Külföld
twitter

A Twitteren is nyomhatták Trumpot az oroszok

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2017. 09. 29. 08:10

Mintegy 200 fiókot oroszok hozhattak létre, hogy beavatkozzanak az amerikai elnökválasztásba.

Az internetes cég mintegy 200 olyan fiókot talált az általa működtetett közösségi oldalon, amelyet gyanúja szerint oroszok hoztak létre. Ezeken az elnökválasztás idején félrevezető információkat terjesztettek az amerikaiaknak. A San Franciscó-i székhelyű cég felfedezte, hogy egy orosz médiacsoport amerikai közönségnek szánt reklámot is vásárolt.

Mielőtt a Twitter nyilvánosságra hozta információit, átadta bizonyítékait az amerikai kongresszus hírszerzési bizottságainak. Colin Crowell, a cég politikai kapcsolatokért felelős alelnöke az ügyről maga számolt be a képviselőház és a szenátus hírszerzési bizottságai előtt.

A szenátusi bizottság demokrata alelnöke bírálta a Twitter vezetőjét, szerinte cége nem értette meg időben a helyzet komolyságát, és az alelnök sem tudott érdemi válaszokat adni kérdéseikre. Mark Warner “kiábrándítónak” nevezte Colin Crowell beszámolóját, amit jobbára a Facebook közösségi oldal korábbi közleményeire alapozott.

Szeptember elején a Facebook jelentette be, hogy orosz csoportok mintegy 100 ezer dollárt költöttek politikai reklámokra az amerikai elnökválasztási folyamat idején. 

A Twitter alelnöke közölte: a Facebook által jelzett 450 gyanús fiók felhasználója közül 22-nek volt Twitter-fiókja is. Emellett cége további 179 gyanús fiókot azonosított orosz felhasználóval. Megtették a szükséges lépéseket azok ellen, akik megszegték a Twitter-használat szabályait.

Az üzenetküldő platform szerint a Russia Today orosz médiacég 1823 olyan miniblogot jegyzett be, amelyek kifejezetten az amerikai publikumnak szóltak. Az orosz médiavállalkozás, amelyet az Egyesült Államokban az orosz kormányzati propaganda eszközének tartanak, 2016-ban 274 100 dollárt költött amerikai hirdetésekre, többnyire híranyagok és riportok publikálására.

Colin Crowell szerint a Twitter

készséggel áll a Szövetségi Választási Bizottság és a kongresszusi vezetők rendelkezésére a közösségi médiában megjelenő politikai hirdetések szabályainak felülvizsgálatára, szükség esetén szigorításukra.

Az alelnök a cég várható intézkedései között említette a felhasználónevek új módszerekkel történő ellenőrzését és a gyanús fiókoknak az eddiginél rövidebb időn belüli törlését. A Facebook múlt héten jelentette be, hogy azt tervezi, átláthatóvá teszi a politikai reklámozás gyakorlatát.

Néhány napja, a német választások előtt is gyanús Twitter-üzenetek keringtek, amelyekre a Digital Forensic Research Lab (DFRLab), az Atlantic Council digitális elemzéssel foglalkozó kutatócsoportja figyelt fel.

235 ezer, terrorizmushoz köthető fiókot függesztett fel a Twitter
Szakértők szerint az Iszlám Állam nevű terrorszervezet jelenléte is visszaszorult a közösségi oldalon.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.