Média
TV2 Csoport

Gerkens kábeltévéket venne a TV2-nek

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 11. 09. 15:28

Dirk Gerkens, az RTL Klub volt vezérigazgatója, akit az Andy-Vajna féle TV2 élére kértek fel vezetőnek, azt mondja, hogy Fonyó Károlyékkal, akik elvben szintén a TV2 tulajdonosainak vallják magukat, nem tárgyalt, vagyis nem igaz, hogy ha mégis Folyóék jönnek ki győztesen a tulajdonosi vitából, akkor sem veszít. Egyébként pedig sürgősen felvásárolna még néhány kábeltévét. Több volt RTL-es vezető telefonszámát kitörölte.

Úgy tűnik, kommunikációs offenzívába kezdett Dirk Gerkens, ugyanis egymás után adja az interjúkat ma. A reggel megjelent vg.hu-s beszélgetés után ezúttal az Indexnek is nyilatkozott, méghozzá meglehetősen hosszan. Szó esett a programminggal kapcsolatos terveiről, leendő felvásáslásról és arról is, hogy nagyot csalódott több volt RTL-es munkatársában, akiknek még a telefonszámát is kitörölte.

Az interjú elején arra az újságírói kérdésre, hogy igaz-e, hogy Dirk Gerkens szempontjából valójában mindegy, mi lesz a TV2 körüli jogvita vége, hiszen állítólag Fonyó Károllyal is tárgyalt, és neki is igent mondott, Gerkens azt mondta, hogy ez nem igaz, nem tárgyaltak erről Fonyóval. Dirk úgy emlékszik, hogy Fonyó egy interjúban ki is jelentette, hogy a volt RTL-es főnök nem lesz a TV2 igazgatója. “Ami pedig a színfalak mögötti egyezkedéseket illeti, ahhoz nekem semmi közöm, engem Andy Vajna vett fel a TV2 vezérigazgatói posztjára, én kizárólag ezzel foglalkozom” – tette hozzá Gerkens az Indexnek.

Gerkens arról is beszélt, hogy miért mondott igent a TV2 ajánlatára, amikor korábban ő határozottan elutasította, hogy valaha is a TV2-hez szegődne. Gerkens azt felelte ennek kapcsán, hogy a kijelentése régről származik, amikor még nem sejthette, hogy kirúgják majd az RTL-től.

Kezdte kicsit unni, de a piac nagyon izgalmas

A hazai televíziós piacnál Gerkens egyébként nem is nagyon tud izgalmasabbat, bár elismerte, hogy az RTL-nél töltött utolsó évei alatt már valóban unta magát, legalábbis egy kicsit. “Nem volt vetélytársunk, egyeduralkodók voltunk a piacon. A tévés piacot letaroltuk, de ennek megvoltak az okai is. Valljuk be őszintén: egy korlátozott anyagi körülmények között működő, állandóan változó vezetőség által irányított ellenféllel szemben nem volt nehéz dolgunk. Ha az ellenfeled megrogyott, az a legtermészetesebb, hogy igyekszel bevinni a mindent eldöntő ütést”.  A felkérést viszont azért fogadta el, mert izgalmasnak találta, hogy a TV2-ből piacvezető televíziót csináljon.

Dubajban médiához kapcsolódó cége is van

Gerkens egyébként azt hangoztatta, hogy egy kis tévébe vagy kisebb internetes vállalkozás mellé nem jött volna vissza Dubajból, ahol az RTL-től történt kirúgása után élt. Több, nem magyar állásajánlatra is nemet mondott, inkább átköltöztette a családját és ott fogott bele pár projektbe. Kiderült, hogy van a kinti vállalkozásai között médiával foglalkozó is, de emellett teljesen más területen is kipróbálta magát. Egyébként az ügyei egy részét egy régi TV2-s barátja, Rendes Zoltán viszi most arrafelé.

A Nielsen az RTL-t részesíti előnyben?

A tévés vezető szólt arról is, hogy mi az oka annak, hogy egy műsor, ami működik az RTL-en, nem működik a TV2-n. Ezzel kapcsolatban Gerkens azt mondta, hogy van egy évek óta elterjedt nézet az iparágban, hogy a nézettségméréssel foglalkozó Nielsen cég az RTL-t részesíti előnyben. Egyébként pedig a dolognak több oka is lehet, elsősorban a brand, a TV2 márka értéke és pozícionálása. Gerkens hozzátette, hogy időnként számára is érthetlen volt, hogy miért nézték többen ugyanazt a tűzijátékot az RTL-en, mint a köztévében vagy a TV2-n.

Az érzelmei is bejátszottak

Gerkens az interjúban nem tagadta, hogy a TV2 ajánlatának elfogadásában szerepet játszottak az érzelmek is, ami szerinte egy ilyen helyzetben természetes, de nem ez volt a fő mozgatórugója, hanem a szakmai motiváltság. “Ez a feladat számomra egy óriási kihívás. Olyan ez, mint a gyerekeknél, akik építenek egy nagy legótornyot, majd lerombolják. Építeni akarok egy másikat is”. Hozzátette, hogy ő szerette volna kitölteni a szerződését az RTL-nél, de bizonyára megvoltak a cégcsoport indokai, miért döntöttek így. Egyébként szerinte feláldozták őt a luxemburgi központból. “Hivatalosan az volt az indok, hogy 14 éve vezetem a tévét, kell a vérfrissítés, és most ideje egy magyar szakemberre bízni az RTL-t. De miért, kérdeztem vissza, mire azt mondták, hogy a szerződésemben az áll, nem kell megindokolniuk a döntéseiket. És felajánlottak egy afrikai pozíciót, az ottani piacon kellett volna fejlődést elérnem. Kiröhögtem őket, hát Kelet-Európában sem fejlesztettek semmit az utóbbi években, miért lenne ez másképpen Afrikában? Hagyjanak már ezzel. Az RTL és a kormány megromló viszonyát én a reklámadó bevezetésére tettem, és az is igaz, hogy ebben az ügyben a cég és a kormány folytatott hivatalos tárgyalásokat, de nélkülem, sőt, az RTL magyarországi menedzsmentjének bevonása nélkül” – mondta Gerkens.

Függetlenség versus kormánypárti híradók

A beszélgetésben szóba került az is, hogy többek szerint, ha valóban Andy Vajna kormánybiztos (lesz) a TV2 tulajdonosa, a tévé egyszerűen kormányszócsővé alakul. Erre Gerkens visszakérdezett, hogy az tekinthető-e függetlenségnek, hogy egy hírműsor a kormánypárti politikusokat személyükben támadja? “Én nem vagyok biztos abban, hogy ez lenne a szó megfelelő definíciója. Szerinte ez kormányellenes híradózás, ami nem egyenlő a függetlenséggel” – utalt az általa korábban irányított RTL híradójára, ami azért érdekes, mert még Gerkens idején, a reklámadó bevezetésekor váltott keményebbre az RTL Híradó. Gerkens erre viszont azt felelte, hogy ez ugyan így van, de ehhez neki nem sok köze volt, mert ő nem szólt bele a témaválasztásba, a hírműsorokat közvetlenül Luxemburgból felügyelték, Kotroczó Róbert, az RTL hírigazgatója közvetlen kapcsolatban állt Andreas Rudassal, az RTL Group alelnökével, és közösen határozták meg a Híradó tartalmát.

Ami a TV2-n jelentkező Tényeket illeti, Gerkens azt mondta, szabad kezet kapott, Andy Vajna kormánybiztos nem kíván belefolyni a napi működésbe.

“Ha nagyon muszáj, bele fogok folyni a hírszerkesztőség munkájába, de ha azt látom, hogy akinek ez a dolga, jól végzi a munkáját, – márpedig abból, amit látok, így van – hagyom dolgozni. Azt akarom, hogy olyan hírigazgatóm legyen, aki közvetlen kapcsolatban áll az ország döntéshozóival, aki első kézből tud információhoz jutni. Ha kikéri a véleményem, természetesen rendelkezésére állok. A Tények feladata, hogy ismét piacvezető hírműsor legyen, és hozza a számokat, ahogy a többi műsor is. Az energiámat a szórakoztató műsorokra, a főműsoridős programokra, a kábelportfólióra, a salesre és az online jelenlétünk erősítésére kívánom szánni.”

Felvásárlásokra készülnek

Az interjúban Gerkens ezután arról beszélt, hogy szerinte meg kell erősíteni a TV2 kábeltévés portfólióját, mert miközben az RTL-nek hét kábelcsatornája is van, a SuperTV2 kivételével sem a Fem3, sem a Pro4 nem áll jól. “A néző sem tudja, hogy milyen tévékről van szó, ezen sürgősen változtatni kell. Ezekkel a tévékkel viszont nem tudjuk felvenni a versenyt az RTL-lel, így be kell ruháznunk, és fel kell vásárolnunk néhány kábeltévét.”

A beszélgetés további részében Gerkens azt mondta, hogy a piaci második pozíció nem elegendő, mert ez kis piac, szemben a német vagy a franciával tévés iparággal, ahol a második csatorna is pont annyit keres, mint a piacvezető. Gerkens márpedig azt szeretné, ha a reklámköltéseket át tudnák vinni a TV2-re az RTL-től.

A Jóban rosszban vérfrissítést kap

Gerkens egyébként a Tényekről elégedetten nyilatkozott, mert mint fogalmazott, ” nem hoz rosszul, nem egyszer veri is az RTL-t, és egy országos tévének szüksége van egy hírműsorra”. Ezenkívül vezetőként mindenképp megtartaná a piacvezető Mokkát, mert piacvezető és szépen megtolja a közönségarányt. Gerkens viszont átalakítaná a Jóban rosszban című sorozatot, mivel vérfrissítésre van szükség. Maradhat a Sztárban sztár is a képernyőn, mert nagyon jól teljesít. Szükség lesz új formátumokra, új műsorokra is, de a lemaradás annyira nem tragikus, tette hozzá. Valószínűleg Friderikuszt is megtartaná, legalábbis róla és a Hajdú Péter nevéhez kötődő Frizbiről is pozitívan szólt.

Ami az alkalmazottakat illeti

A TV2 elvbeni leendő vezetője ezek után szólt a cég munkavállalóiról is. Szerinte ők jól járnak azzal, hogy Andy Vajna megvette a tévét, mert a korábbi időszakban a helyzet nem volt megnyugtató, mivel nem lehet egy tévét úgy működtetni, hogy ha bajba kerülnek, akkor majd a német nagybácsi betol egy nagyobb összeget, és minden rendben lesz. Egy ponton a nagybácsi beint.

Gerkens egyébként azt fejtegette, hogy nem mer olyan vállalást tenni, hogy két év alatt megelőzik az RTL-t nézettségben, de nagyon szorossá válik a verseny, abban biztos.

És hogy mi lesz a volt TV2-vezetőkkel? “Nem tudom, ezt tőlük kellene megkérdezni. Én várhatóan még novemberben átveszem a céget. Hogy alkalmaznám-e őket? Gondoljanak bele: ha egy cégben tulajdonosok voltak, és eladták, visszamennének ugyanoda, egy alacsonyabb pozícióba? Ugye, hogy nem. Azt nem mondom, hogy nem lenne jó párszor tanácsokat kérni tőlük, hiszen csak ismerik a céget, de ennél messzebb nem mennék. Egyelőre nem beszélgettünk még ilyesmiről. Az biztos, hogy ha én lennék a helyükben, és az RTL-hez hívnának, mondjuk marketingigazgatónak, kiröhögném őket” – mondta az Indexnek Gerkens.

Törölte Vidus és Kolosi telefonszámát

Végül az interjú végén az is kiderül, hogy több egykori RTL-essel Gerkens nincs már beszélőviszonyban sem, Kolosi Péter telefonszámát például ki is törölte a telefonjából. Így járt Vidus Gabriella is, az RTL Magyarország jelenlegi első embere. Ennek ugyanis az az oka, hogy hatalmasat csalódott bennük az utolsó napokban, mert elvárt volna tőlük bizonyos szintű lojalitást, de ezt nem kapta meg.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.