvos nagyon nehezen tudja összeegyeztetni azzal, hogy ők vállalkozók is, és üzletileg sikeres céget kellene vezetniük.

Van olyan orvos is, akinek bár van árlistája, mégis elutasítja, hogy felkerüljenek az árai?

Igen, vannak olyan orvosaink, akik megmondják, hogy nagyon szívesen csatlakoznak, kell is nekik a beteg, de nem engedik, hogy kiírjuk az áraikat. Nekik általában az az erős félelmük, hogy vagy a konkurencia felhasználja az információt, vagy aggasztja őket, hogy a kollégák és a betegek körében az árlista milyen érzéseket vált ki. Pedig pont ellenkezőleg; a magánorvos választásának az egyik legfontosabb oka a tiszta és átlátható helyzet, ami anyagi téren is igaz, tehát ha a beteg tudja, hogy mit fog kapni és ezért mennyit fizet, akkor nem kell szorongania a kórházi folyosón, hogy vajon eleget tett-e a borítékba ahhoz, hogy az orvos kedves legyen vele, netán túl sokat adott. Emiatt az anyagi szorongás miatt is választunk magánorvost, és ezért az orvosoknak el kell hinniük, hogy itt nem álszerénykedni kell. Mindenkinek az az érdeke, hogy tiszta feltételek között ki tudja választani és el tudja dönteni, hogy neki sok-e az a 8-10 ezer forint. A mi oldalunk tehát éppen az átláthatóságot segíti. Ez számunkra nagyon fontos szempont, hiszen szeretnénk, hogy a beteg azt érezze, hogy jól tud dönteni, tehát sok orvosból tudja kiválasztani a legmegfelelőbbet, aki közel van, aki azért az árért dolgozik, ami még megengedhető, és aki abban a területben specialista, amire éppen szükség van. Fontos, hogy az az érzése legyen a felhasználónak, hogy végre jó kezekbe kerül, hogy a vélemények és minden más alapján úgy érezze, hogy jó döntést hozott, hogy van valaki, valahol, aki az ő problémáival kapcsolatban segíteni tud.

A foglaljorvost.hu 2011-ben jött létre
A foglaljorvost.hu 2011-ben jött létre

Lehet értékelni is az orvosokat a felületeken. Ez mennyire népszerű, és hogyan viszonyulnak ehhez az értékelt szakemberek?

Ma már 20 ezer vélemény található a foglaljorvost.hu-n. Az orvosokat 1-től 5-ig csillagokkal lehet értékelni egy megadott szempontrendszeren végighaladva, valamint szöveges értékelésre is mód van. A rendelés időpontját követően küldünk a betegeknek egy linket, ahol az értékelést elvégezhetik. Ezek olyan páciens-vélemények, amelyek nem a fórumokon megszokott hozzászólások („a nagybátyám testvére hallotta, hogy ez egy hülye”), hanem kifejezetten olyanokról van szó, hogy valaki járt nála az előző nap, friss az élménye, és tud válaszolni a kérdésekre a rendeléssel kapcsolatban. Be tudja jelölni, hogy az orvos szakmailag nagyon szuper volt, de a recepciós esetleg nem volt kedves és a parkolás is nehéz. Ez azért jó, mert így a kritikus véleményekről is el tudják dönteni a látogatók, hogy számukra ez fontos-e. Például az, hogy nincs kéztörlő a mosdóban, lehet, hogy nem érdekes, ha minden mást stimmel, például az orvos szakmailag viszont nagyon jónak bizonyult. Ráadásul az orvos tudja javítani, fejleszteni a szolgáltatásait.

A betegek természetesen minden esetben eldönthetik, hogy teljesen névtelenek szeretnének-e maradni, vagy a keresztnevük esetleg látszódhat, ugyanúgy, mint egy szállodafoglaló oldalon. Az értékelések egyébként az oldal legnépszerűbb szolgáltatásai közé tartoznak, nagyon szeretik a betegek használni, és egyébként most már az orvosok sem idegenkednek tőle, mert büszkék rá, hogy rengeteg pozitív értékelés, szöveges bemutatás van az oldalukon, amit referenciaként is tudnak használni. Pedig az elején az orvosok még tartottak attól, hogy a hozzászólók általánosságokat fognak pufogtatni, de azt látjuk, hogy konstruktív, részletes, lényegi pontokat érintő dolgokra figyelnek fel a betegek, és ez nagyon hasznos. Érdekesség, hogy a visszajelzések jelentős része nem is arról szól, hogy az orvos szakmailag milyen volt, vagy hogy mennyire volt hatásos a kúra, hanem hogy emberileg hogyan bánt a doktor a beteggel, például hogy kezet fogott vele, kijött érte a recepcióra és bevezette a rendelőjébe, végre tisztességesen végighallgatta a beteg előéletét, megértően viselkedett… olyan dolgokról van szó egyébként, ami az állami rendszerben az időkorlát és a frusztráltság miatt semmiképpen sem lehetséges, de egy magánpraxisban van erre is lehetőség, például egy hosszabb elbeszélgetésre az anamnézis felvételekor. Ezeket értékelik legtöbbre a betegek, mert valószínűleg ez az egyik leggyengébb pontja az állami rendszernek.

Ha egy szimpatikus orvost látok, konkrét időpontot is tudok foglalni, vagy ezután e-mailt kell küldeni, telefonálni kell?

A folyamat teljesen automatizáltan, végig online működik. Magad előtt látod az orvos naptárjának következő egy hetét, illetve tudsz előrébb is lapozni, és ellenőrizni tudod, hogy a saját naptáradban mi az az időpont, ami kényelmesen megfelelő. Ilyen szempontból sokkal betegbarátabb a rendszer, hiszen nem a recepciós mond egy számára jó időpontot a telefonban, amiről hirtelen nem is tudod, hogy az neked is jó-e, hanem ki tudod választani a szabad helyeket, hogy neked mi a kényelmes.

Mi az üzleti modell? Az orvos minden foglalásért egy fix díjat fizet a weboldalnak, vagy pedig ez ingyenes, de az oldalon való jelenlét kerül pénzbe?

Az oldalon teljesen ingyenesen tudnak az orvosok regisztrálni, tehát a bekerülésnek nincsen semmiféle díja, mivel a rendeléseken megjelenő páciensek után kapjuk a bevételt, ami azt is jelenti, hogy még annak a kockázata is nálunk van, hogy valamelyik beteget összekapcsoljuk ugyan egy orvossal, de végül a beteg nem megy el a vizsgálatra. Egyébként nagyon sok módszerrel, többek között SMS és e-mail emlékeztetőkkel folyamatosan próbáljuk tartani a kapcsolatot a beteggel, hogy a rendelés címe és az elérhetőségek ott legyenek nála, és hogy ha bármi közbejönne, akkor ne várjon rá hiába az orvos. Nekünk ezért is nagyon fontos, hogy folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a betegekkel a rendelésig, illetve utána az értékelésig.

Straub Fanni, Foglaljorvost.hu
Fotó: Pál Anna

Mekkora a foglaljorvost.hu-t működtető kft. éves árbevétele?

2015-ben körülbelül 20 millió forint lesz a bevételünk, ami mintegy 20 ezer foglalásból tevődik össze.

Klasszikus startlapként indult az oldal és a vállalkozás. Honnan jött az ötlet?

A vállalkozás és a weboldal elindítása előtt körülbelül 10 éven át főleg multicégeknél dolgoztam marketing- és értékesítési vonalon, de már akkoriban is tudatosan kerestünk olyan, Amerikában már létező üzleti modelleket, amelyeket esetleg Magyarországon meg lehetne valósítani. Sok-sok üzleti tervet és ötletet néztünk meg, de nem találtuk meg azt, amiben valóban elkötelezettek tudtunk volna lenni. Végül egy személyes élethelyzet vezetett el bennünket az oldal létrehozásáig, ugyanis várandós lettem a kislányommal és emiatt aktív orvoskeresésbe kerültem. Magyar módon ez úgy történt, hogy végighívtam a már szülési tapasztalatokkal bíró barátnőimet, hogy melyik kórházat és orvost ajánlják, mennyit kellett a borítékba tenni. Ez eléggé nehezen ment, ráadásul mindig belefutottam abba, hogy hiába van jó orvosa a barátnőmnek Budán, ha én Pesten dolgozom egy nagy cégnél, mivel nem fogok tudni hónapokon keresztül átjárni a város másik részébe. Ekkor nagyon belelkesedtünk, hogy ez tényleg egy olyan élethelyzet, amit érdemes megoldani Magyarországon, mert nem demokratikus az információhoz jutás. Ugyanis az volt a legnagyobb tanulsága az egésznek, hogy csak kapcsolatokon keresztül lehet ma az egészségügyben eligazodni, ismerősök és sokszor pénz nélkül nem jutsz el a megfelelő orvoshoz, csalódások fognak érni. A neten viszont te találod meg az információkat, egy helyen, és te tudsz döntéseket hozni: te tudod irányítani az egészségügyi problémád megoldását –  még akkor is, ha ehhez orvos kell. Merthogy mi még véletlenül sem az öngyógyításra buzdítunk senkit, hanem segítünk, hogy eljuss a legjobb szakemberhez.

Miután ezt kitaláltuk, hogy milyen jó lenne egy ilyen oldal, akkor láttuk az amerikai mintát, a pár évvel hamarabb elindított zocdoc.com-ot, és ahhoz hasonló működést szerettük volna kialakítani. Ráadásul az alapítótársammal mind a ketten a vendéglátóipari főiskolán végeztünk, a barátnőm-alapítótársam szállodából érkezett, és én is dolgoztam ilyen területen, tehát láttuk a szállodai foglalórendszerek térnyerését, ami 10 év alatt gyökeresen átalakította az időpontfoglalást és a sales-t, hiszen ahol régen egy 10-20 fős stáb dolgozott azon, hogy a szálloda töltve legyen, ma ugyanezt az interneten booking.com és szállás.hu szerződésekkel oldják meg, a saleseseket teljesen helyettesítve. Azt gondoltuk, hogy valószínűleg az online foglalás nem csak a szállodaipart vagy a repülőjegy-értékesítést forradalmasítja, hanem nagyjából minden területet meg tud változtatni, hiszen mindenhol hasonló kényelmi szempontok érvényesülnek, hiszen nem túl jó folyamatosan telefonálgatni egy időpontért, információkért. Úgy értékeltük, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy Magyarországon is elindulhasson egy folyamat, főleg egy olyan helyzetben, amikor tényleg nehézkes az információkhoz jutás az egészségügy területén, az állandó káosz és átszervezések miatt azt se tudod sokszor, hogy melyik kórházhoz tartozol, milyen ügyeletek vannak. Annyira kaotikus ez az egész, de szeretnénk, hogy legyen legalább ennek egy szelete, a magánegészségügy, ahol ez tiszta keretek között zajlik.

Az oldalt kis tőkével és eleinte szakmai partnerek nélkül indították el. Hogyan próbálták ismertté tenni, mi volt a marketingstratégiájuk, és nem okozott-e a pénz hiánya nehézséget?

Nagyon lelkes naivitással indultunk neki, mert olvastuk a sok magyarországi internetes sikertörténetet a nálunk 5-10 évvel előbb induló weboldalakról, amelyek nagyjából organikusan növekedtek saját erőből, és azt reméltük, hogy a szolgáltatásunk elég erős lesz ahhoz, hogy minimális marketinggel tudjunk működni. Aztán rá kellett jönnünk, hogy mi valójában egy piactér vagyunk, tehát mi két célcsoport felé kommunikálunk, egyrészt az orvosok felé, hogy csatlakozzanak és meg kellett értetni velük ennek az előnyeit, és részben pedig a betegek felé kell kommunikálni, hogy használják az oldalt és tudjanak róla, hogy ma már nem csak wellness-hétvégét tudnak a neten foglalni, hanem magánorvosi szolgáltatást is. Úgyhogy a feladat már az első évben abszolút túlnőtt rajtunk, igenis masszívan kellett hirdetni magunkat, és megjelenni az orvosok között kiállításokon és neki kellett állni promózni magunkat. Már az első évben érzékeltük, hogy szükséges lesz befektetőtársat találni a cégbe. Addigra az alapítótársammal, barátnőmmel nagyjából össze is vesztünk, ugyanis épp a pénzhiány miatt előjöttek az első év végére a nézeteltérések, így végül kettéváltunk. Ráadásul én akkortájt már a második lányommal voltam terhes, ilyen szempontból a 2012-es év teljesen a stagnálásról szólt, mert a sebeinket nyalogattuk amiatt, hogy összevesztünk, én pedig kiestem a munkából a babavárás miatt. A törés után 2013-ban kezdtem neki, hogy az elsődleges feladat az, hogy találjunk egy befektetőtársat, aki fantáziát lát ebben a területben, és hisz abban, hogy egy online szolgáltatás sikeresen tud működni az egészségügy területén. Akkor kezdtünk el barátkozni a Sanoma Media Budapesttel (a 24.hu-t is kiadó Central Médiacsoport jogelődje – megj.: a szerző), és akkor kezdődött az együttműködés a Házipatika.com-mal.

2015-ben körülbelül 20 millió forint lesz a bevételük, ami mintegy 20 ezer foglalásból tevődik össze.
Fotó: Pál Anna

Egy pillanatra még álljunk meg a kezdeti időknél, amikor még nem voltak látogatók az oldalon. Hol hirdettek, hogyan próbálták megszerezni az első betegeket?

Elsődlegesen a Google Adwords-ben kezdtünk el hirdetni, de egy idő után megjelentünk a Házipatikán és más egészségügyi oldalakon is, valamint elkezdtük végigjárni az összes orvost. Meg is jöttek az első foglalások, az első évben azonban mindössze másfél millió forint árbevételünk volt, tehát ennek megfelelően még csak pár ezer foglalást szolgáltunk ki, a nagy áttörés akkor még elmaradt, hónapról hónapra növekedtünk, gyakorlatilag minden egyes foglalást le tudtunk követni, felhívtunk minden egyes orvost ellenőrzésképpen, hogy megkapták-e a foglalást, de az ügyfélszolgálati hívások is nálunk landoltak, nem ritkán vasárnap délben akár a családi ebéd közben futott be egy megkeresés, úgyhogy eleinte szinte minden egyes beteget ismertünk. Aztán ahogy a rendszer elkezdett fejlődni, és mi is sokat tanultunk, úgy csiszoltuk, fejlesztettük tovább a rendszert, hogy emberi beavatkozásra egyáltalán ne legyen szükség.

A potenciálisan szóba jöhető, online foglalásokra nyitott orvosok és a magánorvosi szolgáltatásokat megfizető emberek száma is felülről korlátos, ez pedig az oldalt működtető kft. növekedését is blokkolhatja hosszú távon. Mi történik, ha már nem lesz hová növekedni?

Mostanában egyre többször előfordul, hogy kezdünk újra és újra ugyanazokba az orvosokba belefutni más rendelőkben is, vagyis az orvosok több helyen is rendelnek az állami munkájuk mellett, hogy felszínen maradjanak. Tehát hiába bővül a portfóliónk új rendelőkkel, lehet, hogy ott az orvosoknak a 80 százaléka más rendelőből már ismerős számunkra. Ezért a 8 ezerre becsült magánorvosi létszám inkább 6-8 ezer a valóságban, ráadásul közülük 3 ezren lehetnek azok, akik hajlandóak internetet használni, akik heti 3 óránál többet rendelnek és potenciálisan akarják bővíteni a rendelésüket. Úgyhogy kezdjük azt érezni, hogy – Budapesten mindenképpen, de szép lassan vidéken is – szűkül azon magánorvosok száma, akik teljesen újak lennének ezen a területen. Ma egyébként 80-90 szakterületre tudunk orvosokat ajánlani, ha nem is minden városban, de a nagyobb városokban mindenképpen.

A növekedési korlát elérése ellen mi úgy harcolunk majd, hogy bővíteni fogjuk a szolgáltatásaink körét az orvosok és a betegek felé, hogy minél többet tudjunk segíteni a betegszerzésben, az orvos-beteg kommunikációban. A magyarországi szolgáltatás fejlesztésén kívül persze szóba jöhet külföldi terjeszkedés is, de elsősorban csak a közeli országokban. Azt látjuk ugyanis, hogy viszonylag országspecifikusak ezek a betegutak, amiket itthon is menedzselünk. Tehát nagyon nagy mértékben kiszolgáltatott a helyi egészségügy állapotának, helyzetének és szokásainak, nagyon kell ismerni az adott országot. Ezt egyébként látjuk a külföldi tulajdonú konkurencia, egy lengyel hátterű oldal esetében is, amely nemrég megjelent Magyarországon, de nem feltétlenül magyar specifikusan közelíti meg a dolgot, hanem egy globális módszert próbál ráhúzni erre az országra is. A szállodafoglalási piachoz tudnám ezt hasonlítani, ahol Magyarországon hiába van jelen a booking.com is, egyértelműen a Szállás.hu lett a piacvezető, mert ők jobban ismerik a helyi piacot. Hiába van egy nagy rendszernek komoly nemzetközi tapasztalata, az nem biztos, hogy a helyi viszonyok között is jól működik.

Általában egy beteg többször is visszatér ugyanahhoz az orvoshoz. Ilyenkor is igénybe veszik a foglalási rendszert? Nem kerülik ki ilyenkor az oldalt például telefonon?

Sajnos vannak olyan orvosok, akik most még úgy gondolkodnak, hogy ha meg tudnak spórolni 800 Ft-ot – ennyit fizetnek jelenleg egy páciensért –, akkor inkább rábeszélik a betegüket, hogy inkább jelentkezzenek be telefonon. Előfordulnak tehát ilyen esetek, de épp most tervezzük, hogy a későbbiekben más fizetési konstrukció felé fordulunk, mert így megszűnik az orvos ellenérdekeltsége, hogy hosszú távon kikerüljön bennünket. Mindannyiunknak akkor jó, ha jól megy a másik üzlete.

Az orvos-beteg kommunikációt segíthetné, ha a leleteket, például a röntgen-eredményeket online le lehetne kérdezni. Erre van már lehetőség?

Amerikában igen, Magyarországon azonban sokkal szigorúbb a jogi szabályozása ennek a kérdésnek, az egészségügyi adatvédelmi szabályozás miatt ez jelenleg nehezen megoldható, de biztos, hogy a jövőben valami ilyesmi irányba is el kell indulni. Problémát jelent, hogy a foglalóink jelentős része például az idős családtagja számára foglal időpontot. Kritikus kérdése az adatvédelemnek, hogy noha családtagod az illető, de a 90 éves nagymamád eredményeit mégsem nézheted meg, és az adatkezeléshez írásos jóváhagyást kellene beszereznie a családtagnak. Jelenleg zajlik egyébként egy nagy országos informatikai fejlesztés, hogy elvileg az összes leletedhez, kortörténetedhez a kórházak hozzáférhessenek egy chipkártya segítségével. Valószínűleg ezzel felszínre kerülnek újra az adatvédelmi kérdések, és az informatikai háttér is megvalósul. Nekünk is előnyös lehet, ha most kijárják ezt az utat az állami fejlesztés kapcsán.

Straub Fanni (4), Foglaljorvost.hu
Fotó: Pál Anna

Az orvosok mennyire voltak nyitottak, hogy használják az oldalt, és van-e lehetőség arra, hogy a beteg egy orvosi találkozó után még kérdéseket tegyen fel egy online üzenőfelületen?

Nincsen kommunikációra mód az oldalon jelenleg, ezzel kapcsolatban egyébként eléggé tartózkodóak az orvosok. Ami a szerencse, az az, hogy a számítógép az orvosi rendelőkben egyébként már ott van a betegadminisztrációhoz, a receptíráshoz és az anamnézis rögzítéséhez. Ezzel kapcsolatban tehát kevesebb aggály szokott felmerülni, szerencsére az internetkapcsolat is adott szinte mindenütt. Azt nem mondom, hogy okostelefonnal rohangálnak az orvosok és arról nézik a foglalásokat, de mi SMS-ben és e-mailben is tájékoztatjuk őket az általuk megadott elérhetőségeken, illetve egy adminisztrációs felületen is megjelennek a foglalások, tehát viszonylag sok csatornán igyekszünk velük kapcsolatot tartani, hogy semmiképpen se veszhessen el egy beteg a rendszerben. Hála istennek, vagy az asszisztens vagy az orvos megtanulja a rendszereket kezelni, és a gyakorlat azt mutatja, hogy pillanatok alatt egyszerűen elsajátítják a mi oldalunk működését is.

Mekkora most a cég létszáma?

Jelen pillanatban hatan vagyunk. Teljesen véletlenül úgy alakult, hogy egy kivétellel mindenki a női nemet képviseli, még a fejlesztési vezetőnk is, aki éppen babázás mellett is dolgozik nekünk. Egyébként azt látjuk, hogy az egészségügyben nagyon fontos az empátia, és az orvosok nagyon szeretik azt, hogy a csapatunk ilyen sok nőből áll, mert hozzá vannak szokva, hogy a munkájukat is női asszisztensek segítik. A betegek is hasonlóan viszonyulnak a kérdéshez, örülnek neki, hogy az ügyfélszolgálatunkat felhívva egy empatikus női hanggal kerülhetnek kapcsolatba.

Rajtam és a fejlesztési vezetőn kívül van egy működési vezetőnk, egy értékesítési munkatársunk, és több ügyfélszolgálati kollégánk is.

Most már folyamatos az együttműködés a Central Médiacsoporttal, emellett a cégbe nemrég pénzügyi befektető is beszállt. Milyen eredményei vannak ezeknek?

Az együttműködés úgy kezdődött, hogy sok helyre be lettünk ágyazva, cikkek közé, keresőbe stb., testvéroldalunk lett a HáziPatika, illetve az egész egészség-porfólió, amelynek része a Wellnesscafe.hu, a Nők Lapja Café, a Kismama magazin és a Babaszoba.hu. 2013-ban kezdődött el a barátkozás, az első évben ez egy stratégiai együttműködés formájában valósult meg, amikor is lakva ismertük meg egymást, hogy tud-e ez közösen jobban működni, és aztán 2015-ben be is szállt a cégünkbe a Central Médiacsoport és hozta magával a Conor Seed Capital Kockázati Tőkealapot. Így együtt került a cégbe a szakmai háttér a Centraltól és a pénzügyi háttér a Conortól. Anyagi lehetőségeink megtöbbszöröződése teszi lehetővé, hogy bővüljön a csapatunk, tudunk marketingben és orvosszámban aktívan tovább bővülni, tehát ez nagyon nagy lendületet adott az elmúlt évben, hogy az organikusról dinamikus növekedésre válthassunk. A HáziPatikával és a többi portállal nagyon sok közös projektet indítottunk el máris, például megalapítottuk Az Év Magánrendelője díjat, és több olyan dolgot hoztunk létre, amivel szeretnénk elősegíteni, hogy az egészségügyben ez a szegmens valós alternatíva lehessen. Hogy az orvosok ne külföldre menjenek, hanem magánorvosként ki tudják egészíteni a keresetüket, és hogy a betegeknek legyen alternatívája az állami rendszerrel szemben.
Úgy tűnik, év végére kezdenek beérni az elkezdett dolgok. Az együttműködés 2. etapja szeptemberben indult, mert akkor jutottunk hozzá a pénzhez, tehát ez az ősz az első olyan időszak, amikor pénz is van, a szakmai támogatás is adott, integrálódtunk a HáziPatika csapatba, közösen ott vagyunk egymás gondolkodásában. Körülbelül januárra várjuk ennek első komolyabb eredményeit.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.