Light

“Tedd meg Dániáért, tedd meg édesanyádért!” – egy utazási iroda így venne rá a gyermekvállalásra

A dán Spies Travel új, rendhagyó reklámja szerint a párok nyaralás közben többször szeretkeznek, így egyszerű módon oldhatnák meg az ország népességproblémáit: utazzanak gyakrabban.

Az iroda tavaly indította el a kampányt Tedd meg Dániáért címmel, mely szerint a gyerekek tíz százaléka nyaralás közben fogan, a dánok pedig 46 százalékkal többször szeretkeznek egy nyaraláson, így a csökkenő születésszámokat egy romantikus hétvégével egyszerűen orvosolni lehetne. A cég ovulácós utazási kedvezményt is ígért, sőt, ha bizonyíthatóan az általuk szervezett út során fogant a baba, akkor az első három évre elegendő babakelléket és egy kellemes családi hétvégét is biztosít.

A szeptember végén indult második reklám, mely a Tedd meg édesanyádért, tedd meg Dániért! címet viseli, még egy lépéssel tovább ment: ebben az esetben a leendő nagymamákat célozták meg, akik számára Spies Parent Purchase (szülői vásárlás) néven igen egyszerű megoldást kínáltak fel: fizessék be a fiatal házasokat egy pihentető utazásra, kilenc hónap múlva pedig örüljenek a babának.

A cég minden lefoglalt utazáshoz 1000 dán korona (közel 42 ezer forint) értékű élménycsomagot is nyújt, hogy a nagyi trükkös befektetése tényleg nagyobb valószínűséggel térüljön meg.

“Ha az országért nem is tennék meg ezt az áldozatot, a nagyszülőkért azonban biztosan” – mondja a reklám:

Dániában egyébként már huszonhét éve csökken a gyermekvállalási kedv, az Eurostat 2013-as, legfrissebb adatai szerint egy nő átlagosan 1,67 gyermeknek ad életet. Magyarországon ugyanez a szám a legalacsonyabb az Európai Unió országai közt: 1,35.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik