Média

Élénk az európai marketingaktivitás

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 11. 30. 10:22

A legújabb Globális Marketing Index (GMI) alapján folytatódott a globális marketingaktivitás növekedése novemberben, amit főleg az európai piacok hajtottak. A médiaköltések terén a digitális és a mobil területek a hagyományos média rovására növekednek.

54,9 ponton állt a GMI index novemberben,  ami enyhe növekedést mutat az októberi 55,2 pontos értékről. Az 50-es szint jelenti egyébként, hogy nincs változás, míg a 60 pont feletti érték gyors növekedést jelezne.

A GMI értéket havonta méri meg a World Economics, és elfogadott jelzőszáma a globális marketingpiac helyzetének, mivel egyaránt lefedi a marketingesek jelenlegi körülményeit és jövőbeni várakozásait a büdzsékre, valamint a létszámokra vonatkozóan.

A novemberi eredmények alapján a legnagyobb növekedést Európa tudta felmutatni, ahol a jelentés szerint kifejezetten élénk a marketingaktivitás, a GMI pedig itt 58,6-ról 58,8 pontra növekedett.

Csöndes növekedést mutatott a távol-keleti térség is, annak ellenére, hogy a GMI kismértékben 53,8-ről 53,7 pontra kúszott le egy hónap alatt.

Ugyanakkor az amerikai térségre vonatkozó GMI továbbra is jól láthatóan lefelé tart: novemberben 51,1 ponton zárt a térség, szemben az előző havi 51,8-as értékkel és a szeptemberi 52,8 ponttal.

A digitális és a mobil média felé fordulnak a marketingesek

A globális médiaköltésekre rápillantva jól látható, hogy a jelentés nagyon jelentős növekedésről számolt be a digitális és a mobil média területén, a hagyományos média rovására.

A digitális piac indexe 0,6 ponttal 75,5-re ugrott novemberben, míg a mobil esetében a mutató 72,8 ponton állapodott meg.

A televízió globális indexe novemberben enyhe csökkenéssel 48,7 pont lett, amellyel kapcsolatban figyelmeztető lehet, hogy az 50-as „nincs változás” szint alá került, ugyanakkor itt nagy eltérések figyelhetők meg az egyes régiók között. Amerikában a mutató 40,8 pont lett, míg Európában 53,4 pont, ami azt mutatja, hogy Európában a televíziós piacban jobban hisznek a marketingesek. Az európai mutató ráadásul március óta a legmagasabb érték.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.