Nagyvilág

Rémálom a repülőn: „50 százalék az esélye, hogy mindkét hajtómű működik” – mondta a kapitány

Megszavaztatta az utasait a spanyolországi Malaga repterén az EasyJet egyik pilótája, hogy fel akarnak-e szállni úgy is, ha csak ötven százalék esély van rá, hogy a gép mindkét hajtóműve rendben működik. Az angliai Bristolba tartó utasok között kitört a pánik, többen rosszul lettek.

A pilóta később elmondta, azért kérte az utasait, hogy segítsenek a döntésben, mert tudta, hogy a járat már 40 órája késett, ezért úgy érezte jogukban áll eldönteni, hogy tovább várnak-e egy új gépre, vagy vállalják inkább a kockázatot.

Az EasyJet gépének csütörtökön kellett volna Malagából Bristolba repülnie, de az utasok csak szombat délután szállhattak fel a gépre. Hatalmas megkönnyebbülésüket azonban hamar pánik váltotta fel, amikor a kapitány az utastérbe lépett, és elmagyarázta nekik a helyzetet. A kimerült utasok közül többen visítozni, kiabálni kezdtek, többen elsírták magukat, és volt aki elhányta magát.

A 150 ember közül csak tizenketten mondták, hogy a fedélzeten maradnának, a többiek azt mondták, leszállnának. Végül két óra múlva hagyhatták el a gépet. Később a londoni Gatwick repülőtérről küldtek értük egy másik repülőt, amivel aztán gond nélkül hazatérhettek.

(via Plymouth Herald, The Ladbible)

UPDATE: Cikkünk megjelenése után közleményt juttatott el hozzánk az EasyJet, amiből az derül ki, hogy az utasok között kitört pánikot egy félreértés okozta. A cég szerint ugyanis a pilóta egyáltalán nem azt akarta megszavaztatni az utasaival, hogy szeretnének egy hajtóműhibás géppel felszállni, csak megkérdezte tőlük, hogy amíg folyik a gép javítása, a fedélzeten maradnának inkább, vagy szeretnének leszállni.

Az EasyJet a közleménye azt is megemlíti, hogy az utasoknak a késés miatt ételutalványokat és hotelszobákat biztosítottak. Az utasok ezen felül kártérítésre jogosultak, a légitársaság pedig elnézést kért az őket ért kellemetlenségekért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik