Média

Kedvező hírek a hazai digitális reklámpiacról

tn-smw1 (technet, internet, web, mobil, világháló, magyar)
tn-smw1 (technet, internet, web, mobil, világháló, magyar)
Ismét két számjegyű volt a növekedés a digitális reklámpiacon, pedig az előző negyedévben volt egy elég csúnya megingás. A mobil piac hasított, de a web és az e-mail szegmens is szépen bővült az előző időszakhoz képest.

Amit a kutatásról tudni érdemes

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
Adaptive Media,  CEMP Sales House, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety,  Madhouse, Magyar Jeti (444.hu), Mediaworks Hungary, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Media Group, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital

A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.

A legnagyobb ütemben most is a mobil piac erősödött (+62,5%), de a másik két szegmens, a webes és e-mail is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könyvkiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

IAB Adex NORI

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a 3. negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek, mint a direkt értékesítés, másrészt, bár növekszik a programmatic bevételek nagysága, de robbanásról még nem beszélhetünk.

Egyébként nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

időszak

NORI

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

2014 q3

12,3%

2014 q4

7,5%

2015 q1

4,9%

2015 q2

-2,1%

2015 q3

11,1%

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik