Kultúra

Az Antikrisztus rámászott a meztelen nőre

moziplakát (Array)
moziplakát (Array)

Filmplakátok és klasszikus festmények tökéletes összeházasításából született az év eddigi legjobb képsorozata.

Eisen Bernard Bernardo Fülöp-szigeteki grafikusművész imád azzal szórakozni, hogy olyan dolgokat pakol egymásra, amelyeknek elvileg nincs sok közük egymáshoz. Elvileg. Például klasszikus festményeket és a Criterion klasszikusfilm-forgalmazó plakátjait és DVD-borítóit. (A Criterion híres arról, hogy merészen újragondolja a filmek csomagolását.) Bernardo olyan ügyesen utómunkáz, hogy nem csak az illesztés, hanem még az ecsetvonások is stimmelnek, az illúzió pedig egyszerre szemet gyönyörködtető és zavarba ejtő. Tessék, itt van Lars von Trier Antikrisztusa és egy Gentileschi-festmény:

 

Vagy éppen Krisztus (anti- nélkül), vagyis Willem Defoe a Krisztus utolsó megkísértéséből és Oswald Achenbach portréja:

 

A kedvencünk ez a Simeon-klasszikus az Adéle élete leszbikus párjával:

 

De David Lynch szürrealista filmje, a Radírfej is megtalálta méltó helyét az Edward Morant és fia című képen:

 

Ha nem volt elég (ugye?), ide kattintva megnézheti az egész sorozatot, itt pedig a művész többi munkáját. Ja, hogy most miért kellett órákat elrabolnunk az életéből? Hát bocsánat, tényleg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik